Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صمیمی آهنگساز، بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها به عنوان بازیگر و آهنگساز در نمایش «برونسی» حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر مهم‌ترین دلیل پذیرفتن نقش در این نمایش را کارگردانی مرتضی شاه‌کرم دانست و گفت: مرتضی شاه‌کرم تئاتر را می‌شناسد و کارش را بلد است. همیشه آثارش دیده می‌شوند چون به معنای واقعی تئاتر کار می‌کند؛ تئاتری که اندیشه و روح دارد بنابراین هر زمانی به من پیشنهادی بدهد بدون خواندن متن بلافاصله قبول می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره آهنگسازی و بازیگری همزمان در این اثر نمایشی عنوان کرد: ابتدا قرار بود فقط آهنگسازی نمایش را برعهده داشته باشم ولی وقتی نقش پیشنهاد شد، دیدم امکان اجرای همزمان وجود دارد چون این ۲ مقوله با وجودی که مرتبط به هم هستند ولی بحث آهنگسازی جداست و تمرکز روی بازی جدا و همین مساله برای من جذاب بود.

صمیمی به اهمیت تاثیرگذاری نقش اشاره کرد و افزود: یک نقش ممکن است در چند دقیقه حضور بتواند بیشتر از نقشی که ساعت‌ها روی صحنه است تاثیر بگذارد و نقش سرباز در نمایش «برونسی» این امکان را داشت و خود کارگردان هم این امکان را به من داد که بتوانم روی نقشم کمی بیشتر کار کنم.

آهنگساز و بازیگر نمایش «برونسی» ویژگی بارز این نمایش را دوری از شعارزدگی و همچنین شخصیت شهید برونسی دانست و گفت: همه تکنیک‌های نمایش را هم که فاکتور بگیریم بحث انسانیت در این اثر اهمیت دارد و کاراکتر عجیبی که باید شناخته شود. اگر شعار داشتیم، مخاطب هیچ‌وقت اینقدر لذت نمی‌برد اما حالا تماشاگر تئاتر، می‌بیند، لذت می‌برد، حرف‌های درست می‌شنود و آنقدر درگیر کار می‌شود که مدام می‌پرسد «برونسی» یعنی چه؟ این نشان می‌دهد نمایش کار خودش را کرده و بعد از پایان اجرا تازه می‌روند ببینند او کیست.

وی تاکید کرد: تولید نمایش با موضوع بیوگرافی بسیار سخت است و مرتضی شاه‌کرم از پس این کار به درستی برآمده است چون به ویژه در آثار مرتبط با موضوع شهدا خیلی از کارگردان‌ها ناخودآگاه شعار می‌دهند در حالی که واقعیت وجود خود آن آدم پر از عزت است و همان باعث شده بزرگ بماند. پرداختن به شهید خودش کافی است و نیازی به شعار ندارد و همین که خود واقعی‌اش را به ساده‌ترین شکل نشان بدهید کافی است.

صمیمی که در حوزه تئاتر خیابانی نیز فعال است اجرای تئاتر خیابانی را در پیشرفت ساخت موسیقی و بازیگری‌اش بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: در تئاتر خیابانی ما مستقیم با مردم سر و کار داریم و همین باعث می‌شود تاثیر روحی بیشتری روی کار ما داشته باشد. در تئاتر صحنه‌ای تماشاگر بلیت می‌خرد و می‌آید داخل سالن که تئاتر ببیند اما در تئاتر خیابانی مردم رهگذر جذب می‌شوند و به تماشا می‌ایستند و حالشان خوب می‌شود. در تئاتر خیابانی مردم را مستقیم روبروی خودشان قرار می‌دهیم چون فکر و دغدغه‌های روز اجتماع را می‌توان در این تئاتر اجرا کرد. این رسالت ما است که روی مخاطبی که تا به حال تئاتر ندیده تاثیر بگذاریم و او را به فکر واداریم.

این بازیگر و آهنگساز عنوان کرد: هنرمند همواره باید با زمانه خود پیش برود و نسبت به جریان و زندگی آدم‌ها تغییر کند. با این حجم بالای اطلاعات و تصاویر و موسیقی که این روزها در حال تبادل است اگر هنرمند یک روز عقب بیفتد، تکرار می‌شود و تکرار پایان هنرمند است.

صمیمی اجرای مستمر تئاتر خیابانی را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: اگر به صورت مستمر در مکان‌های مشخصی تئاتر خیابانی اجرا شود، کسانی هم که نمی‌توانند به سالن بروند، متوجه می‌شوند، می‌آیند و تماشا می‌کنند و همین روی فرهنگ تاثیر می‌گذارد.

این بازیگر در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: رقابت در جشنواره‌های خیابانی خیلی جذاب و مفید است چون همه سعی می‌کنند تولیدشان بی‌نقص‌تر و تکنیکی‌تر باشد اما بعد از جشنواره باید تولیدات ارزشمند در تمام نقاط ایران اجرا شوند. این باعث می‌شود اجرای تئاتر خیابانی مثل خیلی از جاهای دنیا تبدیل به یک شغل شود و اگر هنرمندی کار خوبی انجام می‌دهد، بهتر است همه شهرها آن را ببینند نه اینکه فقط در یک جشنواره تعداد اندکی و در یک شهر خاص آثار اجرا شوند. شهرداری و وزارت ارشاد باید دست به دست هم بدهند و یک جای ثابت برای نمایش خیابانی در نظر بگیرند که جریانی تازه راه بیفتد و همه به راحتی آثار خیابانی را ببینند.

نمایش «برونسی» نوشته و کار مرتضی شاه‌کرم در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. نمایشی که دور دوم اجراهای خود را از ۲۳ بهمن آغاز کرده و تا ۲۲ اسفند روی صحنه است.

کد خبر 5159732 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد صمیمی بازیگر تئاتر آهنگساز تالار سایه تئاتر ایران جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک فیلم کوتاه فیلم سینمایی برنامه تلویزیونی رادیو سلامت شبکه پنج سیما آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی ویروس کرونا سریال ایرانی حضور هنر ایران در جهان شبکه نمایش خانگی فیلم مستند تئاتر خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد