Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا و شروع دوران قرنطینه برگزای مسابقات تمامی رشته‌های ورزشی از جمله ورزش‌های رزمی با وقفه طولانی مدت همراه شد و در این مدت زمان، بازیکنان مطرح و المپین‌های رشته‌های مختلف ورزشی مجبور بودند به صورت انفرادی به تمرین بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت آرمین هادی پور ملی پوش پرافتخار تکواندوی کشورمان که اصالتا گیلانی است مانند سایر ورزشکاران انفرادی تمرین می‌کرد و اردیبهشت ماه امسال بود که هادی پور حین تمرین کنار ساحل با پیچ خوردگی پای راست مواجه شد. بعد از اینکه او در تهران حضور پیدا کرد به همراه فریبرز عسکری و مسئولان فدراسیون تکواندو نزد پزشکان مختلف رفت و فدراسیون پزشکی ورزشی مصدومیت آرمین هادی پور را تایید کرد.

در این حین اسد مسجدی سرپرست وقت فدراسیون پزشکی ورزشی و پزشکان بر این باور بودند که هادی پور در شرایط فعلی نیاز به عمل جراحی ندارد. با سرپوش گذاشتن روی مصدومیت هادی پور، این بازیکن مستعد در تمرینات تیم ملی تکواندو حاضر شد و در نهایت با شروع اردو‌های تیم ملی تکواندو از نیمه دوم سال، او به صورت مداوم تمرینات سخت و سنگین را زیر نظر کادر فنی و در کنار سایر ملی پوشان آغاز کرد و ظاهرا مشکلی هم برای او پیش نیامد.

با شروع مسابقات لیگ برتر تکواندو (جام خلیج فارس)، هادی پور برای حضور در تیم خود یعنی دانشگاه آزاد اسلامی به تمرینات تیمش پیوست که حین تمرین آسیب کهنه به او فشار زیادی وارد کرد و باز هم مصدوم شد. هادی پور به طور کامل مسابقات لیگ را از دست داد و شدت آسیب دیدگی اش به حدی بود که او حتی در جلسات اولیه تیم ملی غایب بود.

المپین تکواندو برای مداوای مصدومیت خود به همراه اعضای فدراسیون تکواندو به صورت آزاد در مطب‌ پزشکان مختلف حضور پیدا کرد و حتی برای دیدار با برخی از این پزشکان ساعت‌ها در صف انتظار مانده بود. فدراسیون پزشکی ورزشی هم  با اطلاع از این اتفاق به رسانه‌ها عنوان کرد هادی پور، چون به صورت آزاد به مطب پزشکان رفته است، مداوای این چنینی زیر نظر فدراسیون محسوب نمی‌شود و او با انتخاب این شیوه باید این میزان معطلی را بپذیرد!

آرمین هادی پور با همه‌ی این اتفاقات، با نظر  پزشکان مبنی بر انجام عمل جراحی روی رباط پاره ACL خود مواجه شد. در صورتی که آرمین پای خود را به تیغ جراحان می‌سپرد قطع به یقین مسابقات المپیک توکیو که کمتر از ۱۵۰ روز دیگر برگزار می‌شود را از دست می‌داد و باید مدت زمان ۶ ماه را در دوران نقاهت به سر می‌برد.

فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی تکواندو که پیش از این سابقه پارگی رباط محمد باقری معتمد یکی از قهرمانان تکواندوی کشورمان را ۲ ماه قبل از المپیک لندن داشت، ضمن رایزنی و مشورت با مسئولان فدراسیون تکواندو و وزارت ورزش و جوانان به این نتیجه رسید که با رضایت هادی پور، این المپین گیلانی مانند معتمد با رباط پاره به المپیک اعزام شود. در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن معمتد توانست نایب قهرمان المپیک شود و مدال نقره را دشت کند.   البته معتمد بعد از المپیک ۲۰۱۲ پای خود را به تیغ جراحان سپرد.

معمتد تنها کسی نبود که با رباط پاره از ناحیه ACL در یک آوردگاه مهم به روی شیاپ چانگ رفت. بعد از این قهرمان با سابقه، علیرضا نصر آزادانی کاپیتان پرافتخار تکواندوی کشورمان با رباط آسیب دیده به مسابقات جهانی و آسیایی اعزام شد و  حتی توانست به روی سکو برود.

نصر آزادانی ۳ سال آخر دوران قهرمانی خود را با همین رباط پاره بازی کرد و توانست طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۲ را به دست بیاورد. بهنام اسبقی دیگر قهرمان ارزنده تکواندوی ایران مانند معتمد و نصر آزادانی، با وجود آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی به مسابقات مختلف جهانی اعزام شد و این آسیب دیدگی برای او هم مدال مسابقات ۲۰۱۳ جهان و مدال طلای ۲۰۱۴ را به همراه داشت.

به همین منظور عليرضا نصر آزادانی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره شباهت مصدومیتش با آرمین هادی پور بیان کرد: "وضعیت پای  من کمی با آرمین متفاوت بود و من از ناحیه pcl دچار آسیب دیدگی شده بودم و هنوز هم عمل نکرده ام و با این شرایط ورزش قهرمانی را ادامه دادم. با این حال وضعیت آرمین با  رباط پاره سخت است و اگر پای تکیه گاهش متوجه آسیب شده باشد مسابقه دادن  برایش مشکل خواهد بود، اما اگر پایی که ضربه می‌زند مصدوم باشد امکان موفقیت آرمین  بالا  است.  

او ادامه داد:همه چیز به شخص  آرمین بر می‌گردد و اگر خودش اعتماد به نفس بالایی برای بازی داشته باشد می‌تواند به روی شیاپ چانگ برود. هادی پور بازیکن بسیار بزرگی است و برای موفقیت در تمامی مسابقات تلاش بسیار زیادی کرده است و می‌دانم از دست دادن المپیک بعد از کسب این همه مدال برایش سخت است. امیدوارم هر تصمیمی که برای آرمین گرفته می‌شود به نفع او و تکواندوی کشورمان باشد."

مینیسک پای راست آرمین هادی پور با وجود آسیب دیدگی از ناحیه رباط ACL، خوشبختانه سالم است که کمی کار او را برای مسابقه دادن راحت می‌کند. فدراسیون تکواندو و اعضای کادر فنی تیم ملی بیکار ننشسته اند و در کنار مسئولان فدراسیون پزشکی ورزشی در تلاش هستند تا این گیله مرد المپین بتواند در اولین تجربه حضور خود در المپیک، مدال‌های جهانی اش را در توکیو تکرار کند.

چشم یک ملت به مدال آوری المپین‌های کشورمان در تمامی رشته‌های مختلف ورزشی دوخته شده است. آرمین هادی پور قصد دارد با هر ضربه به حریفان ضمن قرار گرفتن روی سکوی المپیک، پرچم کشورمان را به جایگاه واقعی خود برساند.

بيشتر بخوانيد

پولادگر: شرایط مصدومیت هادی پور مانند معتمد و نصر آزادانی است/ هادی پور با انجام عمل جراحی به المپیک نمی‌رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرمین هادی پور تیم ملی تکواندو فدراسیون تکواندو فدراسیون پزشکی ورزشی تکواندوی کشورمان فدراسیون تکواندو آرمین هادی پور نصر آزادانی هادی پور آسیب دیدگی رباط پاره تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارسوی ورزش خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در بسته خبری چهارسوی ورزش، گزیده‌ای رویداد‌های ورزشی گردآوری شده است.

بازگشت ستاره تیم ملی فوتسال به خوزستان، علیرضا رفیعی پور که نقشی تاثیرگذار درقهرمانی تیم ملی درجام ملت‌های فوتسال آسیا داشت، درفرودگاه بین المللی اهواز مورد استقبال قرار گرفت.

بازگشت ستاره تیم ملی فوتسال به استان، بل حضور حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، عبدالکاظم طالقانی رییس هیئت فوتبال استان و جمعی از مدیران، مربیان و پیشکسوتان ورزش بهبهان، مراسم استقبال از علیرضا رفیعی پور عضو تیم ملی فوتسال کشور درجام ملت‌های آسیا در فرودگاه بین المللی اهواز برگزار شد.

تیم ملی فوتسال با اقتدار قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا در تایلند شد که رفیعی پور یکی از تاثیرگذار‌ترین تیم ملی دراین مسابقات داشت.

مسابقات شش وزن نخست کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور در تهران برگزار شد که امیر کاظمی مدال طلا را تصاحب کرد، سجاد محمدی و آرمین قولی گله مدال نقره را از آن خود کردند، مهدی چاره اندیش، محمدامین خشنودفر، امیر مهدی حاجی وند، محمدجواد عبدولی و امیرمحمد جاوری به مدال برنز رسیدند.

این مسابقات امشب با شناخت تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، شکایت باشگاه‌های سپاهان اصفهان و نساجی مازندران از باشگاه نفت آبادان در خصوص استفاده غیرمجاز از بازیکن خارجی به نام ابوباکار تراولی در مسابقات لیگ برتر را رد کرد.

در هفته بیست و چهارم مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه‌های کشور، تیم شهرداری ماهشهر با یک گل تیم ستارگان جوانان بهمن تهران را شکست داد و با ۴۵ امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی گروه نخست رقابت‌ها قرار گرفت.

تیم فولادنوین خوزستان نیز با حساب ۲ بر یک مغلوب میزبان خود تیم پاس همدان شد و با ۲۶ امتیاز به مکان دوازدهم جدول رده بندی همین گروه سقوط کرد.

۲۸ تیم در ۲ گروه برگزار کننده مسابقات هستند.

دیگر خبرها

  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟