Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در راستای تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید تولید سالیانه ایران خودرو تا ۸ اسفندماه امسال ۳۷ درصد رشد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فرشاد مقیمی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح خط تولید انبوه نخستین گیربکس 6 سرعته داخلی که در سالن اجتماعات شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین برگزار شد، از تولید 473 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین در این گروه صنعتی خبر داد و اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال 99 یعنی جهش تولید تولید سالیانه ایران خودرو تا 8 اسفندماه امسال 37 درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا اسفندماه سال جاری 94 درصد برنامه تولید سال جهش تولید محقق شده است، گفت: به خاطر این جهش تولید در ایران خودرو 85 درصد تعهدات ما برای تحویل خودرو به مردم کاهش پیدا کرده و نسبت به اسفندماه گذشته از 108 هزار به 17 هزار دستگاه رسیده است.

مقیمی همچنین از رشد 65 درصدی تولید تجاری سنگین در این گروه صنعتی خبر داد و افزود: همچنین امسال در بهمن‌ماه 1399 رکورد تولید خودروی سبک و سواری در ایران خودرو شکسته شد. ضمن اینکه با رسیدن به رکورد تولید روزانه 2 هزار و 952 دستگاه در آذرماه امسال و 4 هزار و 796 خودروی تجاری رکورد 3 سال اخیر ایران خودرو شکسته شده است.

صرفه‌جویی ارزی 87 میلیون یورویی با تولید گیربکس 6 سرعته

مدیرعامل ایران خودرو همچنین با اشاره به کاهش میانگین زمان تحویل خودرو توسط این شرکت در سال جاری گفت: در حالی که در فروش‌های فوق‌العاده سال گذشته محصولاتمان را 140 روزه تحویل می‌دادیم، این عملکرد را در سال جاری به 90 روز (3 ماه) رساندیم که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 10 درصدی در تحویل خودرو را نشان می‌دهد.

مقیمی با بیان اینکه میانگین تحویل خودرو به مشتری در حال حاضر به 40 روز رسیده است، ادامه داد: بر اساس نقشه راه مصوب بنا داریم که طراحی و تولید گیربکس‌های 6 دنده دستی و نیمه‌اتوماتیک را توسعه داده و از گیربکس اتوماتیک چه در کوتاه‌مدت و چه در میان‌مدت در محصولات خود بهره بگیریم.

وی یادآور شد: همچنین طراحی و توسعه گیربکس‌های اتوماتیک موسوم به دی‌سی‌تی در میان و بلندمدت در دستور کار گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است.

مقیمی با اشاره به داخلی‌سازی تولید گیربکس 6 سرعته با همکاری 85 قطعه‌ساز ایرانی تاکید کرد: این کار سبب صرفه‌جویی ارزی 87 میلیون یورویی در طول 4 سال خواهد شد.

گزارش تسنیم از نمایشگاه سوت‌وکور خودرو و دل پُر قطعه‌سازان/ ایران خودرو هم نمایشگاه دولت را تحریم کردرکورد تولید سمند و سورن در ایران خودرو شکسته شدطرح جدید فروش فوری 3 محصول ایران خودرو از امروز

انتقاد از قیمت خودروهای داخلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با انتقاد از قیمت خودروهای داخلی در قیاس با نمونه‌های مشابه خارجی گفت: در حالی که امروز خودروهای معمولی ما حدود 10 هزار دلار قیمت دارند که با پرداخت این مبلغ در هر کشوری می‌توانید بهترین خودروی روز دنیا را تهیه کنید.

لطف‌الله سیاهکلی داخلی‌سازی قطعات خودرویی به شرط کاهش قیمت تمام‌شده تولید را مطالبه اصلی مردم از خودروسازان دانست و اضافه کرد: اگر بنا باشد داخلی‌سازی اتفاق افتاده و روز به روز هم خودرو با وزیدن هر بادی گران شود، دیگر بومی‌سازی صنعت بی‌معنا شده و گرایش به این موضوع هم در بین مردم و جوانان کم می‌شود.

وی ادامه داد: باید سازوکاری در کشور مهیا شود که خودروهای ایرانی به لحاظ طراحی و کیفیت تولید مدام به روز شده و چاره این کار هم روزآمدسازی مستمر استانداردهای تولید در صنایع خودروسازی است تا بتوانیم خودروهایمان را همپای جهان پیش برده و حداقل از خودروسازان آسیایی عقب نمانیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فنی خودرو تولید ملی ایران خودرو استانداری قزوین اخبار فنی خودرو تولید ملی ایران خودرو استانداری قزوین ایران خودرو شکسته شد ایران خودرو رکورد تولید تحویل خودرو گروه صنعتی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد

با وجود اینکه هنوز چند هفته به پایان مسابقات لیگ برتر انگلیس باقی مانده است اما رکورد گلزنی در یک فصل 20 تیمی شکسته شد.

به گزارش طرفداری، هری مگوایر موفق به زدن گل شماره 1085 در این فصل از مسابقات لیگ برتر انگلیس شد.

با گلزنی هری مگوایر در دقیقه 43 بازی مقابل شفیلدیونایتد، تعداد گل‌های زده شده در این فصل از مسابقات لیگ برتر به عدد 1085 رسید تا بدین‌ترتیب رکورد بیشترین تعداد گل زده در یک فصل از لیگ ۲۰ تیمی شکسته شود. این رکورد جالب‌توجه در حالی به ثبت رسیده است که هنوز ۴۵ بازی دیگر تا پایان لیگ برتر امسال باقی مانده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • شیائومی نیامده رکورد زد!
  • رکورد گلزنی در لیگ برتر انگلیس شکسته شد
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود