Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@07:30:55 GMT

نرخ انتقال کووید19 به افراد خانواده

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۰۷۱۴

محققان پس از بررسی ۷ هزار خانوار در بوستون آمریکا متوجه شدند نرخ انتقال کووید۱۹ از فرد مبتلا به افرادی که با او در یک خانه زندگی می کنند ۱۰.۱ درصد است. ناطقان: به نقل از دیلی میل، طبق تحقیقی جدید از هر ۱۰ مبتلا به ویروس کرونا فقط یک نفر، آن را به شخصی که با او زندگی می‌کند، منتقل خواهد کرد.

محققان آمریکایی اطلاعات بیش از ۷ هزار خانه در بوستون را بررسی کردند و متوجه شدند در بازه ۴ مارس تا ۱۷ می ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۵ هزار نفر در آنها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازه زمانی مذکور ۷ هزار و ۲۶۲ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شدند اما آنها این بیماری را فقط به ۱۸۰۹ نفر از افرادی منتقل کردند که با آنها در یک خانه مستقر بودند. به عبارت دیگر نرخ انتقال بیماری ۱۰.۱ درصد بوده است.

همچنین پژوهش نشان داد احتمال انتقال ویروس به افرادی که همراه بیمار در یک خانه زندگی می‌کنند، در خانوارهای بزرگ‌تر، کمتر است. به عنوان مثال فردی که در خانه‌ای همراه ۳تا۵ نفر زندگی می‌کند و یکی از آنها به کووید ۱۹ مبتلا باشد، احتمال ابتلای وی به ویروس کرونا ۲۰ درصد کمتر از فردی است که با ۲ نفر در یک خانه زندگی می‌کند.

با این وجود اطلاعات نشان می‌دهد در خانه‌هایی که افراد از کالاهای آلوده به کووید ۱۹ استفاده می‌کنند، احتمال بیشتری وجود دارد از عضو خانواده که مبتلا به بیماری است، کووید ۱۹ بگیرند.

ریسک ابتلاء به ویروس در فرد در خانواده در صورتیکه به آسم مبتلا باشد ۳۱ درصد است. این ریسک برای مبتلایان به سرطان ۶۷ درصد و برای افراد دچار چاقی مفرط در خانواده ۳۵ درصد تخمین زده شده است. همچنین اگر فردی مبتلا به بیماری‌های کبدی باشد، احتمال ابتلاء به این عفونت دو برابر می‌شود.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در تحقیق خود نوشته‌اند: عوامل مستقلی که ریسک انتقال بیماری را بالا می‌برند عبارتند از گروه سنی بالای ۱۸ سال و وجود چند بیماری پیش زمینه‌ای. این پژوهش در نشریه JAMA Open Network منتشر شده است.

یافته‌های این پژوهش تأییدی بر نتایج تحقیقات مشابه است که به طور مشابه نشان داد نرخ حمله ثانویه ویروس در خانوارها پایین‌تر است.

در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بررسی بر ۵۴ تحقیق در JAMA Open Network منتشر شد و نشان داد نرخ انتقال بیماری در خانوار ۱۶.۶ درصد است.

همچنین تحقیق جدید مقامات مرکز بهداشت عمومی کانادا نشان داد در بازه یکم جولای تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ در ایالت اونتاریو نرخ انتقال ویروس در خانوار ۱۹.۵ درصد است. این پژوهش در نشریه medRxiv منتشر شده است. منبع: مهر برچسب ها: نرخ انتقال ، کووید9 ، افراد خانواده

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نرخ انتقال کووید9 افراد خانواده نرخ انتقال یک خانه کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است