Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: بومی‌سازی قطعات در خط تولید جدید کارخانه سایپا پرس با هزینه‌ای در حدود ۱۰ درصد از هزینه واردات قطعات همراه است و تولیدات قطعات ۳۰ درصد در داخل کشور افزایش پیدا خواهد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، بابک دین‌پرست شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید شبانه از فعالیت شیفت شب واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد در شهرستان ری اظهار داشت: در راستای مصوبات جلسات ستاد تسهیل از واحدهای تولیدی که به دلیل تملک شبکه بانکی، مشکلات مدیریتی، ورشکستگی، شمول مالیاتی، محیطی و دلایل دیگر تعطیل شدند بازدید و مشکلات آن‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دومین اقدامی که در راستای جلسات ستاد تسهیل انجام می‌دهیم بازدید از واحدهای تولید فعال است برای اینکه به موانع و مشکلاتی که در مسیر توسعه دارند رسیدگی شود و از بروز مشکلات پیشگیری کنیم.

معاون وزیر کشور کارگران را سربازان واقعی جنگ اقتصادی دانست و افزود: کارخانه سایپا پرس در شرایط تحریم 1400 کارگر دارد و با سه شیفت کاری کار می‌کند که نیروهای شیفت شب در بخش تولید و خدمات و پشتیبانی حدود 300 نفر است.

دین‌پرست ادامه داد: این کارخانه تا دو ماه پیش تولیدات 1100 قطعه‌ای در ماه داشت که اکنون به 1700 قطعه تولیدی و افزایش 25 درصدی تولید رسیده است.

وی نکته مهم را موضوع بومی‌سازی قطعات عنوان کرد و افزود: خط تولید جدید در این کارخانه طی 20 روز آینده راه‌اندازی می‌شود که در پی آن 30 درصد تولیدات افزایش پیدا خواهد کرد.

برنامه ریزی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در ماه‌های پایانی سالمعاون استاندار تهران: بیش از 70 درصد مطالبات بخش خصوصی در ستاد تسهیل استان تصمیم‌گیری شده استمعاون استاندار تهران: بی‌توجهی بانک‌ها به مصوبات ستاد تسهیل؛ تسهیلات موجود در اختیار تولیدکنندگان بومی باشد

قائم‌مقام رئیس ستاد تسهیل بیان کرد: برخی قطعات که از کشورهای دیگر وارد می‌شد و نزدیک به 150 میلیارد هزینه بابت خرید، حمل‌ونقل و نصب به همراه داشت که با تولید این قطعات در داخل کشور، با 10 درصد این هزینه توسط مهندسین کشورمان تولید و نصب می‌شود.

دین‌پرست در ادامه تصریح کرد: پس از برجام اولین تحریم آمریکا صنعت خودرو بود اما امروز می‌بینیم که تحریم‌ها اثر نداشته و واحدهای تولید قطعات خودرو در سه شیفت کاری قطعات مورد نیاز خودروی کشور را تأمین می‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با تمام قوا برای بررسی و رفع موانع و مشکلات اقدام می‌کنیم خاطرنشان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید از سربازان جنگ اقتصادی که در شیفت شب برای تولیدات صنعت خودرو به عنوان صنعت پیشران کشور، تا صبح مشغول فعالیت هستند حمایت کنند.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای تولید ستاد تسهیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت

در این همایش انسیه کتابچی در این نشست به موضوع کاهش تمایل به فرزندآوری در ایران پرداخت و با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حل این معضل، بر لزوم رفع موانع ذهنی در این زمینه تأکید کرد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی، بهانه‌ای متداول در میان خانواده‌های ایرانی برای عدم تمایل به فرزندآوری بیشتر بوده و برای رفع این مشکل دولت مشوق‌های مختلف را ارائه می دهد.

کتابچی تصریح کرد: این مشوق‌ها که در سال گذشته شامل وام ۲۰۳ هزار میلیارد تومانی به خانواده‌ها می‌شد، به منظور حمایت از فرزندآوری و نشان دادن استقبال حاکمیت از این امر در نظر گرفته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: صرف ارائه مشوق‌های اقتصادی، راه‌حل نهایی برای افزایش نرخ باروری نیست که اگر مسائل اقتصادی تنها دلیل عدم تمایل به فرزندآوری بود، مشوق‌های دولت تاکنون تاثیر خود را بر افزایش نرخ باروری نشان داده بودند.

معاون ستاد ملی جمعیت کشور در ادامه به تلاش‌های ستاد ملی جمعیت برای ارائه خدمات مناسب به خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری اشاره کرد و بیان داشت: معتقدم مشوق‌ها علاوه بر اثر اقتصادی، می‌توانند تاثیر فرهنگی مثبتی نیز داشته باشند. به عنوان مثال، فراهم کردن تمهیدات لازم برای امنیت شغلی و تحصیلی بانوان شاغل یا دانشجو، می‌تواند انگیزه آنان را برای فرزندآوری افزایش دهد.

 کتابچی همچنین بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری تأکید کرد و گفت: این امر باید توسط افرادی انجام شود که به ضرورت افزایش جمعیت معتقد باشند.

 وی در این خصوص به نقش شهرداری‌ها در ارائه تخفیف به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اشاره کرد.

کتابچی در ادامه به موضوع ناباروری پرداخت و خواستار مطالبه‌گری برای ایجاد پروتکل واحد در جهت اجرای مرحله به مرحله درمان زوجین نابارور شد.

وی با بیان اینکه ناباروری نیازی به فرهنگ‌سازی ندارد، بر لزوم رویکرد علمی به این موضوع و بررسی مشکلات و سبک زندگی زوجین نابارور در کنار درمان آنها تأکید کرد.

معاون ستاد ملی جمعیت در خصوص نقش تسهیل‌گر جوانی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد: با توجه به تنوع مخاطبان، ارائه راه‌حل‌های متناسب با هر گروه، از جمله افراد تحصیل‌کرده، کم‌برخوردار، با گرایش‌های مذهبی و قومی متفاوت، ضروری است.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان