Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فربخش رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن گرامیداشت روز جهانی شنوایی اعلام کرد: سالانه ۳۰۰۰۰ نوزاد در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظر سلامت شنوایی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند تا با تشخیص زودرس و درمان به هنگام از بروز کم شنوایی‌های شدید و دائمی در آنها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ابتلای حدود ۴۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان به کم شنوایی ناتوان کننده خبر داد که ۳۴ میلیون نفر از آنان کودک هستند.

فربخش کم شنوایی را یک ناتوانی ارتباطی ذکر کرد که شیوع بالای آن در جامعه به ویژه سالمندان نگران کننده است و پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۹۰۰ میلیون نفر از مردم جهان دچار کم شنوایی ناتوان کننده شوند.

رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت امور بهداشتی برای کاهش ریسک ابتلاء به این عارضه به افراد خصوصاً جوانان توصیه کرد که از گوش دادن به موسیقی با صدای بلند و استفاده طولانی مدت از هدفون و هدست خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افراد در صورت بروز هرگونه احساس ناراحتی در گوش یا کم شنوایی از درمان خودسرانه پرهیز کرده و به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند.

صفایی کارشناس برنامه سلامت گوش و شنوایی معاونت امور بهداشتی نیز در این خصوص گفت: از هر سه نوزاد یک مورد با آسیب شنوایی متولد می‌شود. مطالعات نشان داده که ۵,۲ درصد کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکانی که به مدرسه می‌روند دارای نشانه‌هایی از آسیب شنوایی هستند.

به گفته این کارشناس معاونت بهداشتی ایمن سازی نوزادان و کودکان در برابر بیماری‌های عفونی، غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان و تشخیص و درمان به موقع کم شنوایی، درمان افراد مبتلا به عفونت مزمن گوش و ترویج زایمان طبیعی می‌تواند باعث کاهش بروز اختلالات شنوایی شود.

وی پیشگیری از مصرف مواد مخدر سنتتیک و روانگردان، کنترل مواجهه با صداهای بلند در محیط‌های شغلی و تفریحی و افزایش آگاهی در مورد شیوه مراقبت از سلامت گوش و شنوایی را از دیگر روش‌های کاهش بروز اختلالات شنوایی برشمرد.

صفایی ارزیابی شنوایی به موقع در دوره نوزادی و حداکثر تا یک ماهگی و همچنین در سنین ۳ تا ۵ سالگی کودکان را در شناسایی به موقع اختلالات شنوایی مؤثر دانست و به والدین توصیه کرد: درصورتی که نوزاد تا زمان ترخیص از بیمارستان مورد ارزیابی شنوایی قرار نگرفته باشد حتماً تا قبل از یک ماهگی برای این منظور به نزدیکترین پایگاه بهداشتی یا مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

به گفته وی در اپیدمی کرونا مراکز منتخب غربالگری شنوایی مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رعایت تمام نکات و پروتکل‌های بهداشتی آماده ارائه خدمات غربالگری شنوایی به مراجعان هستند.

براساس این گزارش سوم مارس مصادف با ۱۳ اسفندماه از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان روز جهانی شنوایی نام گذاری شده است که شعار امسال این روز "مراقبت از شنوایی برای همه" در نظر گرفته شده است.

کد خبر 5161598

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سازمان جهانی بهداشت شنوایی شناسی ویروس کرونا آمار کرونا سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علیرضا رئیسی واکسن کرونا پرستار روانشناسی شیوع کرونا آزمایشگاه علیرضا زالی تست کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران غربالگری شنوایی شهید بهشتی کم شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقای ۶۷ ساله که در بررسی‌های به عمل آمده و به دلیل تومور وسیع کلیه چپ که چسبندگی زیادی هم به بافت‌های اطراف داشت، در بیمارستان شهید بهشتی تفت  تحت عمل جراحی قرار گرفت.

هم اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی