Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات محققان دانشگاه هیروشیما در ژاپن نشان می‌دهد ویتامین ب‌ ۶ (B۶ ) با کاهش التهاب و تقویت سیستم ایمنی، منجر به کاهش احتمال بروز ترومبوز (لخته‌شدن خون) و طوفان سایتوکین که از عوارض شایع کرونا هستند، می‌شود.

به گزارش برنا؛ تحقیقات گسترده‌ایی در زمینه بررسی تاثیر ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف بر عوارض ناشی از کرونا در سراسر جهان صورت گرفته است ولی تا به حال تحقیقی در زمینه تاثیر ویتامین ب۶ بر واکنش ایمنی بدن بر اثر کووید ۱۹ انجام نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات اخیر محققان دانشگاه هیروشیما در ژاپن بیانگر آن است که علاوه بر شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از تجمع‌های دوستانه و خانوادگی، مواد غذایی نیز به عنوان اولین جبهه دفاعی در مقابل ویروس کووید ۱۹ موثر هستند.    

این مطالعه به بررسی اثر ویتامین ب۶ بر اثرات کووید ۱۹ پرداخته است.

این ویتامین نقش مهمی در سطح انرژی و ایمنی بدن دارد و کمبود آن به خستگی، درد مزمن و کمبود انرژی منجر می‌شود.

مصرف روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌گرم از این ویتامین توصیه شده است. مصرف این ویتامین به ویژه برای کودکان و سالمندان ضروری است.

ویتامین ب۶ با مهار التهاب و استرس اکسیداتیو برای مقابله با بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی مفید است.

در ادامه این تحقیق آمده است: ویروس کرونا و آنفلوآنزا منجر به آسیب ریه، بروز طوفان سایتوکین و التهاب سلول‌های اندوتلیال ریه می‌شود.

طوفان سایتوکین (cytokine storm) یک واکنش غیرطبیعی ایمنی است. این واکنش نوعی سندرم پاسخ التهابی سیستمیک است و می‌تواند با علایم مانند تب، خستگی، بی‌اشتهایی، درد مفاصل، تهوع، استفراغ، اسهال، عوارض پوستی، تنفس سریع، تپش قلب، افت فشار خون، تشنج، سردرد، توهم و لرزش همراه باشد.

از طرفی بر اساس تحقیقات قبلی، ‌ترومبوز (لخته‌شدن خون) یکی دیگر از عوارض کووید ۱۹ است که با انسداد مویرگ‌ها، احتمال آسیب‌های قلبی، کلیه، ریه و کبد را افزایش می‌دهد.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه هیروشیما، ویتامین ب۶ با اثرات ضد التهابی و تقویت سیستم ایمنی، قادر به کنترل طوفان سایتوکین و ترومبوز است و می‌تواند علائم کووید ۱۹ را کاهش دهد. سینه مرغ، دانه آفتابگردان، نخود، لوبیا، پسته، دانه کنجد و گوشت گاو حاوی این ویتامین هستند.

محققان هشدار می‌دهند که افراد از مصرف خودسرانه مکمل‌های ویتامین پرهیز کنند و مشورت با پزشک در این زمینه ضروری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا طوفان سایتوکین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۷۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با 10 بازیکن تند و تیز لیگ قهرمانان اروپا (+عکس)

با 10 بازیکن سرعتی این فصل لیگ قهرمانان اروپا آشنا شوید.

به گزارش طرفداری، نونو مندس از پاری سن ژرمن، سریع‌ترین بازیکن این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا بوده است.

سایت یوفا اقدام به معرفی سریع‌ترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 24-2023 کرده که نونو مندس از پاری سن ژرمن با سرعت 37.2 کیلومتر بر ساعت در جایگاه نخست قرار گرفته است.

کریم آدیمی از دورتموند با 36.3 و کیلیان ام باپه هم با سرعت 36.1 کیلومتر بر ساعت به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. حضور سه بازیکن سریع این فصل از مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب پاری سن ژرمن و دورتموند که هر دوی این دو تیم در حال برگزاری دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند، می‌تواند نشان از یک بازی سریع را در این دور از مسابقات بدهد. در ادامه نگاهی به 10 بازیکن سریع این فصل از مسابقات چمپیونز لیگ می‌اندازیم.

10 بازیکن سریع لیگ قهرمانان اروپا در فصل 24-2023 کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • عوارض مصرف زیاد پنیر
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آشنایی با 10 بازیکن تند و تیز لیگ قهرمانان اروپا (+عکس)