Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@00:56:48 GMT

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ۱۰ ابزار برتر آن در سال ۲۰۲۰

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۲۳۱۲

دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ۱۰ ابزار برتر آن در سال ۲۰۲۰

قطعا امروزه شما هم با عبارت بازاریابی دیجیتالی مواجه شده و از خود پرسیده اید که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) بازاریابی آنلاین، تبلیغات اینترنتی و یا هرچه شما آن را بنامید، این روزها بازار بسیار گرمی‌ دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که دیجیتال مارکتینگ چیست و ۱۰ ابزار برتر آن را نیز در سال ۲۰۲۰ معرفی خواهیم نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همانطور که می‌دانید استفاده از اینترنت در طول دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و شرکت‌هایی که از آن‌ها به عنوان شرکت طراحی سایت یاد می‌شود نیز بسیار رونق گرفته‌اند، این امر بر نحوه خرید محصولات و تعامل مردم با کسب‌وکارها تأثیر گسترده‌ای گذاشته است.

اما به راستی بازاریابی دیجیتال چیست؟ به طور ساده بازاریابی دیجیتال شاخه‌های گوناگونی دارد هدف همه آن‌ها راهی برای ارتباط با مشتری بالقوه و تأثیرگذاری بر روی آن‌ها است. اما تفاوت بارز آن با انواع دیگر بازاریابی این است که شما با مشتریان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کنید و بر آنها تأثیر می‌گذارید. به عنوان مثال خدمات سئو سایت یکی از موثرترین ابزارها در بازاریابی دیجیتالی می‌باشد.

Digital Marketing چیست؟

 

بازاریابی دیجیتالی به هرگونه تلاش یا منبع بازاریابی آنلاین اشاره دارد. بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گوگل همه نمونه‌های بسیار عالی از بازاریابی دیجیتالی هستند. در واقع این روش‌ها به معرفی محصولات و خدمات شرکت شما کمک می‌کنند و مشتریان را متقاعد به خرید می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال یک گزینه عالی برای هر شغلی است. از بازاریابی دیجیتال برای کمک به رشد انواع مشاغل استفاده می‌شود.

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و کانال‌های دیگر برای دسترسی به مصرف‌کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی، بازاریابی دیجیتال را اقدامی‌کاملاً جدید می‌دانند که نیاز به روشی جدید برای نزدیک‌شدن به مشتریان و روش‌های جدید درک رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد. 

 ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 

با توجه به اهمیت بازاریابی دیجیتالی در ادامه برخی از متداول‌ترین روش‌ها و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال آورده شده است که مشاغل مختلف برای جذب آنلاین افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند.

۱. MailChimp

بیش از ٪۸۰ از شرکت‌های B2B و B2C از فناوری بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید هنگام راه‌اندازی کسب‌و‌کار، در ابتدا بیش از ۲۰۰۰ مشترک نخواهید داشت. به همین دلیل، می‌توانید در ابتدای کار با استفاده از ابزار MailChimp  تبلیغات ایمیلی خود را آغاز نمایید. 

۲. HubSpot

وقتی صحبت از بازاریابی، فروش و نرم افزار CRM می‌شود، HubSpot یکی از گزینه‌های برتر می‌باشد. hubspot یک گزینه عالی برای کسانی است که کسب‌و‌کار خود را به تازگی شروع می‌کنند.

۳. ترلو

برای کسانی که تازه وارد بازاریابی محتوا می‌شوند، یک ابزار عالی برای سازماندهی امور تیمی‌است که می‌تواند به شما و تیم بازاریابی آنلاین شما کمک قابل توجهی کند. Trello ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا پروژه‌ها را مدیریت کرده و با تیم خود در ارتباط باشید. به عنوان مثال، می‌توانید پست‌های وبلاگ را قبل از انتشار در Trello به اشتراک بگذارید. این کار به دیگر اعضای تیم شما این فرصت را می‌دهد تا موارد را مرور کنند و یا روی آن تغییراتی ایجاد کنند.

 ۴. Hootsuite

هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند که رسانه‌های اجتماعی، صرف نظر از اندازه، سابقه و صنعت، سهم بزرگی در موفقیت هر شرکت دارند. در نتیجه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برای پیشرفت در این دوره دیجیتالی ضروری است. ابزاری مانند Hootsuite به شما این امکان را می‌دهد که پست‌های شبکه‌های اجتماعی را از قبل برنامه‌ریزی کنید، بنابراین در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند.

۵. تجزیه و تحلیل ترافیک توسط گوگل آنالیتیکس

به عنوان یکی از برترین ابزارهای رایگان آنالیتیکس از همان ابتدا باید بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا کد آنالیتیکس را به وب‌سایت خود اضافه کنید . این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که هر اقدامی ‌توسط هر بازدیدکننده‌ای را ردیابی کنید.

۶. KISSmetrics

با استفاده از این ابزار عالی، می‌توانید عملکرد بازاریابی دیجیتال خود را پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی کنید. در همه کمپین‌ها، اعم از تلفن همراه و وب‌سایت، می‌توانید اعمال کاربران خود را زیر نظر بگیرید. با استفاده از KISSmetrics، در تمام کمپین‌های خود به راحتی می‌توانید ببینید چه ابزاری به درستی کار می‌کند و چه مواردی برای بازاریابی شما مفید نیستند.

۷. Followerwonk

اگرچه این ابزار یک روش عالی برای جذب مخاطبان و ارسال ترافیک به وب‌سایت شما است، اما تنها در صورت داشتن یک برنامه‌ریزی جامع، استفاده از آن به نفع شما خواهد بود. ابزارهایی مانند Followerwonk به شما در بهبود استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کمک نموده و برای اموری مانند کاوش در داده‌ها و تجزیه و تحلیل توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی طراحی شده اند.

۸. All in One SEO Pack

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، نباید در نصب افزونه All in One SEO Pack تردید کنید. بخش عمده‌ای از استراتژی بازاریابی آنلاین شما باید مبتنی بر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) باشد و این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که  تصمیمات درستی در مورد محتوای خود و جذابیت آن برای موتورهای جستجو بگیرید.

۹. BuzzSumo

زمانی که کسب‌و‌کار خود را راه‌اندازی می‌کنید، به راحتی می‌توان گفت که شما تنها یک یا دو مورد راجع به صنعت و رقبای اصلی خود می‌دانید. اما، اگر بیشتر به جستجو بپردازید، متوجه خواهید شد که داده‌های اضافی وجود دارد که می‌توانید به نفع خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید رقابت خود را بهتر درک کنید یا اگر می‌خواهید بدانید که چه نوع محتوایی در موتورهای جستجو و مخاطبان شما بهترین عملکرد را دارد، حتما ابزار BuzzSumo را امتحان کنید. 

۱۰. Crazy Egg

برای ایجاد تغییرات در وب‌سایت و اطمینان از این که نتایج بهتری ایجاد کنید می‌توانید از Crazy Egg استفاده کنید. این ابزار یکی از بهترین ابزاهایی است که به شما کمک می‌کند متوجه شوید بازدیدکنندگان وب‌سایت از محتوای سایت شما راضی هستند یا خیر، بنابراین می‌توانید فروش و سود خود را به حداکثر برسانید، لذا برای این کار، شما باید Crazy Egg را امتحان کنید. Crazy egg  یکی از آن ابزارهایی است که ممکن است ندانید چقدر به آن نیاز دارید، مگر اینکه یکبار از آن استفاده کنید. 

کلام آخر

طبق شورای CMO، ٪۶۰ از وقت بازاریابان به فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال اختصاص یافته است. عضو شدن در این گروه به معنای داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسب است. این استراتژی شامل بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی از طریق ایمیل و ایجاد محتوای سازگار و ارزشمندی که به طور واقعی نیازهای مخاطبان شما را برطرف می‌کند.

برای اطمینان از موفقیت در برنامه بازاریابی آنلاین، می‌بایست از ابزارهای مناسب در زمان مناسب نیز استفاده نمایید. همکاران متخصص وب‌رمز در  این خصوص در خدمت شما هستند و امیدواریم که بتوانیم موفقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ را برای شما به ارمغان بیاوریم.

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استراتژی بازاریابی بازاریابی دیجیتالی بازاریابی دیجیتال بازاریابی آنلاین دیجیتال مارکتینگ شبکه های اجتماعی وب سایت شما کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شده است، در این راستا موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده که آن را تسری خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید فردانی امروز ششم اردیبهشت در برنامه پنج شنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: دنیا بیش از حدود ۵۰ درصد اقتصاد خود را در بستر دیجیتال تجربه می‌کند، در کشور ما نیز در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که سهم هفت درصد اقتصاد دیجیتال به ۱۵ درصد برسد

وی با تاکید بر اینکه چه ترجمه‌ای از اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، بسیار مهم است گفت: حرکت‌های نامتوازن و کاریکاتوری به جای آنکه نفع بلند مدت داشته باشد، ضرر آفرین است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی خوبی در این حوزه دارند افزود: از سال ۹۳ دگردیسی نگرشی خوبی در این حوزه انجام شده است، اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهر، دارای دو بعد کاهش هزینه‌ها و استفاده از سهم شهرداری اصفهان در این حوزه می‌باشد تا بتوانیم برای موضوعات مرتبط با مدیریت شهر سرمایه گذاری کنیم.

فردانی گفت: از سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و آن مشارکت با دو شرکتی بود که در موضوعات شهری به صورت متمرکز نقش آفرینی می‌کنند، تا پروژه‌های هوشمند سازی شهری را به پروسه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بیش از ۱۰ پلتفرم شهر هوشمند در حوزه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، که خوشبختانه با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانستیم برای اولین بار در کشور پلتفرم شهر هوشمند را داشته باشیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، شهر هوشمند را یکی از چالش‌های مدیریت ششم دوره ششم دانست افزود: شهر هوشمند یکی از ترجمه‌های تحول دیجیتال است، بارها مسئولان کشوری از ما خواستند که اصفهان کاری کند که اسم شهر هوشمند تبدیل به رسم شود، در این راستا باید می‌دانستیم چه قدم‌هایی را در چه نقشه راهی برداریم.

وی ادامه داد: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شد، موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده است که آن را تسری خواهیم داد، بر این اساس مدیریت شهر اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند را نه انتخاب، بلکه یک الزام می‌دانند، در این راستا در سال ۱۴۰۳ اولویت راهبردی شهرداری اصفهان شهر هوشمند است.

فردانی تصریح کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه هوشمند سازی بهره خواهیم برد، قرار نیست موضوع فناوری پشت درهای سازمان فاوا و شهرداری متوقف شود.

کد خبر 747954

دیگر خبرها

  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402
  • ساخت نخستین آسمان نمای دیجیتال در بروجن