Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:08:15 GMT

۴۳۰ هزار اصله نهال در خراسان جنوبی توزیع می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۹۹۷۹۰

۴۳۰ هزار اصله نهال در خراسان جنوبی توزیع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به بهره برداری از ۴۳ پروژه طی هفته منابع طبیعی در اشتان اظهارکرد: از این تعداد پروژه ۲۴ پروژه آبخیزداری ،۱۴ پروژه مقابله با بیابانزایی و یک پروژه در حوزه تعمیم و ترسیب کربن است.

وی اعتبار سرمایه گذاری شده دراین پروژه ها را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مزایای این طرح ۶۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد که شامل ۱۵ هزار خانوار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با شاره به اینکه تمام پروژه های منابع طبیعی در بخش های مختلف برای حفظ و احیای آب و خاک است اضافه کرد: ۱۱۵ روستا و آبادی ،۳۲ منبع آبی تحت تاثیر مستقیم این پروژه ها قرار می گیرند.

نصرآبادی اشتغال ایجاد شده بر اساس این پروژه ها را حدود ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: همچنین در هفته منابع طبیعی و به مناسبت روز درختکاری ۴۳۰ هزار اصله نهال تولید شده در استان در بین مردم توزیع خواهد شد.

وی بیان داشت: البته برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل به دلیل بیماری کرونا امسال محل هایی برای توزیع در نظر گرفته نشده و هم استانی ها در شهر های مختلف می توانند نهال ها را از نهالستان ها تهیه کنند.

نصرآبادی تقدیر از نمونه های حوزه منابع طبیعی از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در استان ذکر کرد و افزود: با حضور استاندار و مسئولان استانی مراسم کاشت ۴ هزار اصله نهال در ورودی شهر بیرجند در روز پنج شنبه هفته جاری انجام خواهد شد.

کد خبر 5161069

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی هفته درختکاری ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان شیراز زلزله مشهد خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل واکسن کرونا انتخابات 1400 هفته منابع طبیعی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۹۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال