Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی پیشین تیم‌های سپاهان و پرسپولیس ساعتی پیش در گذشت. کرانچار سابقه حضور در تیم ملی امید ایران را در کارنامه داشت و در بین اهالی فوتبال به نام جنتلمن فوتبال ایران شناخته می‌شد.

به گزارش ایمنا، زلاتکو کرانچار سابقه مربیگری در تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را در کارنامه داد.

بخوانید: زلاتکو کرانچار درگذشت + جزئیات و علت فوت

کرانچار کیست؟

کرانچار در پنجشنبه -۱۵ نوامبر ۱۹۵۶ (۲۴ آبان ۱۳۳۵) در شهر زاگرب متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلاتو کرانچار مثل بسیاری از مردم شهر زاگرب از کودکی طرفدار دینامو بود. کرانچار در سن ۱۰ سالگی به تیم دیناموزاگرب پیوست و از سال ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۳ در این تیم بصورت حرفه‌ای حضور داشت و با ۹۸ گل زده آمار خوبی از خود در این تیم بجای گذاشت.

کرانچار در دینامو زاگرب

زلاتو کرانچار در ۲۸ سالگی از دینامو زاگرب جدا شد و به اتریش رفت تا در راپیدوین بازی کند. مرد کروات شش سال در تیم راپیدوین حضور داشت و در ۲۰۱ بازی، ۱۰۶ گل برای این تیم به ثمر رساند؛ کرانچار یعنی در هر بازی برای راپیدوین بیش از نیم گل برای تیم اتریشی زد. کرانچار با تیم راپیدوین مقام نایب قهرمانی جام برندگان اروپا در سال ۱۹۸۵ را در کارنامه دارد.


کرانچار در راپیدوین

زلاتو کرانچار پس از جدایی از راپیدوین به تیم کوچک سن پولتن پیوست و پس از دو ماه بازی برای این تیم و زدن دو گل در ۱۲ مسابقه، در سن ۳۴ سالگی دوران بازی باشگاهی خود را به پایان رساند.

کرانچار در تیم ملی کرواسی

کرانچار در دوران حضور در دینامو زاگرب یازده بازی با پیراهن تیم ملی یوگسلاوی انجام داد و ۳ گل هم به ثمر رساند. او در آخرین سال دوران بازی‌اش، در تیم ملی کرواسی تازه استقلال یافته دو بار بازی کرد و یک گل به ثمر رساند.

کرانچار در نخستین بازی ملی تاریخ فوتبال کرواسی در ۱۷ اکتبر ۱۹۹۰ (چهارشنبه ۲۵ مهر ۶۹) و مقابل آمریکا انجام شد و کرانچار با بستن بازوبند در آن مسابقه تبدیل به اولین کاپیتان تاریخ تیم ملی کرواسی گشت.


کرانچار مربی

کرانچار تنها دو سال بعد از کناره‌گیری از میادین وارد دنیای مربی‌گری شد، جایی که حرکات مداومش در کنار زمین و اشاره‌های بی‌پایانش خطاب به بازیکنان از او چهره‌ای خاص می‌ساخت.

کرانچار در سگستا

کرانچار دو فصل هدایت تیم سگستا را به عهده داشت. سپس در سال ۱۹۹۴ هدایت تیم کرواشا زاگرب را به عهده گرفت و در همان فصل نخست آنها را قهرمان لیگ و جام حذفی ساخت.

کرانچار در لینز

کرانچار در سال ۱۹۹۶ به اتریش برگشت و این بار هدایت تیم لینز را در دست گرفت. یک سال بعد، او بار دیگر به کشورش رفت و در عرض یک سال مربی اسلاون بلوپو، سگستا و ساموبور شد.

کرانچار در کرواشا زاگرب

کرانچار در سال ۱۹۹۸ برای بار دوم مربی کرواشا زاگرب شد و آنها را قهرمان لیگ و جام حذفی ساخت و تیمش را با برد مقابل سلتیک به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رساند، جایی که با وجود قرار گرفتن در جایگاه دوم جدول و بالاتر از پورتو و آژاکس، به دلیل آنکه امتیازشان کمتر از دیگر تیم‌های دوم بود نتوانستند به مرحله بعدی راه یابند.

کرانچار از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳

کرانچار سپس از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ هدایت المصری مصر، مو را اسلوونی، و ان‌کی زاگرب، اچ‌ان‌کی ریکا، و دوباره ان‌کی زاگرب کرواسی را به دست گرفت و در این میان یک قهرمانی لیگ را با ان‌کی زاگرب کسب کرد.

کرانچار در کرواسی

کرانچار پس از ناکامی کرواسی در یورو ۲۰۰۴ مربی تیم ملی کرواسی شد و دو سال در این سمت باقی ماند. تیم او در پانزده دیدار مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی گرفت و موفق به صعود شد، اما در مرحله گروهی جام جهانی با تساوی مقابل ژاپن و استرالیا و شکست رویاروی برزیل از دور رقابت‌ها کنار رفت. به دنبال افزایش انتقادات از عملکرد کرانچار، فدراسیون فوتبال کرواسی تصمیم گرفت قرارداد او را تمدید نکند.

کرانچار ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷

کرانچار یک سال پس از جدایی از تیم ملی کرواسی مربی کرواشا سسوسته شد و کمی بعد به الشعب امارات رفت، جایی که بر سر انتخاب بازیکنان با هیئت مدیره اختلاف نظر پیدا کرد و اخراج شد.

کرانچار ۲۰۰۹

کرانچار در سال ۲۰۰۹ مدتی کوتاه را در کرواشا سسوسته گذراند و سپس قراردادی دو ساله با تیم دونایسکا استردا اسلواکی امضا کرد که در دسته اول فوتبال این کشور حضور داشت. اما او کمی بعد از این تیم جدا شد و راهی ایران شد تا هدایت پرسپولیس را به عهده بگیرد.

کرانچار در پرسپولیس

کرانچار از تیرماه ۸۸ تا دیماه ۸۸ در ۲۱ بازی بر روی نیمکت پرسپولیس نشست که ۸ برد ۹ مساوی و ۴ شکست نتیجه حضور این مرد کروات در پرسپولیس بود.

کرانچار پس از جدایی از پرسپولیس به تیم ملی مونتنگرو پیوست.

کرانچار در سپاهان

کرانچار سابقه دو حضور روی نیمکت طلایی پشوان سپاهان را دارد که نخستین بار از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ روی نیکت این تیم نشست (آبانماه ۹۰ تا شهریورماه ۹۳) نتیجه این حضور ۱۲۰ بازی ۶۲ برد ۳۴ تساوی و ۲۴ باخت است.

کرانچار در دومین تجربه‌ای که روی نیمکت طلایی پوشان سپاهان از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۸ بود (اسفند ۹۵ تا دی ۹۶) که در دومین حضور کرانچار خیلی موفق بنود و از ۲۷ بازی ۸ برد ۹ مساوی و ۱۰ باخت را در کارنامه اش ثبت کرد.

کرانچار از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶

کرانچار در فاصله دو حضورش در سپاهان برای مدت کوتاهی در تیم‌های الاهلی قطر و دینامو زاگرب حضور یافت. کرانچار پس از دومین جدایی از سپاهان در مدت کوتاهی در تیم ملی امید حضور داشت.

کد خبر 478401

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلاتکو کرانچار چه کسی سپاهان پرسپولیس نیکو کرانچار مترجم کرانچار مرگ کرانچار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تیم ملی کرواسی دینامو زاگرب تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است

به گزارش ورزش سه، میثم تیموری درباره پیروزی مس رفسنجان مقابل پیکان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به خبرنگار ما گفت: بازی خیلی خوبی بود. توانستیم باکیفیت بازی کنیم و فوتبالی که مدنظر آقای نویدکیا بود، ارائه بدهیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. درست است که پیکان با تیم جوانش مقابل ما بازی کرد اما من این تیم را تیم خیلی خوبی دیدم و به آقای عنایتی بابت بازی دادن به جوان‌ها تبریک می‌گویم. با این شرایط ما شناخت کاملی روی بازیکنان پیکان نداشتیم و همین موضوع کار را برایمان سخت کرده بود. موقعیت‌های زیادی روی دروازه پیکان ایجاد کردیم اما توپ‌هایمان وارد دروازه نشد و روز خوب گلر پیکان بود.

او ادامه داد: این بازی برایمان تمام شده و توانستیم از این مرحله عبور کنیم و به مرحله بعد برویم. در جام حذفی هر تیمی که از تک موقعیت‌ها استفاده کند، به دور بعد می‌رود. خدا را شکر ما هم توانستیم در ضربات پنالتی با تمرکز کامل پنالتی‌هایمان را بزنیم تا به مرحله بعدی صعود کنیم. الان هم فعلا جام حذفی برایمان تمام شده و تمرکزمان را برای لیگ گذاشته‌ایم. روز چهارشنبه یک بازی سنگین با گل‌گهر داریم که یکی از تیم‌های باکیفیت لیگ است. بازی خیلی سختی داریم و امیدوارم روز چهارشنبه بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم و همین کیفیتی که در حال حاضر داریم، روز به رور بالاتر ببریم.

تیموری در خصوص شرایط مس در نیم فصل دوم توضیح داد: نیم فصل دوم شرایط‌مان بهتر شده و توانستیم فوتبالی را که آقای نویدکیا دوست دارند، در زمین اجرا کنیم. ما واقعا یک تیم کامل بودیم و هستیم و بازیکنان خوبی هم به ما اضافه شدند که توانستند خیلی خوب به ما کمک کنند. ما بازیکنان زیادی از دست دادیم اما بازیکنان باکیفیتی جذب کردیم که خدا را شکر کمک کردند. شرایط خیلی بهتر شده و مدیران قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم زودتر انجام شود. تمام دلخوشی مردم رفسنجان همین تیم است و انشالله بتوانیم دل‌شان را شاد کنیم.

او در پایان درباره تاثیر محرم نویدکیا بر روی مس گفت: آقای نویدکیا توانستند از لحاظ روحی و روانی به ما کمک کنند تا شرایط تیم به روزهای خوب برگردد. ایشان یک آدم جنتلمن و باشخصیت هستند و نیاز به تعریف من نیست. خدا را شکر خیلی خوب توانستیم خودمان را با تاکتیک آقای نویدکیا هماهنگ کنیم تا مشکلی در بازی‌هایمان پیش نیاید. روز به روز در حال پیشرفت هستیم و فوتبال خوبی بازی می‌کنیم که این برایمان امیدوارکننده است.

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • پرسپولیس در دو گروه تمرین کرد ، وضعیت مبهم بیرانوند برای بازی با سپاهان
  • شوک سنگین رضا اسدی به سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • احمدزاده بازی با پرسپولیس را از دست داد
  • محک پرسپولیس و سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو