Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر و مسئول کارگروه تجلی و تبلیغ روز قرآنی استان بوشهر بیان کرد: به مناسبت ۱۶ اسفند سالگرد ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار و معرفی توانمندی‌های قرآنی استان به ویژه روستای چارَک به عنوان دهکده قرآنی کشور، صدا و سیمای مرکز بوشهر با تولید و پخش هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گستره استانی، ملی و فراملی ایرانیان را مهمان دهکده قرآنی کشور در شهرستان دشتی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: پخش ویژه برنامه قرآنی در روستای چارک دهکدۀ قرآنی کشور، مراسم تجلیل از نیم قرن خدمات قرآنی استاد عبدالله زاده مدرس نمونه کشوری و خادم القرآن با نشان ملی، محافل قرآنی امامزادگان، برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی هنری با محوریت قرآن و عترت، نواخته شدن زنگ قرآنی در مدارس، استفاده از ظرفیت شبکه شاد و رونمایی از سند چشم انداز ۲۰ ساله راهبردی قرآنی استان بوشهر از جمله این برنامه‌هاست.

بیشتر بخوانید

صدا و سیمای مرکز بوشهر در ماه محرم، حسینیه می‌شود ۶٠ هزار دقیقه برنامه‌سازی صداوسیمای بوشهر برای گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر ادامه داد: علاوه بر شبکه استانی بوشهر، شبکه قرآن و برخی از شبکه‌های سراسری این رویداد مهم فرهنگی مذهبی را پوشش رسانه‌ای می‌دهند.

ناظر عنوان کرد: صدا و سیما و بیش از صد رسانه مکتوب، الکترونیکی و مجازی استان ۵۲ برنامه ستاد نکوداشت روز قرآنی استان بوشهر با محوریت دبیر خانه شورای فرهنگ عمومی استان را به مردم سراسر ایران انعکاس می‌دهند.

نامگذاری ١٦ اسفند به عنوان روز قرآنی بوشهر به مناسبت سالروز ارتحال علامه میرزا معتقد اهرمی، کاتب قرآن رمزدار است.

آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی شاعر و نویسنده در سال ١٢١١ هجری شمسی در اهرم متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در شهر خورموج گذراند و سپس عازم عراق شد. وی در مراجعت به بوشهر در مدرسه سعادت بوشهر به تدریس دروس عربی و ادبیات پرداخت و در سال ١٢٩٩ هجری شمسی در سن ٨٨ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دلیل نامگذاری قرآن رمزدار این است که در این کتابت همه صفحات ۱۱ سطری است و بدون استثناء در تمام صفحات حرف یا کلمه اولِ سطر‌های اول و یازدهم، دوم و دهم، سوم و نهم، چهارم وهشتم، و پنجم و هفتم مشابه است و فقط حرف و یا کلمه اول سطر ششم به علت نداشتن سطر مقابل آزاد است.

مرحوم معتقد حروف متقارن صفحات را با جوهر قرمز و بقیه را باجوهر مشکی تحریر کرده است.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن دهکده قرآنی برنامه های قرآنی هفته قرآنی بوشهر صدا و سیمای مرکز بوشهر قرآنی استان قرآنی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه‌های قرآنی مساجد اردبیل در ماه رمضان تقویت می‌شود

مصطفی آمون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری، همزمان با منویات مقام معظم رهبری «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» به همت فعالان کانون‌های مساجد پایگاه‌های قرآنی در مساجد تشکیل شد و هم اکنون بیش از ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: این پایگاه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف از جمله برپایی مجالس قرآنی همراه با تفسیر و بیان نکته‌های کلیدی و قصص در قرآن کریم است که طی ماه مبارک رمضان این برنامه با هدف ترویج معارف قرآن کریم بین نوجوانان و جوانان تقویت خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: برپایی ویژه برنامه جزخوانی قرآن کریم به همت فعالان کانون‌های مساجد از دیگر برنامه‌های است که در کنار این فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

آمون خاطرنشان کرد: اکثر این برنامه‌های قرآنی در مناطق کم برخوردار و روستایی است تا اهالی روستا و مناطق محروم و کم برخوردار نیز از فیوضات فعالیت‌های قرآنی برخوردار شوند.

وی افزود: برپایی جلسه اخلاق در قرآن کریم با عنوان «در مسیر رستگاری» با حضور مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم از ۵ تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مسجد المهدی (عج) شهرک بعثت به همت کانون محسنین و مسجد محله معجز به همت کانون فرهنگی هنری نوین اندیشه ویژه خواهران از دیگر برنامه‌های قرآنی و ترویج اخلاق به همت کانون‌های مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: برپایی سفره‌های افطاری ساده در کانون‌های مساجد و مشارکت فعالان کانون‌های مساجد در هرچه پرشورتر شدن محفل بزرگ قرآنی در مصلای اردبیل از دیگر فعالیت‌های قرآنی است که با مشارکت بچه‌های مسجد پیگیری می‌شود.

کد خبر 6057114

دیگر خبرها

  • جامع‌ترین برنامه همراه قرآنی در بستر اندروید بروزرسانی شد
  • صداوسیمای گلستان در مشارکت بالای گلستانی‌ها در انتخابات نقش راهبردی داشت
  • نقش راهبردی صداوسیمای گلستان در مشارکت بالای گلستانی‌ها در انتخابات
  • استقبال صداوسیمای اردبیل از بهار طبیعت با رایحه بهار قرآن
  • فعالیت ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل
  • ویژه برنامه‌های نوروزی صداوسیمای مرکز قزوین
  • پایگاه‌های قرآنی مساجد اردبیل در ماه رمضان تقویت می‌شود
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۷ اسفند
  • تجلیل از دانش اموزان قرآنی در آباده
  • طرح سوال چوپان حافظ قرآن از میزبانان برنامه محفل + فیلم