Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به فعالیت‌های حوزه جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر، بیان کرد: در استان سمنان ۲۵ مرکز مرتبط با اعتیاد وجود دارد که از این بین ۱۴ مورد کمپ ترک اعتیاد هستند که تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این استان دارای یک مرکز جامع درمان و ترک اعتیاد نیز است، افزود: ۱۰ مرکز دیگر در زمره مراکز درمان اصطلاحاً سرپایی اعتیاد محسوب می‌شوند که در شهرستان‌های مختلف استان زیر نظر بهزیستی به معتادان خدمات ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغال معتادان بهبود یافته

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه معتادان پس از درمان در مراکز مرتبط، رها نشده و بارها به مکان‌های مرتبط با ترک اعتیاد و کارشناسان بهزیستی مراجعه می‌کنند تا دوران بازگشت نداشته باشند، ابراز کرد: ارائه مشاوره یکی از خدمات مراکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد استان سمنان است.

ایزد پور با بیان اینکه دوره بازپروری اعتیاد معمولاً چهار هفته برای یک معتاد به طول می‌انجامد و پس از آن ارتباط وی با مرکز قطع نخواهد شد، ابراز داشت: از هفته پنجم یا بر حسب نیاز معتاد از هفته ششم مراجعه این افراد به مراکز بازپروری یک روز در میان می‌شود پس از دو هفته این مراجعه به صورت هر سه روز یک بار پس از آن هفته‌ای یک بار و بعد از آن هر ۱۵ روز یک بار صورت خواهد گرفت تا معتادان رها نشوند و چرخه باز توانی آنها به صورت کامل طی شود.

وی با بیان اینکه دیگر مزیت این مراکز باز توانی اعتیاد این است که در کنار مشاوره و عدم قطع ارتباط با معتادان، به آنها مشاوره کاری و شغلی نیز داده می‌شود، ابراز کرد: در صورتی که افراد درمان شده دارای شغل باشند خطر بازگشت به ورطه برایشان کاهش می‌یابد و از این منظر، افراد دارای کار نیز می‌شوند.

کد خبر 5159705

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان اعتیاد بهزیستی ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه گرگان زلزله مشهد بوشهر کرونای انگلیسی اردبیل شیراز بارش برف شهید استان سمنان ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۱۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان

(تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران