Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نظری در نشست با مسئولین انجمن های هنری وموسسات قرآنی شهرستان پلدختر گفت : انجمن های هنری وادبی شهرستان در صورت فعالیت و ارائه برنامه های خلاقانه مورد حمایت قرارمی گیرند.

برگزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛  نظری  روز یکشنبه در نشست با مسئولین انجمن های هنری ، ادبی و موسسات قرآنی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر، با اشاره به آسیب های کرونا به حوزه هنر وفعالیت انجمن ها ،  اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا مسلما برگزاری جلسات انجمن ها مشکل ساز است  ولی درصورت عادی تر شدن فضا بارعایت پروتکل های بهداشتی وحفظ محدودیت ها امکان برگزاری خواهند داشت؛ البته می توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی وشبکه های اجتماعی برنامه های هنری را درفضای مجازی انجام داد‌وبه این روش با هنرمندان و مردم رابطه برقرار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه یک جامعه بدون هنر جامعه ایی ناسالم خواهد بود ، گفت :هنرمندان مسئولیت سنگینی دارند  وباتوجه به اهمیت ونقشی که در جامعه دارند  با هنر خود می توانند در این فضای ناشی از کرونا به روحیه مردم کمک کنند، همچنانکه در سیل ۹۸ وبحرانهای روحی ناشی ازآن دیدیم که هنرمندان چه نقشی درایجادنشاط و ارتقاروحیه مردم  ایفا کردند.

نظری با بیان اینکه برای هنرمندان واقعی هیچ بن بستی وجود ندارد وهنرمندان به دلیل داشتن خلاقیت نمی توانند به بن بست برسند ، تصریح کرد: وظیفه ما در  فرهنگ وارشاد این است که راه را برای هنرمندان  هموار وزمینه را برای فعالیت آنان فراهم  کنیم که این بستر توسط فعالیت پویای انجمن ها انجام می گیرد  لذا درب اداره فرهنگ وارشاد اسلامی برروی همه هنرمندان شهرستان  باز است.

رییس فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر  با بیان اینکه به هنرمندان وانجمن ها  بها می دهیم به شرطی که با روحیه باز وعلاقه برنامه های خود را ارائه دهند، خاطر نشان کرد: تمام فعالیت های هنرمندان  در هررشته هنری باید از طریق  کانال خود انجمن ها انجام شود  و هرکسی به نام هنرمند  هرایده وبرنامه  ایی که دارد باید آن را به وسیله انجمن ها به ارشاد ارائه دهد.

نظری بر لزوم هماهنگی جامعه هنری شهرستان با انجمن های تحت حمایت اداره فرهنگ وارشاد تاکیدکرد و یاد آورشد:  هرانجمن مسلما زیرمجموعه هایی دارد ولی باید با رییس انجمن هماهنگ باشندواز این‌طریق برنامه هایشان را انجام دهند.

رییس فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر با اشاره به قول مساعد برای حمایت مالی از انجمن ها در صورت ارائه برنامه های خلاقانه ، خاطر نشان کرد: دراین خصوص نیز به شرط فعالیت هنرمندان در انجمن ها وارائه برنامه های متنوع وپویا از لحاظ مالی انجمن هارا حمایت می کنیم.

او با بیان اینکه اتاق های مربوط به انجمن ها راه اندازی می شوند ، افزود: مسئولین انجمن ها سرمایه گذاری برروی نوجوانان و جوانان در عرصه های هنری را  به وسیله انجمن ها مد نظرقراردهند و همچنین  به برنامه های سالیانه  فرهنگ وارشاد نظرداشته  ودر طول سال  تلاش کنند برنامه های متنوع و زیادی رادر این بازه زمانی  به انجام رسانند.

نظری  با بیان اینکه هنرجویان باید تلاش کنند در فضای ارشاد وفعالیت در قالب انجمن ها دیده شوند،‌گفت : فرهنگ چند هزار ساله مردم  پلدختر باید رشد ونمو داشته باشدو انجمن هاو هنرمندان  نقش مهمی در این زمینه دارند.

گفتنی است ؛در این جلسه شیرمحمد میرزاده مسئول انجمن خوشنویسان ، محسن ایمانی مسئول انجمن ادبی ، فهیمه عینی پور مسئول انجمن هنرهای تجسمی ، علیرضاجودکی مسئول انجمن موسیقی ،احسان بابایی رابط کانون های فرهنگی وهنری مساجد ، رضاجودکی نژاد نماینده خانه مطبوعات استان در پلدختر حضور داشتند وبه بیان نظرات خوددربحث مطالبات جامعه هنری شهرستان پرداختند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انجمن هنر فرهنگ وارشاد فرهنگ وارشاد اسلامی انجمن های هنری مسئول انجمن انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد