Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:49:21 GMT

پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی تجلیل می شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۸۶۸۶۴

پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی تجلیل می شوند

همزمان با آیین پایانی جشنواره‌های موسیقی مقامی، جوان و نوجوان، پیشکسوتان موسیقی خراسان شمالی تجلیل می‌شوند.

«ابوالحسن حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری آیین پایانی جشنواره های موسیقی در خراسان شمالی گفت: 12 نفر از پیشکسوتان موسیقی استان شامل 7 پیشکسوت موسیقی مقامی و 5 پیشکسوت موسیقی سنتی، کلاسیک و ایرانی در دومین جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی و نخستین جشنواره مجازی موسیقی مقامی «تارآوا»، تجلیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره ها فردا چهارشنبه در تالار گلشن بجنورد و طی دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود، اظهارکرد: پاسداشت هنرمندان در عرصه های مختلف هنری، رسالتی است که در برنامه های مختلف به آن توجه شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه موسیقی سنتی، کلاسیک و مقامی پیشکسوتان بزرگی داریم که در جریان سازی حوزه موسیقی تاثیرگذار بوده اند و شاگردانی را تربیت کرده اند. 

 

حیدری با اشاره به این که در برنامه های متعددی که در سال های گذشته برگزار کرده ایم از پیشکسوت هایی همچون مرحوم «سهراب محمدی» و «جعفر بهرامی» تجلیل شده، خاطرنشان کرد: در این جشنواره نیز علاوه بر تجلیل از 12 پیشکسوت موسیقی استان، یادمانی برای مرحوم «سهراب محمدی» برگزار و از خانواده این استاد چیره دست  تقدیر به عمل خواهد آمد.

 


 

پایان پیام/71

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشکسوت هنرمندان پیشکسوت جشنواره موسیقی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۸۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • مراسم تجلیل از مقام آوران کشتی اصفهان برگزار شد