Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@04:46:40 GMT

چگونه از پیشرفت سرطان روده بزرگ جلوگیری کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۶۷۳۹۹

چگونه از پیشرفت سرطان روده بزرگ جلوگیری کنیم؟

محققان دانشگاه ناگویا در ژاپن روش های درمانی جلوگیری از پیشرفت سرطان روده بزرگ را بررسی کرده و به نتایجی دست یافتند که می‌تواند به یک استراتژی مؤثر برای جلوگیری از پیشرفت این نوع سرطان تبدیل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ناگویا در ژاپن دریافتند که بافت‌های سرطانی روده بزرگ، حاوی حداقل دو نوع "فیبروبلاست" (نوعی سلول موجود در بافت پیوندی که تولیدکننده کلاژن و ماتریس برون‌سلولی است) شامل فیبروبلاست‌های تقویت‌کننده و فیبروبلاست‌های مهارکننده سرطان است که تعادل آن‌ها تا حد زیادی در پیشرفت سرطان روده بزرگ نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های جدید حاکی است که با تغییر مصنوعی تعادل بین این دو نوع سلول می‌توان گسترش تومورهای سرطان روده بزرگ را مهار کرد. این نتایج می‌تواند به یک استراتژی مؤثرتر برای جلوگیری از پیشرفت سرطان مذکور تبدیل شود.

بافت‌های سرطانی در بردارنده سلول‌های سرطانی و سلول‌های غیر سرطانی هم‌چون فیبروبلاست‌ها است. مطالعات پیشین نشان داده بود که تکثیر فیبروبلاست‌ها نقش بسزایی در پیشرفت سرطان روده بزرگ دارد. فیبروبلاست‌های موجود در بافت‌های سرطانی به دو گروه تقسیم می‌شوند که شامل گروه تقویت‌کننده پیشرفت سرطان و گروه مهار کننده پیشرفت این بیماری هستند. جلوگیری از عملکرد CAFهای تقویت‌کننده سرطان، می‌تواند روشی امیدوارکننده برای جلوگیری از پیشرفت آن باشد.

در بافت‌های طبیعی روده بزرگ، پروتئین‌هایی به نام پروتئین‌های "مورفوژنتیکی" استخوان (BMP) وجود دارد که توسط سلول‌های استرومایی ترشح می‌شوند و نقش مهمی در تنظیم هموستاز روده ایفا می‌کنند. به نظر می‌رسد این پروتئین‌ها منجر به پیشرفت بیماری در بافت‌های سرطانی روده بزرگ می‌شود. تیم تحقیقاتی مذکور به این موضوع پرداختند که چگونه سلول‌های استروما منجر به دخالت BMP در پیشرفت سرطان روده بزرگ می‌شود.

این تیم در ابتدا به منظور شناسایی ژن‌های مربوط به BMP، داده‌های جامع پروفایل بیان ژن را تجزیه و تحلیل کردند. در این مرحله دو نوع پروتئین مفلین و گرملین ۱ شناسایی شد که توسط چنین ژن‌هایی رمزگذاری می‌شود. سپس محققان به منظور بررسی ارتباط پروتئین‌های شناسایی‌شده در پیشرفت سرطان روده بزرگ، با همکاری محققان دانشگاه آدلاید به مطالعاتی پرداختند که روی نقش گرملین ۱ به‌عنوان مهارکننده BMP در روده متمرکز بود.

پس از آن تیم تحقیقاتی اهمیت پیش آگهی بیان مفلین و گرملین ۱ را در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ بررسی کرده و دریافتند کسانی که دارای بیان زیاد مفلین هستند، پیش آگهی مطلوبی دارند، اما پیش‌آگاهی کسانی که بیان زیاد گرملین ۱ دارند، نامطلوب است. علاوه بر این آزمایشات انجام‌گرفته روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که تکثیر سلول‌های سرطانی روده بزرگ می‌تواند با استفاده از تجویز آنتی‌بادی خنثی‌کننده گرملین ۱ یا بیان بیش از حد مفلین سرکوب شود.

بدین‌ترتیب این فرضیه مطرح شد که CAFهایی با واسطه گرملین ۱ و با کاهش سیگنالینگ BMP، باعث پیشرفت سرطان و CAFهایی با واسطه مفلین با تقویت سیگنالینگ BMP منجر به مهار رشد این بیماری می‌شوند. بنابراین تشدید سیگنالینگ BMP استرومایی ، با استفاده از آنتی‌بادی خنثی‌کننده گرملین ۱ و یا با بیان بیش از حد مفلین می‌تواند یک استراتژی درمانی مؤثر برای درمان سرطان روده بزرگ محسوب شود.

یافته‌های این مطالعه در مجله Gastroenterology منتشر شده است.

کد خبر 477988

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرطان سرطان روده بزرگ درمان سرطان روش های درمان سرطان روش های جدید درمان سرطان روده بیماری روده تازه های پزشکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیشرفت سرطان روده بزرگ جلوگیری از پیشرفت بافت های سرطانی فیبروبلاست ها پروتئین ها گرملین ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم

سرمربی اسپرز می‌داند که بازی پیش رو، چه اهمیتی برای هواداران تیمش دارد. 

آنژ پوستکوعلو در روز جمعه در جریان یک نشست خبری، آخرین وضعیت تیمش را قبل از تقابل با آرسنال در شهرآورد شمال لندن، به اطلاع علاقه‌مندان رساند.

طرفداری | به گزارش فوتبال لندن، بخش‌های مهم صحبت‌های پوستکوعلو را در ادامه خواهید خواند. 

پوستکوعلو درباره وضعیت بازیکنان تاتنهام

خب، بازی گذشته برای دِستینی و همچنین برای همه ما ناامید کننده بود؛ باید بگویم او بخش مهمی از موفقیت‌های ما در طول سال بوده است. متاسفانه او در تمرینات دچار مصدومیت شد. او تحت عمل جراحی قرار گرفت و عمل موفقیت آمیز بود، بنابراین امیدواریم این به او فرصت دهد تا در پیش فصل شرکت کند و به شرایط بازی برگردد. به هر حال، او را در این بازی در اختیار نخواهیم داشت. همچنین (اولیور) اسکیپ هم در تمرین دچار مصدومیت جزئی شد و بازی آخر هفته را از دست خواهد داد. به جز مصدومان بلندمدت، این دو بازیکن غایبان ما هستند. پدرو و ریچارلیسون تمام هفته را تمرین کرده‌اند و هر دو در دسترس خواهند بود.

پوستکوعلو درباره انتظار هواداران تاتنهام برای ناامید کردن آرسنال در کورس قهرمانی

کاملا قابل درک است. من قصد ندارم به هواداران بگویم که چه احساسی داشته باشند. این مهم است. ما اهمیت این بازی و جلوگیری از اوج‌گیری رقیب اصلی‌مان را درک می‌کنیم. اما برای ما، این بازی بیشتر درباره‌ی محک زدن خودمان در برابر تیم‌های بزرگ به صورت مداوم است. 

پوستکوعلو درباره تجربه سون از حضور در بازی‌های بزرگ

حضور بازیکن باتجربه‌ای مثل سون حیاتی است. برای دو یا سه نفر از بازیکنان ما، این اولین تجربه حضور در دربی شمال لندن در خانه خواهد بود. بنابراین آن‌ها نیاز دارند تا به بازیکنانی که در این بازی‌ها درخشیده‌اند تکیه کنند. سونی برای مدت‌ها است که در این باشگاه در بازی‌های بزرگ عملکرد درخشانی داشته است. او در طول سال فوق‌العاده بوده و می‌دانم که مشتاقانه منتظر بازی است. همه ما همینطور هستیم. در حال حاضر برای هر بازی‌ای هیجان‌زده‌ایم. 

پوستکوعلو درباره پدر شدن کولوسفسکی

بله، این اتفاق فوق‌العاده‌ای برای دِکی است، می‌دانم که او از پدر شدن خیلی خوشحال است. همانطور که همیشه به بازیکنان می‌گویم، پدر شدن یک تحول عظیم در زندگی است. یکی از اعضای خانواده‌تان از خودتان هم مهم‌تر می‌شود و گاهی اوقات برای فوتبالیست‌ها این موضوع کمی چالش‌برانگیز است! اما مطمئن هستم دِکی و همسرش به خوبی از پس این موضوع برخواهند آمد. برای آن‌ها و فرزندشان آرزوی موفقیت می‌کنم. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • پوستکوعلو: اهمیت رویارویی با آرسنال برای جلوگیری از اوج‌گیری رقیب‌ اصلی‌مان را درک می‌کنیم
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی