Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نهمین همایش و نمایشگاه ملی «مدرسه ایرانی - معماری ایرانی» که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، گفت: این همایش بر معماری متمرکز است؛ معماری هنر و دانش طراحی فضاها و سازه های کالبدی و نمایانگر تمدن و فرهنگ یک جامعه است. اگر طراحی سازگار با کارکردهای بنا نباشد، هیچ ترفند دیگری نمی تواند این کاستی را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نقش طراحی تسهیل کننده تحقق اهداف و مأموریت هایی است که آن بنا برای آن ساخته شده است. در طراحی بناهای آموزشی تنها دانش مهندسی کافی نیست و به دانش تعلیم و تربیت هم نیاز هست و باید از دانش متخصصان این امر نیز کمک گرفته شود. چرا که مدرسه یک بنای معمولی نیست و بسیار مهم است و می توان گفت مدرسه بنایی است که کاملاً از بسیاری از بناها متمایز است. خاطرات مدرسه برای سال های بسیاری با ما همراه است و همین نشان می دهد ماندگارترین خاطرات ما به درسه بر می گردد و تجربه بسیاری ارتباطات اجتماعی و حضور در جامعه در مدرسه اتفاق می افتد.

حاجی میرزایی گفت: مدرسه پرتکرارترین بنای عمومی جامعه است. حتی در دورترین نقاط کشور پرچم مدرسه برپاست و مدرسه چتر خودش را در جغرافیای گسترده ایران پهن کرده است و از شاخص ترین بناهایی است که می تواند معرف معماری ایرانی و اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مدرسه باید تسهیل کننده و بسترساز زمینه تربیت آگاهانه نسلی خلاق، مومن، پرنشاط، با باورهای قوی و پایدار باشد. این بنا فراهم کننده تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است. قرار است متناسب با ساحت های شش گانه تربیت، زیر سقف این مدرسه ساحت های گوناگون تربیتی شکل بگیرد و مدرسه باید تسهیل کننده این یادگیری باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید کانون محله بوده و امکان دسترسی آسان داشته و با نشاط و دوست داشتنی باشد گفت: بچه ها باید صبح با اشتیاق به مدرسه بیایند. مدرسه باید به تجهیزات و فناوری های مناسب مجهز باشد. مدرسه با سلامت جسمی و اجتماعی بچه ها ارتباط دارد. همچنین مدرسه باید به جنبه های روحی و روانشناختی دانش آموزان توجه کافی و وافی داشته باشد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه در این همایش به دنبال گونه‌ای از مدرسه هستیم که تسهیل کننده اهداف تعلیم و تربیت باشد اظهار کرد: با احداث یک بنای سازگار با نظام تعلیم و تربیت، تسهیل کننده اهداف تعلیم و تربیت خواهیم بود.

کد خبر 5159848 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش مدرسه شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ذرات معلق کمیته امداد امام خمینی وضعیت هوای تهران سامانه بارشی تهران قوه قضاییه موزه هوای ناسالم پیروز حناچی تعلیم و تربیت تسهیل کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع استادیاران صالحین صبح چهارشنبه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری استاد شبکه تربیتی بسیج استان بوشهر و نیز سردار دشتی جانشین فرماندهی سپاه استان بوشهر و استادیاران شبکه تربیتی بسیج برگزار شد.

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و استاد شبکه تربیتی بسیج راهبرد و اهداف برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر را برای سال ۱۴۰۳ تبیین کرد.

حجت الاسلام موسوی مسئول تعلیم و تربیت سپاه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۲ معاونت تعلیم و تربیت سپاه استان بوشهر در عرصه دارالقرآن بسیج، دوره‌های آموزشی طرح ولایت و توانمند سازی ارکان شبکه، اردوهای تربیتی، نظارت‌ها و بازرسی از کمیت و کیفیت را ارائه داد.

در ادامه احکام مسئولیتی استادیاران جدید توسط نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به افراد اعطا شد.

کد خبر 6087179

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد