Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:44:42 GMT

اهدای ۱۱۰ بسته معیشتی مدرسه ای در منطقه محروم قم

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۴۲۴۵

اهدای ۱۱۰ بسته معیشتی مدرسه ای در منطقه محروم قم

ایسنا/قم ۱۱۰ بسته معیشتی توسط مدرسه ای در یکی از مناطق محروم قم توزیع شد و دیگر مدارس استان هم پای کار کمک های مومنانه آمدند.

معیشت؛ کلیدواژه ای که چند سالی است مدام تکرار می شود و برای مردم واژه ای نام آشنا است.
در روزهایی که مردم با گرانی دست و پنجه نرم می کنند، ناگهان کرونا از راه می رسد و مشاغل را محدود و کسب درآمد را سخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم خوب می دانند که باید از همدیگر پشتیبانی کنند و روزی می آید که این سختی ها تمام شده و همین دستگیری ها و مهربانی هاست که می ماند.
یکی از مراکزی که در قم پا به عرصه مبارزه با مشکلات معیشتی گذاشت، مدارس استان بود که در کنار کارکرد آموزشی، با اقدامات جهادی مبادرت به کمک معیشتی به برخی خانواده های کم درآمد کرد.
در میان نواحی چهارگانه آموزش و پرورش استان قم، برخی از نواحی مانند ناحیه دو از توان اقتصادی کمتری برخوردارند؛ به همین مناسبت سراغ مدرسه آزادگان واقع در همین ناحیه رفتیم تا از نزدیک شاهد اقدامات ارزشمند این مدرسه باشیم.
اقدامی که این مدرسه انجام داد، فراهم کردن ۱۱۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ هزار تومان برای هر بسته بود که بین خانواده هایی که شناسایی شدند، توزیع شد.
در حاشیه این اقدام ارزشمند رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو استان قم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: مجموعه آموزشگاه آزادگان در حرکتی زیبا، کمک های مومنانه خیرین و افرادخاص را جمع آوری کرد.
وی بیان کرد: اقلام معیشتی تهیه شده، برای خانواده هایی است که نیازمندی دارند. در کنار این کمک ها، رعایت عزت نفس خانواده ها مورد تاکید جدی ما است.
رکن آبادی وضعیت آموزش مجازی در ناحیه دو را نیز موردتوجه قرار داد و مطرح کرد: بسیاری از دبیران ما فداکارانه به صورت جهادی در حال تدریس هستند و بعضا برخی از آن ها از ما درخواست می کنند که با رعایت پروتکل های بهداشتی، به صورت رایگان برای دانش آموزان کلاس های کنکور برگزار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بسته معیشتی آموزش و پرورش خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند.

براساس بیانیه بانک جهانی مبلغ ۷۰ میلیون دلار آن از طریق صندوق امانی افغانستان (ای.‌آرتی.‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی.‌دی.‌ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی تصریح کرد: انجمن توسعه بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته چارچوب مشخص و مؤثری را برای هزینه این مبلغ در بخش‌های اشتغال، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته ملیندا گود، با این کمک، آی.‌دی.‌ای می‌تواند به ارائه خدمات خود در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی همچنین اذعان داشت: این طرح با اعتبارات جدید، فعالیت‌های خود را در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری را برای زنان فراهم می‌کند و برای بازگشت‌کنندگان افغانستانی شرایط اشتغال و برخی خدمات دیگر را ارائه می دهد.

کد خبر 6093978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • واکاوی مشکلات نواحی مینودر، مهدیه و شهیدبهشتی در شورای شهر قزوین
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران