Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۵۰ دانش آموز آستارایی به سن تکلیف رسیدن خود را در مسجد امام جعفرصادق(ع) این شهرستان جشن گرفتند.

«حسین قهرمانی» امروز(سه شنبه، ۱۲ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اظهارکرد: اگر انسان همزمان با سن تکلیف در انجام فرایض و واجبات خود تلاش کند هرگز اسیر هوای نفس نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا افزود: جشن تکلیف سرآغاز شیرین برای حرکت در مسیر تعالی است که نوجوانان با ورود به این سن بهار زندگی را با فریضه نماز دعا و قرآن پیوند می دهند.

 

وی سن تکلیف را مرحله پراهمیتی در زندگی انسان برای ورود به عالم معنویت دانست و تصریح کرد: خدای متعال در سنین تکلیف برای دختران و پسران شرایطی را فراهم می آورد تا آنان بتوانند به سمت کمال حرکت کنند و مسئولیت عبودیت و بندگی خدای متعال برعهده آنان گذاشته می شود.

 

قهرمانی به برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پسر در مسجد امام جعفر صادق(ع) بندر آستارا اشاره کرد و گفت: در این مراسم بیش از ۵۰ دانش آموز آستارایی به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

 

مسئول کانون فرهنگی و هنری صالحین مسجد امام جعفرصادق(ع) بندر آستارا با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با حضور خانواده های دانش آموزان برگزار شد، افزود: قرائت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام وحید ایدون از کارشناسان علوم دینی و مذهبی و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر از برنامه های این مراسم معنوی بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین در این مراسم به پسران دانش آموزی که به سن تکلیف رسیده بودند، هدایایی اهدا شد.

 

قهرمانی خاطرنشان کرد: در برگزاری این مراسم معنوی اداره بنادر و دریانوردی گیلان، اداره بندر آستارا، آموزش و پرورش، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، کانون فرهنگی و هنری صالحین و پایگاه شهید شاپور آهنی مسجد امام جعفر صادق(ع) بندر آستارا مشارکت داشتند.

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون صالحین جشن تکلیف بندر آستارا آموزش و پرورش بندر آستارا سن تکلیف مسجد امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۳۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند گفت : این ابلاغ تاکنون اجرا نشده است و عمل به توصیه های ایشان سبب ریشه کنی فساد در کشور می شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و فرا رسیدن روز معلم ادامه داد : شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

او افزود: در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی را از ویژگی‌های پهلوانان دانست.

امام جمعه موقت گرگان همچنین با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت:کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت 

او افزود : اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت شد، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

 

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • مرقد هانی بن عروه از یاران خاص امام علی(ع) مسجد کوفه
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند