Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا فرجام مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اهواز گفت: ایجاد یک سامانه جامع اینترنتی برای فعالیت اصناف به صورت غیرحضوری، می‌تواند از وارد کردن ضرر و زیان به این گروه شغلی در شرایط شیوع کرونا جلوگیری کند.

او افزود: اصناف و بازاریان به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع کرونا در یک سال اخیر دچار ضرر وزیان زیادی شدند، اما باید از این دوران تجربه کسب کرد و دنبال راه حلی برای جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان بیشتر به این قشر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجام با بیان اینکه قرار بود برخی تسهیلات در اختیار اصنافی که به دلیل شیوع کرونا دچار ضرر و زیان شدند قرار گیرد که متاسفانه محقق نشده است، اظهار داشت: ایجاد یک سامانه جامع اینترنتی با نظارت دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از هرگونه تخلف، و خرید و فروش اصناف در آن، نه تنها از وارد کردن ضرر و زیان به بازاریان جلوگیری می‌کند بلکه در کاهش تردد مردم در بازار و شهر نیز موثر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازرسی اتاق اصناف اهواز بر نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی اصناف گروه یک (نانوایی‌ها و فروشندگان مواد غذایی و خوراکی) که اجازه فعالیت را در شرایط قرمز کرونایی دارند نظارت دارد، ادامه داد: در صورتیکه دستگاه‌های ناظر همچون سازمان صمت و یا مرکز بهداشت نیاز به نیرو برای بازرسی داشته باشند با آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

پلمب بیش از یکهزار واحد صنفی متخلف در اهواز

فرماندار اهواز و رییس ستاد مدیریت و کنترل کرونا این شهرستان گفت: از آذر امسال تاکنون یک هزار و ۹ واحد صنفی اهواز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

جمال عالمی نیسی در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این مدت ۸۶ هزار و ۹۶۰ بازرسی از واحد‌های صنفی در اهواز انجام گرفت که ۷۶ هزار و ۲۵۷ مورد تذکر، یک هزار و ۴۶۳ اخطار کتبی و ۸۳۵ تعهد به اصناف ابلاغ شد.

در اهواز بالغ بر ۴۵هزار واحد صنفی وجود دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه جامع اصناف بیماری کرونا ضرر و زیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جواد اوجی این خبر را در نشست هیات دولت و در قالب گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود گفت و از سودآوری ۱۲ هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آبادان خبر داد.

 اوجی گفت: شمار محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان هم افزایش یافت به طوری که محصولات این پالایشگاه از ۲۱ محصول در سال ۱۴۰۰ به ۳۴ محصول رسیده و تاکنون برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. 

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند