Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@19:04:24 GMT

تجمع در نیویورک علیه تنفر از آسیایی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۰۱۱

تجمع در نیویورک علیه تنفر از آسیایی‌ها

بیش از ۳۰۰ نفر به همراه برخی مقامات ارشد منتخب و رهبران جامعه نیویورک در تجمعی علیه افزایش خشونت بر ضد آسیایی‌ها در شهر و سراسر آمریکا، شرکت کردند.

 به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، تجمع خیزش ضد نفرت از آسیایی‌ها، که توسط فدراسیون آمریکایی آسیایی (AAF) سازمان‌دهی شده بود، در میدان "فولی" واقع در مرکز منهتن برگزار شد که دو بلوک تا منزل مرد ۳۶ ساله آسیایی که پنج‌شنبه شب چاقو خورد، فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان سخنرانان یکی از قربانیان اخیر هم حضور داشت؛ "نوئل کویینتانا"، فیلیپینی- آمریکایی ۶۱ ساله که صورتش اوایل این ماه در مترو زخمی شده بود. وی اظهار کرد: من درخواست کمک کردم، اما هیچ‌کس برای کمک نیامد. اگر از این حادثه فیلم می‌گرفتند، مرتکب آن به راحتی شناسایی می‌شد. وی از مردم خواست ایمن و هوشیار باشند و حوادث را ثبت و گزارش کنند. وی در حالی از سن پایین آمد که جمعیت نامش را فریاد می‌کشید.

"گریس منگ"، نماینده دموکراتیک کنگره که نمایندگی منطقه ۶ نیویورک را به عهده دارد و سپتامبر گذشته در مجلس نمایندگان قطعنامه‌ای برای محکومیت نفرت علیه آسیایی-آمریکایی‌ها نوشت، گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که با نژادپرستی بیشتر، به جنگ نژادپرستی نمی‌رویم و با همبستگی با آن مبارزه می‌کنیم. باید مطمئن شویم که هرگز، هرگز گروهی را در برابر گروه دیگر قرار نمی‌دهیم، بلکه همه بر ضد نژادپرستی هستیم. ما هم آمریکایی هستیم.

"چاک شومر"، رهبر اکثریت سنا نیز به شدت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق که استفاده او از عباراتی نظیر "ویروس چینی" و "آنفلوانزای کونگ" به جای ویروس کرونا به احساسات ضدآسیایی دامن زده، انتقاد کرد و گفت: تعصب علیه هر یک از ما، تعصب علیه همه ماست.

"بیل دی بلازیو"، شهردار نیویورک نیز وعده داد "هرکس که مرتکب عملی نفرت‌آمیز علیه جامعه آسیایی-آمریکایی شود، شناسایی شده، دستگیر و مجازات می‌شود."

طبق داده‌های گردآوری شده توسط AAF، Stop AAPI Hate، NYPD و کمیسیون NYC در حقوق بشر، در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰۰ آسیایی در نیویورک اهداف حوادث سوگیرانه یا جرایم نفرت بوده‌اند که حملات کلامی تا فیزیکی و حتی حمله با اسید را شامل می‌شود. جامعه آسیایی–آمریکایی از آغاز همه‌گیری با افزایش قابل توجه بیکاری مواجه بوده است. در سراسر آمریکا، دست‌کم نیمی از آسیایی-آمریکایی‌ها همچنان موارد نژادپرستی مستقیم را تجربه می‌کنند که تقریباً ۱ از هر ۵ مورد آن‌ها، حملات فیزیکی است.

دولت‌ها برای همبستگی با جامعه آسیایی-آمریکایی تلاش کرده و قطعنامه‌هایی را در دولت و سطوح فدرال تصویب کرده‌اند. اما این‌ها و فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه فوریه که نفرت ضدآسیایی را محکوم می‌کند، عموماً نمادین هستند و به گفته فعالان، اقدامات واقعی بیشتری نیاز است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آسیایی آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان در حمایت از دانشجویان جهان و مردم مظلوم غزه ظهر امروز یکشنبه در محل مقبره شهدای گمنام دانشگاه بوعلی برگزار شد.

کد خبر 6091256

دیگر خبرها

  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • حمایت دانشگاهیان اهواز از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه صهیونیست‌ها
  • حمایت جامعه دانشگاهی اهواز از اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه صهیونیست‌ها
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)
  • ببینید | نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل