Web Analytics Made Easy - Statcounter

- رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: لامت روان باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد زیرا اقشار آسیب پذیر و کم درآمد تمکن مالی خدمات مشاوره ای را ندارد و مشاوره این روزها جز کالاهای لوکس است.

محمد حاتمی روز سه شنبه در مراسم رونمایی و افتتاحیه مراکز و کلینیک ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی و ایجاد شبکه نیکوکاری، ضمن اعلام آمادگی ۳۴ هزار عضو فعال در زمینه ارائه خدمت روانشناسی افزود: این مراکز خدمات مشاوره پایداری خانواده، توانمندسازی، حل مسئله، آموزش و دیگر مسایل روانشناسی را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در برنامه توسعه هفتم باید موضوع سلامت روان خانواده جدی گرفته شود، گفت: این در حالی است که تا قبل از این  بنیاد شهید، سازمان بهزیستی و وزارت ورزش و جوانان مرکز مشاوره نداشتند.

حاتمی ادامه داد: در سال ٨٢ سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تاسیس شد و در سال ٩١ شورای مرکزی ما خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان هم فرمودند خانواده ها باید برای حل مسائل خود به مشاور مراجعه کنند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: چندین سال پیش کنگره ای تحت عنوان خانواده ی پایدار در کمیته امداد شروع به کار کرد و استقبال خوبی از آن به عمل امد.

‌وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) نسبت به بهزیستی عائله مندی بیشتری دارد و باید توسعه خدمات مشاوره و پایداری خانواده در دستور کار قرار گیرد ، گفت: ٣٨٠ مرکز روانشناسی در وزارت ورزش و جوانان مجوز دادیم که در سطح کشور فعالیت کنند.

حاتمی گفت: در تهران یک مرکز خدمات روانشناسی ستادی داریم که در راستای حمایت و پشتیبانی فعالیت دارند و کمیته امداد اعلام کرد مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه با همه ظرفیتی که در استان ها داریم به کمیته امداد کمک خواهیم کرد، گفت: به دوران پساکرونا نزدیک می شویم و می دانیم که سلامت روان کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران با بیان اینکه کرونا یک دشمن ناشناخته است و اضطراب را در همه ایجاد کرده و بعد از اضطراب، اختلالات روانی خود را نشان می دهد، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا از اکنون باید به فکر دوران پساکرونا باشد  همچنین ما به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کردیم که در این دوران ارائه خدمات می کنیم.

حاتمی ادامه داد: مردم نیاز به گفت وگو دارند زیرا در قرنطینه و محدودیت هستند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: سلامت روان باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه جدی مسولان قرار گیرد زیرا اقشار آسیب پذیر و کم درآمد تمکن مالی خدمات مشاوره ای را ندارد و مشاوره این روزها جز کالاهای لوکس است.

حاتمی ادامه داد: باید در برنامه توسعه هفتم بیمه های پایه به بیمه های تکمیلی اضافه شود و این درخواست را دادیم اما همچنان تا کنون اتفاق نیفتاده است.
در ادامه این مراسم از نشان خیر و نیکوکاری و ۱۰ کلینیک ارائه خدمات روانشناسی و نیکوکاری در قالب مراکز کمیته امداد در اسنانهای کشور رونمایی شد.

/ایرنا 

فیلم/ وداع تلخ با پرستار بخش کرونا «مهشید گودرز»

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خدمات مشاوره کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۴۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا،‌ طبق ماده پنج قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، مشاوران و روانشناسان برای هرگونه اشتغال در حرفه خود باید دارای‌ پروانه از سازمان نظام روانشناسی باشند.

اما خرداد ماه سال ۱۴۰۱ بود که سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی افراد غیر روانشناس و فاقد مجوز را در قالب سه لیست منتشر کرد که در نوبت اول ۱۴۴ نفر، نوبت دوم ۶۱ نفر و در نوبت سوم ۲۱۹ فرد یا صفحه مجازی که به صورت غیرقانونی در حیطه روان‌شناسی فعالیت می‌کردند را شامل می‌شد؛‌ این اعداد رقمی بالغ بر ۴۵۶ فرد یا صفحه مجازی بود که نه تنها مجوز و پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نداشتند بلکه بعضا تحصیلات مرتبط با روانشناسی نیز نداشتند.

در همان زمان رئیس وقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه اسامی اعلام شده از بین ۴۵۰۰ روانشناس‌نما شناسایی شده منتشر شده و اسامی باقی روانشناس‌نماها به زودی منتشر می‌شود، از ارسال این اسامی به قوه قضائیه خبر داد و گفت: هم اکنون بر قوه قضائیه واجب است به این امر ورود کرده، این افراد را فرا بخواند و احضار کند.

اما، علی فتحی آشتیانی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فعالیت روانشناسان نماها به ایسنا اظهار می‌کند: در سه نوبت اسامی روانشناسان زرد طی ادوار گذشته توسط سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور شناسایی و منتشر شد؛ این اتفاق در ظاهر خوب بود، اما نتیجه خوبی نداشت چراکه هنوز این روانشناس نماها به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اگرچه این روانشناس نماها معرفی شدند اما اتفاق خاصی درخصوص توقف فعالیت آنها نیفتاده است، این در حالی است که مهم‌ترین عاملی که می‌تواند بر توقف فعالیت روانشناس‌نماها اثرگذار باشد، ارتقای سواد سلامت روانی جامعه است، به عبارتی دیگر مردم باید به قدری آگاهی‌شان افزایش پیدا کند تا بتوانند روانشناسان واقعی را از روانشناس نماها تشخیص دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: افزون بر آن مردم می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، روانشناسان دارای پروانه را شناسایی کنند.

دیگر خبرها

  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی