Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۳۵۹ هزار و ۱۳۵ پرونده امسال به محاکم قضایی استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش برنا از اراک، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی  در نشست قضات عالی رتبه استان مرکزی و روسای شعب تجدید نظر و حوزه‌های قضایی استان مرکزی با رییس دیوان عالی کشور افزود: میزان پرونده‌های مختومه در محاکم قضایی این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: امسال با پیگیری‌های دستگاه قضایی یک‌هزار و ۳۴۲ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۶۲۵ میلیارد ریال رفع تصرف شد و تا پایان سال این مهم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: برخورد قاطعانه با فساد از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی است و در سال جاری با ۱۰۸ نفر  برخورد قانونی شده است.

حجت‌الاسلام موسوی تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان مرکزی عنوان کرد و اظهار داشت: ساماندهی و بازگشت تولید به ۵۰ واحد تولیدی بزرگ در این استان در دستور کار دادگستری قرار گرفت که در این مسیر که موفقیت‌هایی نیز به دست آمده است.

وی بیان کرد: سند تحول قضایی اقدام ماندگاری از سوی قوه قضائیه است که در استان مرکزی کارگروه‌ها و کمیته‌های بسیاری برای تحقق این مهم تشکیل و اقداماتی نیز صورت گرفته است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: استان مرکزی برای قضات مقصد محسوب نمی‌شود و قضات فعال در این استان همواره خواهان انتقال به استان‌های دیگر هستند، بنابراین از تصمیم‌گیران قوه قضائیه انتظار می‌رود برای اصلاح این شرایط جاذبه‌ها و برنامه‌های تشویقی برای استقرار قضات در نقاط مختلف کشور در نظر بگیرند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: مسائل معیشتی یکی از مشکلات عمده قضات محسوب می‌شود که به تازگی مجلس شورای اسلامی این قشر را در تراز اساتید دانشگاه قرار داده که این مهم باید اصلاح و برای تقویت شرایط معیشتی قضات چاره‌اندیشی شود.

وی افرود: ۲۲۲ شعبه در حوزه‌های مختلف اجرای احکام، بازپرسی، دادیاری، حقوقی، کیفری، انقلاب و تجدید نظر در استان مرکزی فعالیت می‌کنند و ۲۱۹ قاضی به میزان ۵۸ درصد و ۸۰۰ همکار نیروی انسانی به میزان ۴۹ درصد پست‌های سازمانی در دستگاه قضایی استان فعالیت می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: ۱۵ حوزه قضایی در ۱۲ شهرستان و سه بخش استان مرکزی فعال هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کل دادگستری استان مرکزی دستگاه قضایی قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • تحقق سند تحول قضایی در اردبیل با جدیت پیگیری می شود
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی