Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - طی مراسمی از ۱۳ دانشمند برتر استان که نامشان در فهرست دو درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفته است تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد، مجموعه مدیریت شهری شهرکرد طی مراسمی از 13 دانشمند استان که نامشان در فهرست دو درصد برتر دانشمندان جهان قرار گرفته بود، تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در این مراسم با بیان اینکه اگر بخواهیم این شهر را به عنوان مدل توسعه منطقه‌ای و یک منطقه نمونه معرفی کنیم باید از ظرفیت دانشمندان استفاده کنیم، اظهارداشت: در دوره جدید فعالیت شهرداری، کلیۀ طرح‌ها و پروژه‌های شهر با مطالعات دقیق‌تر و با بهره‌گیری از دانش متخصصان انجام و در این رویکرد آمادگی هرگونه همکاری با دانشمندان و متخصصان را داریم.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه ما این است که دانشگاه و دانشگاهیان را با شهرداری پیوند و درگیر مسائل توسعه شهری کنیم، افزود: در بحث توسعه نیاز به اجماع فکر دغدغه‌مندان امر توسعه داریم.

 شهردار شهرکرد با بیان اینکه مدیریت شهری می‌بایست از ظرفیت و استعدادهای نهفته و اساتید و دانشمندان استفاده کند، بیان کرد: شهرداری شهرکرد آمادگی دارد از پیشنهادات ارزشمند دانشمندان و دانشگاهیانی که بتوانند در امر توسعه شهری و رفع مشکلات کمک کنند، بهره‌مند شود.

 ایده‌هایی که در بروکراسی اداری مانده‌اند 

سرهنگ علی‌فتح رحیمی، معاون علمی و پژوهشی سپاه استان در ادامه بیان کرد: در راستای تبدیل ایده به محصول و ثروت با نخبگان استان رایزنی‌هایی انجام شده است اما متاسفانه حلقه مفقوده بین علم و ثروت وجود دارد.

وی افزود: در راستای تبدیل علم به ثروت ایده‌ها جمع‌آوری و جشنواره‌هایی با کمک دانشگاه‌ها برگزار شده است اما در بحث نیروی انسانی که دغدغه مقام معظم رهبری است آنچنان که باید توجهی نشده است.

وزارت دفاع موظف به حمایت از دانشمندان هسته‌ای شدورود تخصصی مرکز پژوهش ها به حوزه نظارت برای کمک به مجلسمصوبه مجلس؛ بانک‌ها مکلف به واریز 40 درصد از سهم امور پژوهشی به خزانه شدند

رحیمی با بیان اینکه مشکلات شهر با کمک جوانان دغدغه‌مند می‌تواند رفع شود، ادامه داد: دانشمندان استان می‌توانند در بحث مبارزه با کرونا فعال باشند و ایده‌هایی دارند اما ایده‌های آن‌ها در بروکراسی اداری مانده است.

وی گفت: باید پژوهش را رونق و پرورش دهیم که تبدیل به یک محصول و ثروت شود و جوانان ما بیکار نباشند.

انتهای پیام/7540/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری