Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان «گزارشگران بدون مرز» از محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی به علت قتل جمال خاشقچی شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، سازمان «گزارشگران بدون مرز»  در بیانیه‌ای از شکایت خود علیه «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در دادگاهی در آلمان در ارتباط با قتل «جمال خاشقچی» خبر داد.

به نوشته القدس العربی، در این بیانیه آمده است که این سازمان روز دوشنبه شکواییه‌ای علیه «محمد بن سلمان» به دادگاه فدرال در شهر «کارلسروهه» که مختص جرائم بین‌المللی است تقدیم کرده و از ولی‌عهد سعودی بابت «قتل جمال خاشقچی»، «ظلم آشکار و هدفمند به روزنامه‌نگاران عربستانی»، «بازداشت حداقل ۳۳ روزنامه‌نگار» و «بازداشت چهار مقام سعودی» شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان سازمان گزارشگران بدون مرز قرار است امروز در پاریس پایتحت فرانسه در خصوص وضعیت روزنامه‌نگاران در عربستان کنفرانس خبری برگزار کند. این سازمان روز شنبه نیز پس از انتشار گزارش دولت آمریکا در خصوص قتل جمال خاشقچی، در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که مسئولان سعودی که در قتل این نویسنده منتقد عربستانی دست داشتند، محاکمه شوند.

دولت آمریکا جمعه گذشته، درباره قتل «جمال خاشقچی» منتقد سعودی و ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن پُست» گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد این ترور با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی انجام شده است.

این گزارش که دفتر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرد، حاکی از آن بود که محمد بن سلمان مجوز عملیاتی برای «دستگیری یا قتل» جمال خاشقچی را صادر کرده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان گزارشگران بدون مرز ولیعهد سعودی خاشقچی گزارشگران بدون مرز محمد بن سلمان جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۱۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کانال اطلاع رسانی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبری با عنوان «پایان شایعات درباره تغییر در مدیریت سازمان سینمایی؛ تغییری در کار نیست»،  توئیت مهدی سموعی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این  وزارتخانه را بازنشر کرد.

در این توئیت آمده است:« شنبه در شورای زیرساخت وزارت فرهنگ، محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم.

آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت: خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. تمام. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در اواخر سال ۱۴۰۲، شایعاتی درباره حضور مجید زین العابدین به عنوان رییس سازمان سینمایی و جایگزینی مجبتی امینی در بنیاد سینمایی فارابی رسانه‌ای شده بود و گفته می‌شد وزیر ارشاد از فعالیت رییس سازمان سینمایی رضایت کامل ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • پیروزی بدون جنگ
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی