Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:03:06 GMT

ساکنان البرز از فیبر نوری بیشتر استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۷۳۱۹۹

ساکنان البرز از فیبر نوری بیشتر استفاده کنند

محمد رضا شجاعی  روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: اکنون ۴۰ هزار برد «اف تی اچ » برای واگذاری به مشترکان در سطح استان آماده است و در مجموع  واگذاری انشعاب فیبر نوری تا ۱۰۰ هزار مشترک ظرفیت سازی شده است.

مدیر کل مخابرات استان البرز با بیان اینکه کاهش یا حذف تدریجی شبکه های سیم مسی در برنامه کاری مخابرات استان  قرار دارد، بیان داشت : توسعه شبکه فیبر نوری و ارائه خدمات در این بستر در دستور کار قرار گرفته اما بسیاری از مشترکان به دلایل مختلف به سمت استفاده از این ظرفیت نیامده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  اکنون توسعه ظرفیت فیبر نوری برای برخورداری منازل از این شبکه در دست اقدام است.

مدیرکل مخایرات استان البرز ادامه داد: تاکنون پنج هزارو۵۰۰ مشترک در استان البرز از شبکه فیبر نوری بهره برده اند در حالیکه تا ۱۰۰ هزار مشترک ظرفیت وجود دارد.

وی گفت : ۹۵ درصد امکانات و تجهیزات شبکه فیبر نوری  استان بدون مشترک خالی مانده که  باید در این زمینه  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

شجاعی بیان داشت : شبکه فیبر نوری به لحاظ سرعت و پهنای باند به مراتب بهتر از سایر شبکه های اینترنتی است و باید از این ظرفیت در منازل ، مکان تجاری و اداری استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح توسعه شبکه فیبر نوری و برخی خدمات مخابراتی با چالش هایی مانند تعارض ملکی مواجه هستیم که انتظار می رود شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

مدیرکل مخابرات استان البرز با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و ترافیک گفت : امروزه این ظرفیت در استان البرز وجود دارد که خدمات تجاری ،خرید و فروش و سایر خدمات به شهروندان در بستر فضای مجازی انجام شود.

شجاعی گفت: در بخش  تلفن ثابت یک میلیون و ۳۰۰ شماره در استان  نصب شده است  که حدود یک میلیون و ۸۰ هزار و۸۰۰  شماره آنها فعال است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۶۷ هزارو ۵۰۰ خط  اینترنت « ای دی اس ال» در سطح استان داریم که  بیش از ۵۰ هزار خط آن امسال نصب شده است .

مدیرکل مخابرات البرز بیان داشت : در بخش اینترنت « وی دی اس ال»  که از  سرعت بالاتری برخوردار است تاکنون چهارهزارو ۳۲ خط  در استان ایجاد شده که یک هزارو ۶۴۰ خط آن  فعال می باشد.

مدیرکل مخابرات البرز بیان داشت: در حوزه سرویس دیتای تجاری منصوبه ما چهار هزارو ۶۴۰ خط است که حدود سه هزار خط آن فعال است.

وی ادامه داد : در حوزه توسعه فیبر نوری با اینکه البرز به لحاظ جغرافیایی کم وسعت  است اما ۶۱ کیلومتر توسعه فیبر نوری داشته ایم  و با توجه به فشردگی البرز در بحث صنعتی و امثال آن  سختی کار توسعه  فیبر نوری بسیار زیاد است.

حمیدرضا رحیمی معاون تجاری سازی مخابرات البرز در این نشست به سایر خدمات مخابرات استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۷۵ دفتر پیشخوان دولت و ۲۰ دفتر خدمات ارتباطی در این استان خدمات مختلف به مردم ارائه می دهند.

وی بیان داشت : ۸۴ درصد از مشترکان تلفن ثابت البرز زیر ۲۰ هزار تومان برای مخابرات درآمد زایی دارند در حالیکه میزان هزینه کرد ها بابت توسعه شبکه های مخابراتی بالا است.

وی افزود: بخشی از داروخانه ها و فروشگاه های استان البرز به سیستم ارائه خدمات اینترنتی مجهز شده و  در بستر اینترنت کالا ، دارو  و سایر ملزومات به دست مشتریان می رسانند.

برچسب‌ها اینترنت توسعه ایران کرج شرکت مخابرات ایران دکل مخابراتی فروش کالای اینترنتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت توسعه ایران کرج اینترنت توسعه ایران کرج شرکت مخابرات ایران دکل مخابراتی فروش کالای اینترنتی اخبار کنکور شبکه فیبر نوری مخابرات استان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

تفاهم نامه اجرای طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها بین شهرداری بیرجند و شرکت شاتل به عنوان مجری با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی به امضا رسید.

تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) را مهدی بهترین شهردار بیرجند و محمدحسن شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل به عنوان شرکت مجری امضا کردند.

براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا شده و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکان خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.

ارزش سرمـایه گذاری این طرح که شهرداری بیرجند با شرکت شاتل قراداد همکاری آن را امضا کرده، حدود هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید

فیبر نوری به روستا‌ها می‌رسد

اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است که امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین مرتبط با آن را به عنوان پیش نیاز تعامل مستقیم با جامعه، ارتقاء کیفیت عملکرد، کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.

شانه ساززاده رئیس هیأت مدیره شاتل در این آیین گفت: همه عزم خود را به کار می‌گیریم که طرح فیبر نوری شهر بیرجند را طی چند ماه آینده به اتمام برسانیم.

او افزود: برای سرعت کار درخواست صدور مجوز ایجاد کارگاه‌های همزمان را داریم.

بهترین شهردار بیرجند نیز گفت: امروز عملیات اجرایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های بیرجند با مشارکت شرکت شاتل و شهرداری با حجم قرارداد هزار میلیارد ریال آغاز شد؛ اگرچه سیما و منظر شهری مخدوش می‌شود، اما همه توان خود را در زمینه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند