Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@05:47:54 GMT

زنی مصری هم مدعی ازدواج با خاشقجی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۹۸۷

آفتاب‌‌نیوز :

"حنان العتر" پس از انتشار گزارشی از سوی آژانس سیا مبنی بر اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان شخصا دستور قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را در اکتبر ۲۰۱۸ داده، مدعی شد که چند ماه پیش از قتل، با وی ازدواج کرده بود.

وی به اولیور سالت، خبرنگار دویچه وله گفت، بابت انتشار این گزارش (سیا) بسیار ناراحت شده و ادامه داد، همسرش آنقدری خطرناک نبود که به کشته شدنش منجر شود: مطمئنم اگر آنها حقیقت را درباره جمال بدانند و اجازه دهند که پیامش را بخوانم، واقعا از بابت کاری که در حقش انجام دادند، پشیمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسر مصری خاشقجی همچنین از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کامالا هریس، معاون وی بابت اینکه ولیعهد عربستان را مسئول قتل خاشقجی دانستند، قدردانی کرد و گفت: آنها به وعده خود در قبال حقوق بشر پای بنده بوده و بر آن تاکید می‌کنند. آنها شفاف سازی کرده و به مشخص شدن حقیقت کمک کردند که من از آن استقبال می‌کنم چون در حال حاضر می‌توانم آزادانه سخن بگویم چون برای دو سال هیچ حرفی نمی‌توانستم بزنم.

همسر مصری خاشقجی پس از آزادی از حصر خانگی در امارات اخیرا به دنبال پناهندگی در آمریکا بوده و در این باره گفت:‌ حالا می‌توانم پیام همسرم را ارائه کنم. تا به امروز نمی‌توانستم درباره آن حرفی بزنم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مرگ خاشقجی به یک مسیر روشن به سمت رفع نقض حقوق بشر علیه خبرنگاران در عربستان تبدیل شود و گفت:‌ امیدوارم همه از تراژدی خاشقجی درس عبرت بگیرند و جنایت علیه بشریت و خبرنگاران را متوقف کنند. خبرنگاران به انتقال حقایق درباره مردم می‌پردازند و به مردم برای زندگی بهتر کمک می‌کنند.

همسر مصری خاشقجی افزود: آنها را نباید شکنجه کرد. آنها را نباید کشت. آنها را نباید از گفتن حقیقت بازداشت. این چیزی است که من از بایدن و هریس انتظارش را دارم.

بر اساس ادعای مطرح شده حنان العتر در مراسمی مذهبی در واشنگتن دی.سی و در ژوئن ۲۰۱۸ با خاشقجی و درست چند ماه پیش از قتل وی در کنسولگری عربستان در استانبول، ازدواج کرد. ازدواج آنها رسما ثبت نشده و خاشقجی این ازدواج را از خدیجه جنگیز، نامزد ترکیه‌ای خود مخفی نگه داشته بود.

العتر می‌گوید به دنبال دریافت یک گواهی ازدواج است که در آمریکا به رسمیت شناخته شود، اگرچه جنگیز اعتبار ازدواج و رابطه العتر با خاشقجی را زیر سوال برده است.

واشنگتن پست گزارش کرده که العتر تصاویر مراسم و پیام‌های بین خودش و خاشقجی را به خبرنگاران نشان داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرنگار مهر، فینال مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ سئول امروز دوشنبه میان «ساندرو بازادزه» نفر اول رنکینگ جهانی از گرجستان و «زیاد السیسی» نفر سوم رنکینگ جهانی از مصر برگزار شد. در این دیدار شمشیرباز مصری حریف خود را ۱۵ بر ۱۳ شکست داد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

بازادزه و حریف مصری اش هر دو با غلبه بر حریفانی از آمریکا فینالیست جایزه بزرگ گرجستان شدند. «زیاد السیسی» در مرحله نیمه نهایی «فیلیپ دلگویچ» را ۱۵ بر ۱۴ شکست داد. «بازادزده» هم با شکست ۱۵ بر ۱۳ «کالین هیچکاک» فینالیست شد.

«کالین هیچکاک» در مرحله ۸ نفره با غلبه بر «ادهم بحقاط» باعث حذف این بازیکن مصری شد. شمشیربازی مصری در جدول ۱۶ نفره مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شده بود.

در جدول رده بندی نهایی شمشیربازان شرکت کننده در جایزه بزرگ سئول، بعد از بازادزده و السیسی، شمشیربازان گرجستانی در جایگاه مشترک سوم قرار گرفتند. در این جدول، علی پاکدامن نهم است، محمد رهبری در جایگاه ۳۴ قرار گرفته است. محمد فتوحی رده ۸۶ را در اختیار گرفت و فرزاد باهر ارسباران هم در جایگاه ۱۰۱ ایستاد.

کد خبر 6097987

دیگر خبرها

  • یک گروه مصری مسئولیت قتل مأمور موساد را بر عهده گرفت
  • یک گروه مصری مسئولیت قتل تاجر اسرائیلی را بر عهده گرفت
  • گروه مصری طلائع التحریر مسئولیت قتل تاجر اسرائیلی در اسکندریه را بر عهده گرفت
  • تل‌آویو معاهده «کمپ دیوید» را نقض کرد/ شوک بزرگ برای مصر
  • شکست شمشیرباز اول جهان در فینال مسابقات جایزه بزرگ سئول
  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • اوهام حشاشین مصری از خیام
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • منابع مصری: مذاکرات آتش‌بس بی‌نتیجه بود/ گفت‌وگوها امروز ادامه دارد