Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسن نظری شاهرودی که امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی (ره) در سالن دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه سخن می گفت با بیان این که علمای شیعه از زمان شیخ مفید تاکنون بر ثبت اندیشه های علمی خود به صورت مکتوب اصرار داشته اند اظهار کرد: البته این امر گاهی توسط خود عالمان و گاهی توسط شاگردان ایشان تدوین و در اختیار طالبان علم قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اندیشه های معصومین (ع) را اندیشه هایی ماندگار و پُرجاذبه خواند و گفت: اندیشه علمای شیعه در مسیر اندیشه ورزی اهل بیت (ع) بوده و تردیدی نیست که نشر این اندیشه های علمی، خود یک فرآیند علمی است.

دبیر علمی کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی همچنین برگزاری کنگره های پاسداشت علمای بزرگ را در راستای غنی سازی همین فرآیند عنوان و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره به این کنگره ها عنایت داشته و عنوان فرموده اند که اینگونه برنامه ها سبب غنی تر شدن فرآیند علمی نشر اندیشه های ناب می شود.

وی سپس آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی را فقیهی تأثیرگذار نامید و با اشاره به جایگاه خطیر وی در اثبات اجتهاد عالمان آن روزگار خاطر نشان کرد: آن مرحوم بیش از نیم قرن در حوزه علمیه نجف به تدریس فقه و اصول اشتغال داشت و صدها شاگرد تربیت کرد، ضمن آن که ایشان را باید یکی از مهم ترین کسانی دانست که اندیشه های مرحوم آیت الله میرزای نائینی را به شکل عمیق مطرح و به نسل های بعد منتقل کرد.

آیت الله نظری شاهرودی در عین حال اذعان کرد: البته برخی از مباحث علمی آن مرحوم منتشر شده است، اما باید گفت بسیاری از آثار به جای مانده از ایشان همچنان آماده نشر نیست که این آماده سازی در جریان برگزاری این کنگره محقق خواهد شد.

 دبیر علمی کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی سپس گفت: تردیدی نیست که هرگونه تلاش برای غنی سازی این فرآیند، قطعا توفیقی چشمگیر است و بنده به سهم خود از همه دست اندرکاران این کنگره بویژه کمک های انجام شده توسط بیت آن مرحوم و بیت آیت الله سیستانی تشکر می کنم.

انتهای پیام/78027

 

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر مقدس قم حوزه علمیه انجمن های علمی آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی کنگره نکوداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی مرحوم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش

در پی درگذشت «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، جمعی از علما، فضلا و روحانیون با حضور در منزل حجت الاسلام و المسلمین سید حسین خمینی این ضایعه را به وی و اعضای بیت امام خمینی تسلیت گفتند.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسسه حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح دیروز پس از طی دوره‌ای بیماری در گذشت.

 


منبع: جماران

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد