Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به نظر می رسد مقاومت هایی در شرکت های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد و یکی از راهکارها این است شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه ارائه کنند.

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز 14 اسفندماه در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار کرد: یکی از محورهای پیشنهادی درخصوص اس پی ایکس، قانون است و بخشی از احکام برنامه ششم در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش عمده ای از موضوعات در این زمینه در دنیا وجود دارد اما در استان کرمان این فعالیت به صورت ساختارمند و تعریف شده وجود ندارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیشنهاد ما تشکیل کارگروهی برای تدوین پیش نویس گزارش اولیه برای ایجاد قانون مشخص درخصوص اس پی ایکس است تا به حل مشکلات در این حوزه کمک کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: به نظر می رسد مقاومت هایی در شرکت های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد و یکی از راهکارها این است شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه ارائه کنند.

وی اظهار کرد: لازم است مجموعه خدمات و کالاهایی که شرکت های بزرگ در سه سال اخیر دریافت کرده اند ارائه شود که با چه روشی، از چه مجموعه و با چه شرایط و قیمتی تامین شده و وجود بانک اطلاعاتی براساس فعالیت ها لازم است تا در خصوص موضوعات تصمیم گیری کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: درخواست داریم استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد پیگیری شود. نباید سیاست های پارک را یک دانشگاه بنویسد و باید پارک علم و فناوری به کل مجموعه استان تعلق داشته و به حوزه تصمیم گیری ها نیز کمک کند.

وی با اشاره به اینکه گزارشی درباره ارتباط شرکت های بزرگ با شرکت های دانش بنیان در استان کرمان نداریم، افزود: ظرفیت توان تخصصی دانش بنیان ما در استان از متوسط کشور بالاتر است و ظرفیت بسیار قدرتمندی برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ را دارند و نیاز به حمایت دارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان نیز گزارشی ارائه دهد که چه تعداد از واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل به دلیل عدم ارتباط با مجموعه های بزرگ به این روز افتاده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان کرمان شرکت های بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای اخیر مطالبی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای نوشت: "مطابق ماده ۱ آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی‌سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلا در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذی‌ربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم‌بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیئت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود."

دیگر خبرها

  • «استون‌هنج» چه ارتباطی با «ماه» دارد؟ (+عکس)
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان