Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:33:46 GMT

مجوز مجلس به دولت برای اخذ تسهیلات خارجی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۱۶۶۰

مجوز مجلس به دولت برای اخذ تسهیلات خارجی

نمایندگان مجلس با اخذ تسهیلات از بانک های توسعه ای خارجی از جمله بانک توسعه ‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساختهای آسیایی(AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 11اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، بند "ج" تبصره 3 ماده واحده این لایحه را مصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

براساس بند "ج" تبصره 3 ماده واحده لایحه مذکور؛ به‌منظور تسریع در جذب تسهیلات تصویب‌شده از بانکهای توسعه‌ای از جمله بانک توسعه ‌اسلامی، بانک سرمایه‌گذاری زیرساختهای آسیایی(AIIB) و بانک توسعه و تجارت اکو، دستگاههای استفاده‌کننده از تسهیلات مذکور مجازند در سقف بند(الف)‌ این تبصره پس از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور در چهارچوب سقف اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای طرحهای با پسوند وامی مندرج در پیوست شماره(1) این قانون نسبت به هزینه‌کرد آن در چهارچوب موافقتنامه متبادله با سازمان مذکور اقدام کنند.

همچنین نمایندگان بند "د" تبصره 3 ماده واحده این لایحه را مصوب کردند.

متن این بند به شرح زیر است:

دولت مجاز است در صورت تامین 7.5 درصد سهم دستگاه توسط شهرداری ها و دستگاه های ذیربط و تعهد به بازپرداخت 50 درصد اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل 2 میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند الف این تبصره را جهت ساخت و بهره برداری از خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند اختصاص دهد، دولت موظف است با رعایت ماده 5 قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب 22 مردادماه 1385 نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند، به شهرداری ها اجازه داده می شود در صورت تامین کل سهم و تضمین اصل و سود این تسهیلات خارج از سهم این بند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

در ادامه نمایندگان با اصل تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه با 177 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس تبصره 3 ماده واحده بانک توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور

معاون وزیر صمت گفت: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مجید فولادگر امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: لازم است تسهیلات به صورت هدفمند هدایت شود تا شرکت یا واحد صنعتی برای خریداری و تأمین ماشین‌آلات خود مبادرت کند و در نهایت به تولید برسد.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور پرداخت شد.

معاون وزیر صمت تقویت بازارهای خارجی و افزایش مراودات بین‌المللی با هدف افزایش صادرات را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: این وزارتخانه تلاش دارد میزان تولیدات را به برکت شعار سال با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری‌های بین بخشی افزایش دهد.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه، ناترازی منابع و مصارف بانک‌های استان را مورد توجه قرار داد و بر نیاز استان به خط اعتباری ویژه تاکید کرد و گفت: برای حرکت قوی و تحقق جهش تولید در استان نیاز است تا خط اعتباری ویژه در نظر گرفته شود که در جلسه هیئت دولت نیز این مهم برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان، مطرح شد.

وی اضافه کرد: با وجود محدودیت منابع خراسان شمالی در بسیاری از شاخص‌ها رتبه برتر کشور را دارد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان، تاکید کرد: تکمیل این زنجیره‌های ارزش در استان، ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد تا در ابعاد مختلف، توسعه رخ دهد.

حسین‌نژاد ضمن برشمردن فرصت‌های استان و فراهم شدن زیرساخت‌های برای سرمایه‌گذاری، ادامه داد: حذف تعهد ارزی برای صادرکنندگان استان در جلسه هیئت دولت درخواست شد تا زمینه و رغبت برای ورود بیشتر سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان، تخصیص آن را در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان مهم عنوان کرد.

استاندار خراسان شمالی اهمیت و نقش محدودیت‌های انرژی بر تولید و صنایع استان را دانست و تاکید کرد: محدودیت انرژی موجب ضربه به تولید و تولیدکنندگان و کاهش ارزآوری می‌شود که پیشنهادهایی توسط استانداران برای این موضوع در جلسه هیئت دولت به رئیس جمهور ارائه شد.

کد خبر 751442

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن