Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته منابع طبیعی گفت: حفاظت از منابع ملی باید به مردم داده شود و آنها هم لمس کنند که جنگل و مرتع متعلق به خودشان است‌.

به گزارش  خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ الیاس تاج‌الدینی در نشست هماهنگی هفته منابع طبیعی اظهار داشت: همه ادارات‌کل زیر مجموعه سازمان جهاد کشاورزی باید در همه امور هماهنگ و همراه باشند چرا که اهداف و آرمان‌های وزارت جهاد برای همه ما یکی است و باید همه با هم برای تحقق آنها تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی افزود: مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، نسخه شفابخشی برای حفظ جنگل‌ها و مراتع است و در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

تاج‌الدینی با بیان اینکه حفظ این سرمایه‌های ملی به دست خود مردم مطمئن‌تر و موثرتر است، تصریح کرد: افزایش تعداد قرقبانان را نیز پیگیری می‌کنیم اما سیاست اصلی وزارت برای حفظ و احیای منابع ملی، گسترش مشارکت‌های مردمی و سپردن این عرصه‌ها به خود مردم است.

وی هفته منابع طبیعی را فرصتی برای بیان عملکرد جهاد کشاورزی در حوزه منابع طبیعی دانست و گفت: حقیقتا کارهای خوبی شده و در این هفته لازم است زحمات بی‌ادعای بچه‌های منابع طبیعی مستند و به تصویر کشیده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از ظرفیت عشایر هم باید در حفظ و احیای جنگل و عرصه‌های منابع ملی استفاده کنیم و به معنای واقعی کاری کنیم که افراد و جوامع محلی از این اراضی و عرصه‌ها منفعت ببرند تا انگیزه آنها در حفاظت از این سرمایه‌های ملی بیشتر شود.

غلام‌حسین حکمتیان نیز در ابتدای این نشست برنامه‌های این هفته را تشریح کرد.

مدیرکل منابع طبیعی اظهار کرد: اجرای زنگ سبز، برگزاری نشست خبری، دیدار مدیران و کارکنان با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش، کاشت نهال، دعوت از سرمایه گذاران، دهیاران، خیرین محلی، تهیه بروشور و برگزاری همایش در خصوص سلامت اداری و اهداء کارت همیار طبیعت، از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در کنار اشکالات قانونی و ساختاری، نبود فرهنگ احترام به محیط زیست و منابع طبیعی نیز سبب بی‌توجهی به این حوزه‌ها در سطح کلان شده است.

حجت‌الاسلام ظهرابی افزود: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش فرمودند فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.اما این فرهنگ هنوز برای بسیاری ناشناخته و بی‌اهمیت است زیرا آنها با اقدامات خود نشان داده‌اند که توسعه را فقط در تخریب منابع طبیعی و محیط زیست می‌بینند.

وی گفت: برای رویارویی با این بحران کارشناسان راهکارهای مختلفی را ارایه داده‌اند که یکی از آنها کاشت نهال است که در این راه باید به فرهنگ سازی پرداخت تا نوعی مشارکت همگانی در کاشت درخت و حفاظت از آنها، صورت پذیرد.

از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هفته منابع طبیعی جهاد کشاورزی منابع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل