Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش از پوشش خدمات مشاوره‌ای برای تمام دانش‌آموزان خبر داد و گفت: تمام دانش‌آموزان زیرپوشش خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بوشهر، مسعود شکوهی ظهر امروز در آیین تجلیل از طلایه‌داران تربیت دانش‌آموزان استان بوشهر نقش مربیان و مشاوران در توجه به دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، روحی و روانی را مهم دانست و  اظهار داشت: بیش از 14 هزار مشاور در مدارس استان‌ها حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پوشش خدمات مشاوره‌ای برای تمام دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد و بیان کرد: تمام دانش‌آموزان زیرپوشش خدمات مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب طرح‌های مختلف از جمله برنامه نماد و فوریت‌های روانی، اجتماعی هستند.

 مدیرکل امور تربیتی و مشاوره‌ای وزارت آموزش و پرورش، نقش نظام مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی در افزایش دسترسی به‌ خدمات سلامت‌روان دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: نظام مراقبت‌های بهداشتی‌ و اجتماعی، نقش مهمی در ارتقای سلامت‌ روان و کاهش آسیب‌های روانی اجتماعی و دسترسی مطلوب دانش‌آموزان به خدمات ارتقایی و تخصصی دانش‌آموزان دارد.

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مربیان و مشاوران در مدارس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان اظهار داشت: در ایام و شرایط کرونایی فعالیت مربیان تربیتی نسبت به قبل افزایش یافت به‌گونه‌ای که تمام دانش‌آموزان از نظر روحی، روانی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

علیمراد کرمی با بیان اینکه مربیان پرورشی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند افزود: امور تربیتی بر اساس 3 هدف عمده انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی به دانش‌آموزان، تربیت دانش‌آموزان بر مبنای انقلاب اسلامی و حراست و حفاظت از دانش آموزان بر اساس آموزه‌های عبادی، اعتقادی و دینی تشکیل شده است.

وی، با تبریک سالروز تاسیس امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، شجره طیبه امور تربیتی در دستگاه آموزش و پرورش کاشته و امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر هم با گرامیداشت 8 اسفند ماه سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی افزود: در هفته تربیت اسلامی برنامه‌های متعددی برای تجلیل از فرهنگیان به ویژه کارکنان حوزه پرورشی، مدیران، مربیان، مشاوران و معاونان پرورشی تدوین و اجرا شده است.

علی موحدی با اشاره به برگزاری تجلیل از طلایه‌داران تربیت گفت: در این راستا از 100 نفر از فعالان حوزه پرورشی، پیشکسوتان، و مشاوره‌های مدارس استان بوشهر تجلیل شد.

وی، با بیان اینکه ماموریت‌های پرورشی ویژه دانش‌آموزان در شرایط کرونایی افزایش یافته است خاطر نشان کرد: در این راستا از طریق شبکه ملی دانش‌آموزان شاد و فضاهای مجازی این برنامه‌ها دنبال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر، یکی از برنامه‌های این حوزه را طرح دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این طرح پیوست عملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس متوسطه 2 اجرایی شده است.

موحدی، از اجرای طرح قرارگاه فرهنگی تربیتی دانش‌آموزی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای نخستین‌بار این قرارگاه در سطح استان و کشور برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح یاری‌گران زندگی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: علاوه بر این طرح نماد برای توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در حال اجرا است.

8000مربی پرورشی و مشاور در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شود بوشهر| 60 هزار نفر نیروی پرورشی‌ در حوزه مقابله با آسیب‌های دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند مدیرکل پیشگیری قوه قضائیه: ظرفیت مشارکت‌های خیران و مردم در اجرای طرح نماد افزایش یابد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر، با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری خاطر نشان کرد: حدود 70 رشته مسابقه فرهنگی، هنری، قرآنی ویژه دانش‌آموزان طراحی شده که ضمن شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان زمینه شکوفایی آنها فراهم می‌شود.

موحدی، از اجرای مدیریت یکپارچه فضای مجازی در حوزه پرورشی خبر داد و خاطر نشان کرد: همه فعالیت‌های حوزه پرورشی فضای مجازی با مسئولیت مدیریت یکپارچه فضای مجازی انجام می‌شود.

وی، با اشاره به فعالیت در حوزه پرورشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: سرجمع یک‌هزار و 700 مربی، مشاور و معاون پرورشی در مدارس استان بوشهر فعالیت می‌کنند که در سامانه شاد برای هر حوزه کانال‌های ویژه دایر شده است.

انتهای پیام/190/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان بوشهر تمام دانش آموزان معاون پرورشی حوزه پرورشی امور تربیتی فضای مجازی مشاوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی

خبرگزاری مهر، گروه استان ها: سخن معلم، حرف علم و یادگیری و آموزش است. معلم می خواهد با ذره های معرفت و دانایی وجود کودک و یا نوجوان را رشد دهد تا او به مدد آموخته های خود دوران جوانی اش را بسازد و در باقی سال های عمر فرد مفیدی برای خانواده و جامعه اش شود.

این بار درباره معلمانی سخن می گوییم که حرفشان فقط ریاضی، فیزیک، ادبیات و شیمی و هندسه نیست. از معلمانی می گوییم که با کمک تجربه و دانایی می خواهند بر بار معرفت دینی و فرهنگی دانش آموز بیفزایند و آن را پرورش دهند.

به سراغ یکی از معلمان نمونه پرورشی خراسان جنوبی و شهر بیرجند رفتیم و از ایشان درباره نقش معلم در تربیت دینی دانش آموز پرسیدیم

تربیت دینی در گرو سه ضلع معلم، والدین و خود دانش آموز است

محمد ابراهیم ابراهیمی که بیش از ۲۹ سال در کسوت معلمی فعالیت دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۹ سال معلمی حدود ۱۲ سال را معلم پرورشی بوده ام.

وی در پاسخ به این سوال که معلم چه نقشی در تربیت دینی کودک دارد، بیان کرد: تربیت دینی کودک را سه ضلع والدین، معلم و خواست خود دانش آموز تشکیل می دهد و اگر می خواهیم باورهای فرهنگی به درستی به دانش آموز منتقل شود والدین باید مشاور و کمک کار مربیان و معلمان مدرسه باشند.

معاون پرورشی نمونه خراسان جنوبی گفت: دعوت هر دانش آموزی به مسائل فرهنگی و دینی از جمله نماز روش خودش را دارد، گاه باید با نوجوان گفت و گو کرد، زمانی باید با محبت و دوستی دست او را گرفت و به نماز خانه مدرسه برد و حتی زمانی برای مدتی به او فرصت تأمل و تفکر بدهیم.

ابراهیمی ادامه داتد: یک معلم اگر می خواهد که دانش آموز به ویژه در سن نوجوانی به حرف او توجه داشته باشد باید در وهله اول به گونه ای رفتار کند که دانش آموزان او را قبول داشته باشند.

ارتباط با هر دانش آموز روش خودش را دارد

وی افزود: اگر دانش آموز معلم خود را به عنوان یک الگو و یا دوست حقیقی قبول نداشته باشد چگونه سخن او درباره موضوعات دینی و فرهنگی را خواهد پذیرفت.

معاون پرورشی دبیرستان علامه طباطبایی با بیان اینکه ارتباط با هر دانش آموز راه خودش را دارد، ادامه داد: خود من تقریباً با همه ۲۰۰-۲۵۰ دانش آموز مدرسه رفیق هستم و سعی می کنیم روش ارتباط و دوستی با هر دانش آموز را پیدا کنم.

ابراهیمی گفت: ارتباط من با دانش آموزان به گونه ای است که اگر روزی به مدرسه نیایم شاید برخی دانش آموزان تماس بگیرند و جویای احوال من شوند.

یک خاطره شیرین از دوران معلمی

وی اظهار کرد: خاطرم هست روزی رییس آموزش و پرورش شهرستان بیرجند به مدرسه ما آمده و در دفتر مدرسه نشسته بود و ایشان از داخل دفتر دیده بودم در سالن عده ای دانش آموزان دور من جمع شده اند و یکی دست در گردن من دارد و یکی دستم را گرفته و خلاصه جو صمیمی بین من دانش آموزان وجود دارد.

معاون پرورشی نمونه خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع برای ایشان جالب بود و از من پرسیدند که چگونه توانسته ای با اینهمه دانش آموز نوجوان پسر ارتباط دوستانه و صمیمانه برقرار کنی.

ابراهیمی درباره اینکه کدام روش از کتاب، فیلم و سریال و گفت و گو می تواند باورهای دینی را به دانش آموز و نوجوان منتقل کند، یادآور شد: به نظر من هیچ روشی بهتر از گفت و گو و تعامل را نوجوان نیست به گونه ای که ما باید سوالات ذهنی نوجوان را پیدا کرده و در این زمینه با او گفت و گو کنیم.

وی ادامه داد: شاید برخی بر این عقیده باشند که تعامل با نوجوانان این دوران سخت است ولی به نظر من اگر روش آن را بلد باشیم می توان با آنان رابطه برقرار کرد و از ارزش های دینی برایشان سخن گفت.

کد خبر 6093706

دیگر خبرها

  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد