Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با توجه به برخورداری استان از پیشینه غنی موسیقی بر توجه هنرمندان جوان و نوجوان به این عرصه و بازسازی و بازآفرینی موسیقی مقامی به عنوان یکی از اهداف ارزشمند و ضروری در راستای صیانت از ارزش ها و مواریث ارزشمند تاکید کرد.

حسین فرخنده درآیین پایانی دومین جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی ضمن تقدیر از هنرمندان برای ارسال آثار در این دوره از جشنواره، موسیقی را هنری پر مخاطب و پرجاذبه دانست که زمینه های بروز  عواطف و احساسات انسانی را به بهترین شکل فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توصیه هایی به جوانان و نوجوان شرکت کننده داشت و گفت: موسیقی در فرهنگ ایرانیان نسبت ویژه ای با حکمت، ارزش های انسانی و اسلامی دارد  و از این رهگذر جایگاه بسیار ویژه ای در اعتلای جامعه  خواهد داشت.

وی با بیان این که گرانقدرترین آثار هنری، آثاری بودند که ارتباط خود را با حکمت انسانی و ارزش های اسلامی حفظ کردند و بزرگ ترین هنرمندان کسانی بودند که در این عرصه گام برداشتند، تصریح کرد: آفرینش آثار هنری از این دست آرامش روحی و روانی در جامعه به دنبال دارد.

فرخنده در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم و ضرورت ارتباط جامعه هنری جوان با پیشکسوتان تاکید کرد و افزود: از این رهگذر نه تنها آثار جوانان غنا پیدا می کند بلکه شاهد ظهور و بروز آثار هنری پیشکسوتان متناسب با شرایط  جامعه و روز خواهیم بود.

آیین اختتامیه دومین جشنواره جوان و نوجوان خراسان شمالی صبح امروز چهارشنبه سیزدهم اسفند ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالي جشنواره موسیقی جوان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: شهید بزرگوار مرتضی مطهری بدون شک یکی از نخبگان و متفکران جامعه اسلامی است که راه طریقت، علم، آگاهی و جستجوگری را به عنوان متعالی‌ترین اندیشه‌ها در مسیر زندگی جوانان قرار داد تا دریچه حقیقت، فضیلت و معرفت را به روی همگان بگشاید.
حسین نژاد افزود: داشتن روحیه تواضع علمی و حقیقت طلبی از مشخصه بارز جامعه معلمان و آموزگاران، این تلاشگران بی ادعای عرصه علم و تربیت است و با چنین رویکردی، جامعه پویایی و بالندگی مسیر خود را خواهد یافت.
استاندار خراسان شمالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت معلمان، مربیان نسل آینده و معماران آینده جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، دانش و پرورش دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی ایران اسلامی باشیم.
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس