Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@00:56:10 GMT

آغازبکار سامانه‌های الکترونیکی شرکت گاز در استان یزد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۷۲۱۶

آغازبکار سامانه‌های الکترونیکی شرکت گاز در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محسن صادقیان ‌پیش از امروز با حضور در شرکت گاز استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش روابط فیزیکی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی،  نیازمند ارائه خدمات الکترونیکی به مردم هستیم و در یک سال گذشته شاهد پیشرفت های زیادی در این عرصه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت گاز استان یزد با بهره گیری از نیروهای توانمند در این حوزه نسبت به ارائه خدمات گسترده به صورت الکترونیکی اقدام کرده و می توان گفت همواره از شرکت های پیشگام و پیشتاز در این بخش بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: این شرکت از بانک‌های اطلاعاتی خوب و جامع برخوردار است که ارائه خدمات الکترونیکی بر بستر GIS را تسهیل می کند.

صادقیان با بیان این‌که ارائه خدمات الکترونیکی، کاهش زمان، کاهش هزینه، شفافیت، پاسخگویی، کارآمدی، اثر بخشی و درنهایت رضایتمندی در مشتریان را به همراه دارد، گفت: در معاونت هماهنگی امور عمرانی و در راستای ارائه خدمات الکترونیکی اقدامات خوبی توسط دستگاه های اجرایی، سازمان ها و شرکت های دولتی استان انجام شده که هر یک در جای خود کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیری است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با  تجمیع بانک‌های  اطلاعاتی دستگاه های مختلف اجرایی به صورت یکپارچه و متمرکز، سیستم‌‌های یکپارچه اطلاعات داده مکانی استان یا سامانه SDI را راه اندازی نماییم.

معاون استاندار ادامه داد: تشکیل سامانه اطلاعات داده مکانی استان به مدیران ارشد استان کمک می‌کند تا در برنانه ریزی ها و هدف گذاری‌ها و پروژه‌های عملیاتی و اجرایی با بهره گیری از این بانک اطلاعاتی بهترین و مناسب ترین تصمیم را اتخاذ نمایند ‌که می توانیم در کنار تحقق شهر الکترونیک و شهر هوشمند، برای رسیدن به استان هوشمند گام برداریم.

صادقیان افزود: امروز در حوزه عمرانی، سامانه های مختلفی را برای ارائه خدمات الکترونیک به کار می گیریم که شاید برخی از آنها در حوزه شهری و روستایی جزو اولین ها در کشور هستند و استفاده از این سامانه ها، صرفه‌جویی در زمان کارمندان، پیمانکاران و مردم را به همراه خواهد داشت.

‌وی گفت: مهم‌‌ترین دستاورد ارائه خدمات الکترونیک، صرفه جویی در هزینه های مصرفی به ویژه در مصرف کاغذ است که با حذف مکاتبات کاغذی اداری، نقشه های فیزیکی و قبوض این صرفه جویی قابل توجه خواهد بود و پیشنهاد من به دستگاه های خدمات رسان استان این است که در هفته درختکاری سال جاری به نسبت صرفه جویی در مصرف کاغذ در ارائه خدمات الکترونیک، نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی در این جلسه به تعداد زیاد پروژه های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا در استان اشاره و تصریح کرد: از این هفته تا چند ماه آینده هر هفته شاهد بهره برداری و افتتاح پروژه های عمرانی در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/الف

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن صادقیان معاون امور عمرانی استاندار یزد استان یزد ارائه خدمات الکترونیکی ارائه خدمات الکترونیک صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی

برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.

برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

 سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.

 گفتنی است، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و اکرمی، رئیس خزانه داری کل کشور  برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود