Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل الله‌دادی روز شنبه در نشست رسیدگی به مشکلات موجود در حوزه ارزآوری، صادرات بادام و نحوه تشکیل کلاس‌های صادرات و واردات بازار هدف در شهرستان سامان تاکید کرد:جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری آمار دقیق کلی و تفکیکی تولید رقم‌های مختلف بادام استان شامل مامایی و معمولی را به تناژ اعلام کند و میزان مصرف داخلی محصول بادام و تناژ صادرات آن باید مشخص شود تا بتوان مقدار صادرات آن از طریق گمرک را ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مشکلات صادرات حوزه بادام در آینده‌ای نزدیک و به‌صورت تخصصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کارشناسی، آنالیز و اعلام خواهد شد.

الله‌دادی یادآور شد: صادرکنندگان بادام استان معتقدند ارزش پایه صادراتی برای این محصول بالا است و گمرک چهارمحال و بختیاری آمادگی دارد در صورت ارائه مستنداتی مبنی بر صادرات کمتر از ۱۸ دلار به‌ازای هر کیلوگرم بادام، ارزش معاملاتی این محصول را اصلاح کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: متاسفانه در صادرات محصول بادام استان آمار مختلفی داده می‌شود که با هم اختلاف دارد.

آیت‌الله احمدی تاکید کرد: یک کمیته کارشناسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با کمک سازمان جهادکشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک استان، آمار مربوط به تولید بادام را به‌روزرسانی و نتیجه آن را برای تصمیم‌گیری با هدف کاهش مشکلات صادرات این محصول اعلام خواهد کرد.

وی اظهار داشت: واحد آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز دوره‌های رایگان برای بادام‌کاران و صادرکنندگان این حوزه برگزار می‌کند.

احمدی تصریح کرد: صادرات بادام از گمرک‌های مختلف با ارزش صادراتی متفاوت، جزو مهم‌ترین مشکلات حوزه صادرات بادام است،که اکنون کمتر شده است.

رییس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آماربرداری دقیق از محصول بادام در استان انجام شود تا بتوان به میزان تولید دقیق در این بخش دست پیدا کرد.

حسین‌علی رضایی تاکید کرد: مشکلات صادرات بادام از طریق گمرک هرمزگان، چابهار و سایر گمرکات خارج از چهارمحال و بختیاری شناسایی و سپس برای رفع آن تلاش شود.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، علمی و کارشناسی برای بادام‌کاران و صادرکنندگان بادام می‌تواند روند صادرات این محصول استرتژیک در استان را تسهیل کند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۲۴ هزار تن برابر ۲۰ درصد بادام با کیفیت کشور، در ۱۲ سال اخیر به‌طور متوالی بیشترین تولید بادام آبی کشور را به خود اختصاص داده است.

بادام مامایی، شاهرودی ۱۲، ربیعی، بادام سفید و سایر ارقام شاهرودی از رقم‌های اصلی بادام چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصادی چهارمحال وبختیاری گمرک جمهوری اسلامی ایران اقتصادی اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری صادرات بادام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ سید علی موسوی با اشاره به اینکه کشت بادام زمینی در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شده است افزود: پیش بینی می‌شود بادام کاران گیلانی امسال ۱۱ هزار تن پیله خشک به ارزش اقتصادی ۱۲ میلیارد تومان برداشت کنند. 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار قطب تولید این محصول در گیلان است اضافه کرد: در شهرستان‌های تالش، رشت، رودبار و بندر انزلی نیز بادام زمینی کشت می‌شود. 
سید علی موسوی با بیان اینکه بادام زمینی هر ساله در اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن از اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت:بادام زمینی گیلان با داشتن دوره رشد ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و به دلیل طعم مطلوب، مورد پسند و استقبال مصرف کنندگان است. 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار خانوار گیلانی در زمینه تولید و بهره برداری بادام زمینی فعالیت دارند افزود: همچنین ۸ کارخانه و ۲۰۰ کارگاه سنتی در زمینه فرآوری این محصول در استان فعال هستند. 
محصول بادام زمینی به دلیل داشتن چربی‌های غیر اشباع و پروتئین بالا، کاهش دهنده خطر بیماری‌های قلبی، سرطان و آلزایمر است و علاوه بر مصرف خوراکی و آجیلی در تهیه روغن بادام زمینی، کره بادام زمینی، علوفه و مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو