Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@06:23:09 GMT

ریزش مجدد ارزهای دیجیتالی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۶۹۴۳

ریزش مجدد ارزهای دیجیتالی

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بزرگ‌ترین صرافی دیجیتالی آمریکا که قرار است سهام خود را در بورس نیویورک عرضه کند نسبت به لو رفتن هویت ساتوشی ناکاموتو- خالق بیت کوین- ابراز نگرانی کرده و آن را یکی از بزرگ‌ترین ریسک‌ها بر سر راه ارزهای دیجیتالی دانسته است. ساتوشی ناکاموتو نام استعاره‌ای شخص یا گروهی است که بیت کوین را ایجاد کرد و تا اواخر سال ۲۰۱۰ نیز به توسعه آن مشغول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه برخی گزارش‌های اولیه ناکاموتو را شخصی ژاپنی معرفی کرده اما برخی وی را انگلیسی یا اهل یک کشور غربی می‌دانند. 

به گزاش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، برخی از منابع خبری از احتمال تحقیق و تفحص مراجع قضایی از ایلان‌ماسک در خصوص توییت‌های جنجالی وی در حمایت از دو ارز دیجیتالی خاص خبر داده‌اند. ایلان ماسک تاکنون در توییت‌هایی از زوج کوین و بیت کوین حمایت کرده و این مساله به صعود شدید قیمت این دو ارز در معاملات دامن زده است. یک‌مرتبه دیگر نیز حمایت وی از ایجاد ارز مارس کوین به صعود ارزی به همین نام منجر شده بود.

اندکی پس از اعلام حمایت جک دورسی - مدیرعامل توییتر از بازار ارزهای دیجیتالی - گروه مالی اسکویر که بازوی سرمایه‌گذاری شرکت دورسی محسوب می‌شود، ۱۷۰ میلیون دلار دیگر به دارایی‌های خود در بازار ارزهای دیجیتالی افزوده است. اسکویر در سرمایه‌گذاری جدید خود ۳۳۱۸ عدد بیت کوین خرید تا دارایی‌های خود در بازار ارزهای دیجیتالی را به پنج درصد کل وجوه نقدشونده تبدیل کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۴۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۶۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۳ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۴ هزار و ۴۳۴.۹۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۵۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۳۹۴.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۰۶ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۱.۰۵ درصد کاهش

۳- کاردانو

قیمت: ۱.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۲۶ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۰۴.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۱۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۲.۶۵ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۲ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۳.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۴۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۲۹ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۷۹ درصد کاهش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۶۲.۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۳۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۱.۲۳ درصد کاهش

۹- چین لینک

قیمت: ۲۴.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۰.۹۲ درصد کاهش

۱۰- استلار

قیمت: ۰.۴۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۹۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۸۲ درصد کاهش

پربیننده ترین قیمت دلار ۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۰اسفند/ روز‌های خوش بازار برای نوسان‌گیران پیش‌بینی دبیر کانون صرافان از قیمت دلار پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۱اسفند/ واکنش بازار به وعده ارزی روحانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتالی ارزهای دیجیتالی برجام بازار ارزهای دیجیتالی قیمت دلار بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد | قیمت جدید انواع ارزهای دیجیتال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد