Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:05:06 GMT

جمع آوری معتادان در زنجان ۳۷ درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۰۰۲۵

جمع آوری معتادان در زنجان ۳۷ درصد افزایش یافته است

سر دار رحیم جهانبخش روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف شده است گفت: در این خصوص سه هزارو ۳۳۶ نفر هم دستگیر شده اند. 

وی از توقیف ۱۶۳ دستگاه انواع خودرو و اجرای بیش ازیک هزارو ۸۷۱ مرحله طرح پاکسازی، خبر داد و افزود: با وجود کرونا، شرایط ما از حیث فراگیری و احتمال بیشتر آلودگی به این ویروس منحوس، بسیار نامطلوب بود که با جانفشانی بسیار در راستای جمع آوری تعداد زیادی از آنها که معتاد تقریبا ولگرد و بلامکان بودند اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموع کشفیات ما در ۹ ماهه امسال نسبت به سال قبل، ۱۲ درصد و دستگیری و جمع آوری معتادان، بیش از ۳۷ درصد افزایش دارد گفت: به رغم شرایط واقعاً بغرنج کرونا و وجود خطراتی برای همکاران در نیروی انتظامی و نیز دستگاه قضایی در جایگاه رسیدگی به جرائم این افراد و با حمایت‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و جمع‌آوری ها انجام شد.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه متاسفانه در ۲ ماه اول امسال به خاطر کرونا دست به عصا بودیم و امکان جمع آوری معتادان را نداشتیم افزود: در این مدت یکباره میزان سرقت ها ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد چون بیشتر مجرمین در بخش سرقت، معتادان هستند.

 وی رابطه بین سرقت ومعتادان را زنجیر وار عنوان کرد و گفت: اگر نتوانیم معتادان را جمع آوری کنیم قطعا سرقت ها را هم نمی توانیم جمع کنیم.

فرماندهی انتظامی استان زنجان نبود کمپ ماده ۱۶ را دلیل اصلی مشکل در حوزه جمع آوری معتادان عنوان کرد و افزود: عمده کمپ‌های ما مربوط به بخش خصوصی بوده و به خاطر رعایت برخی مسائل از جمله پروتکل های بهداشتی، دارای محدودیت هایی هستند.

ایجاد کمپ ماده ۱۶ برای  سال بعد از خواسته های سردار جهانبخش در این جلسه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر چه شاید بحث رسیدگی به وضعیت معیشتی خانواده معتادین خیلی مرتبط با حوزه ماموریت های پلیس نباشد گفت: اما برای ما دردآور است که ببینیم برخی از خانواده های معتادان در تهیه مایحتاج اولیه خود مانده اند و مطلقا تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی هم نیستند.

 سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه این خانواده ها جز آسیب پذیرترین و آسیب زاترین قشر جامعه هستند افزود: اما  خوشبختانه تعداد این خانواده ها  در سطح استان خیلی زیاد نیست و می توان با کمک خیرین ویا سایر ارگانها از آنها حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد به خاطر برخی موارد مثل وجود اسم همسر در شناسنامه خانم در چارچوب قوانین خود برای کمک به آنها با محدودیت هایی مواجه هستند گفت: اگر با کمک سایر نهادها به یاری این خانواده ها نشتابیم قطعاً جرایمی مانند گرایش به اعتیاد، توزیع مواد مخدر، گرایش به فحشا و مانند آن می تواند جامعه و استان ما رو به قهقرا ببرد.

 فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نیاز جدی است تا  این خانواده ها از منابعی که اماکنی مانند حسینیه و زینبیه اعظم از محل کمک ها و نذورات مردمی در اختیار دارند تحت پوشش قرار گیرند.

 سردار جهانبخش با بیان اینکه با وجود موسسات غیر انتفاعی بسیار، نباید شاهد چنین مواردی باشیم گفت: شورای هماهنگی مبارز با موادمخدر می تواند در شناسایی و کمک به این خانواده ها نقش موثری داشته باشد.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا معتادان متجاهر مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حسینیه اعظم زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا معتادان متجاهر مواد مخدر پلیس راهور ناجا معتادان متجاهر مواد مخدر فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حسینیه اعظم زنجان زنجان اخبار کنکور جمع آوری معتادان خانواده ها سردار جهانبخش مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی با بیان اینکه تا اواسط این هفته بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، گفت: تا روز سه شنبه این هفته دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می‌یابد و هوا خنک خواهد شد.

وی افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

کارشناس هواشناسی استان با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری استان زنجان
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان