Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی بر ضرورت اجتناب از بازارگردانی توسط مردم گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، محدودیت ها اعمال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونای استان زنجان، اظهار کرد: در آموزه های دینی جایگاه ویژه ای برای تکریم و احترام به سالمندان وجود دارد ولی در شرایط کرونایی امروز باید از مراجعه حضوری به سالمندان اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خدابخش مرادی با اشاره به اینکه از فرصت کرونا باید برای خدمات رسانی در بستر فضای مجازی برای سالمندان استفاده شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید به عنوان ماموریت خدمات مجازی خود را در سه ماهه سال ۱۴۰۰ ارائه کنند.

 

وی با تاکید به اینکه مشکل امروز جهان و ایران ویروس جهش یافته است که عمر بیمار را کاهش می‌دهد، گفت: در آستانه سال نو مثل سال قبل باید بار مراجعه مردم به مراکز تجمعی کمتر شود.

 

این مقام مسئول بر ضرورت اجتناب از بازارگردانی توسط مردم گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، محدودیت ها اعمال می شود.

 

به گفته معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان، پویش حمایت از سالمندان در استان راه‌اندازی شود تا این قشر مورد حمایت قرار گرفته و از مسائل و مشکلات آنها کاسته شود.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مکاتبات انجام شده با دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه‌های پشتیبانی و جذب، مشارکت‌های مردمی، نظارت و پایش، آموزش همگانی، مراقبت و رهگیری و حمایت و قرنطینه گفت: تلاش می‌شود اقدامات از حالت توصیفی درآمده و عملیاتی شود.

 

مسیح الله سلطانی از شناسایی ۱۱۰ هزار سالمند در استان زنجان خبرداد و گفت: ۱۰ درصد سالمندان استان از هیچ نوع حمایتی برخوردار نیستند.

 

وی با یادآوری اینکه یک هزار و ۵۹۶ سالمند در استان زنجان بدون هیچ نوع پوشش حمایتی هستند، افزود: ۵ هزار و ۸۹۳ سالمند دارای تست مثبت بوده‌ و ۶۵ هزار و ۷۶۰ سالمند از خدمات الکترونیکی بهره‌مند شده‌اند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در ادامه این جلسه از حذف دفترچه درمان از اول اسفندماه امسال خبرداد و گفت: این کار موجب جلوگیری از حضور سالمندان در مراکز تامین اجتماعی شد.

 

علیاری خاطرنشان کرد: هر سال در پایان سال تسهیلاتی برای تامین نیازهای بازنشستگان پرداخت می‌شد که امسال از صفر تا صد بدون مراجعه این تسهیلات به بیس از  یک هزار نفر ارائه شد.

 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: بیشتر خدمات به سالمندان در قالب طرح شهید سلیمانی ارائه می‌شود که ۵۳ هزار و ۱۶۰ بسته معیشتی در بین سالمندان توزیع شده است.

 

محمدی یادآورشد: ۱۳ اقامتگاه در استان در اختیار سالمندان قرار گرفته و ۱۰ خدمت الکترونیکی به سالمندان ارائه شده است.

 

 

 

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان سالمندان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی