Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد وحیدی نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 11اسفند) مجلس شورای اسلامی در اخطار و تذکر با استناد به ماده 182 آئین نامه داخلی مجلس پیرامون وجود ابهاماتی در بند «و» تبصره 2 بخش هزینه ای لایحه بودجه 1400، اظهار داشت: در خصوص بند  «و» تبصره 2 که به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد ابهاماتی وجود دارد به این دلیل که این بند به منظور کمک به صندوق های بخشی از دولت آمده و برای آن مبلغ 150 هزار میلیارد تومان نیز تعیین شده است که از مجموع هزینه های محقق شده در نظر گرفته شده اما در واقع میزان بدهی ها و خلاء های موجود در این زمینه رقمی بیش از 500 هزار میلیارد تومان را نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در نشست علنی مجلس باید پیشنهاداتی مطرح شود که با قانون برنامه مغایرت نداشته باشد اما بسیاری از پیشنهادات با این مشکل مواجه هستند و این در حالی است که کارگروهی که برای تشخیص این امر تشکیل شده باید قبل از طرح این پیشنهادات مغایرت آن ها با قانون برنامه را تشخیص دهد چرا که ما نمی توانیم مجلس را مقابل جمعی از کارکنان دولت قرار دهیم که در این زمینه انتظاراتی دارند.

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: دولت باید هزینه ها را به گونه ای مدیریت می کرد که مجلس در مقابل کارکنان دولت قرار نگیرد و این در حالی است که نماینده دولت در صحن موافق بسیاری از این پیشنهادات بوده با وجود اینکه مبالغ محدودی برای تحقق مطالبات نامحدود تعیین کرده اند که پاسخگوی تقاضای واقعی کارکنان نخواهد بود.

محمدباقر قالیباف این تذکر را وارد دانست و افزود: ما به همین دلیل بند  «و» تبصره 2 را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادیم تا در آن جا با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به پورمحمدی نماینده دولت حاضر در صحن، ادامه داد: اساس بند «و» به منظور رد دیون صندوق های بازنشستگی از اموال آمده اما دولت در اجرا بد عمل کرده است بنابراین به مصلحت نیست که بندها و سازمان های دیگر را نیز بدان بیافزاییم.

وی تاکید کرد: ممکن است یک پیشنهاد چند ده هزار میلیارد به هزینه ها اضافه کند که جای اشکال دارد و این امر نیازمند اصلاح ساختار بودجه است چرا که ما نمی توانیم درآمد حاصل از محل فروش اموال را خرج این موضوعات کنیم بنابراین باید این بند در کمیسیون تلفیق به دقت بررسی و اصلاح شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کارمندان دولت بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۰۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «سیدناصر حسینی»، نماینده مردم گچساران، امروز در صحن مجلس به وزیر ارتباطات درباره «سرقت امپراتوری‌ اپراتورهای بی‌رحم از جیب مردم» تذکر داد.

براساس گزارش دیجیاتو، حسینی گفت: «وزیر ارتباطات به‌عنوان تنظیم‌گر ارتباطات کشور، بین منفعت عمومی و نیاز بخش خصوصی تعادل برقرار کند. اگر افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت امری ضروری است، باید از افزایش بیش از آن جلوگیری کنید. افزایش قیمت بالای ۷۰ تا ۱۵۰ درصدی بسته‌های اینترنتی توسط امپراتوری اپراتورهای بی‌رحم یک سرقت آشکار از جیب مردم است.»

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این نماینده مجلس از وزیر ارتباطات خواست: «در ارتباط با چندهزار میلیارد هزینه‌های مربوط به فیلترشکن شفاف‌سازی کنید؛ چرا که مردم از نان شب خود می‌گذرند اما از هزینه‌های اینترنت نمی‌گذرند. آیا برای میزان دقیق گردش مالی هزینه‌های فیلترشکن و دلایل عدم برخورد با آن پاسخی دارید؟»

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898804

دیگر خبرها

  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی خانه ملت می‌شوند
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!