Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:02:21 GMT

تعطیلی اصناف استان از نیمه اسفندماه جاری صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۰۲۴۶

تعطیلی اصناف استان از نیمه اسفندماه جاری صحت ندارد

«جمشید زند» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت کسبه و صنوف در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی ندارد اما با واحدهای صنفی که دستورالعمل‌ها را جدی نگیرند و عادی انگاری و اهمال در رعایت پرونکل‌ها داشته باشند برخورد قاطع می‌شود.

وی اظهار داشت: ازدحام و حضور در محیط‌های شلوغ و پرتردد یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا است بنابراین نیاز است که مردم ساعات خرید خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات خلوت در واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها حاضر شوند و در صورت امکان از خرید اینترنتی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه دوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بین سایر استان های کشور به دست آورده و اجازه داده نمی‌شود که کوچکترین عادی انگاری و غفلت از سوی مردم و کسبه شرایط را به سمت بحرانی شدن بیماری پیش ببرد و با بازگشت محدودیت‌ها اصناف استان دوباره خسارت مالی ببینند.

زند افزود: ۵۰ درصد صنوف استان با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تاکنون دچار خسارت غیرقابل جبران شده‌اند و تسهیلات حمایتی نیز مشمول همه این واحدها نشده است.

وی اظهار داشت: کرونا به ۲ هزار واحد صنفی استان خسارت زد اما، فقط ۳۰۰ صنف مشمول دریافت تسهیلات کرونایی شدند.

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: صنوف استان مرکزی از ابتدای شیوع ویروس با تعطیلی واحدها به کنترل بیماری کمک کردند و اکنون نیز همچنان متعهد به رعایت قوانین مدیریت ستاد کرونا هستند.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر ۱۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اراک استان مرکزی اصناف کسب و کارهای کوچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اراک استان مرکزی ویروس کرونا اراک استان مرکزی اصناف کسب و کارهای کوچک اخبار کنکور استان مرکزی اصناف استان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران