Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در راستای توسعه تولید گفت: با پیگیری ستاد تسهیل، تنها در شهرک‌های صنعتی با فعال‌سازی هزار و ۴۲۰ واحد تولیدی راکد، فرصت اشتغال برای ۲۴ هزار نفر ایجاد شد.

به‌گزارش برنا به نقل از وزارت صمت؛ علیرضا رزم حسینی در یکصد و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات موثر انجام شده در ستاد، گفت: خوشبختانه کارنامه عملکرد ستاد رضایت بخش بوده است و بویژه فعالیت‌هایی که در سطح استان‌ها انجام شده، قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت معدن و تجارت، جایگاه و مسئولیت ستاد را در شرایطی که کشور تحت فشار تحریم‌‌هاست، بسیار حساس توصیف کرد و افزود: حکومت در این شرایط، تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید ، وظیفه خود دانست و خوشبختانه در حال حاضر کشور شاهد رشد قابل ملاحظه تولید در ۲۹ رشته صنعتی است.

وی با استناد به بازدیدهای میدانی در سطح ملی، به رشد تولید در بخش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: واحد‌های تولیدی کشور در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، قطعه سازی خودرو، مواد شوینده و بهداشتی، کاشی وسرامیک، مواد غذایی، فلزات، نساجی و پوشاک به صورت چند شیفت مشغول فعالیت هستند که حاکی از رونق تولید در کشور است.

رزم‌حسینی، اقدامات ستاد تسهیل، پشتیبانی دولت و کمک و همراهی سایر دستگاه‌ها را موجب ایجاد دلگرمی در بخش تولید و همچنین برگشت پویایی و تحرک در واحد‌های تولیدی دانست.

وزیر صمت، برگشت هزار و ۴۲۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی را نتیجه پیگیری‌های ستاد تسهیل دانست و تصریح کرد: با برگشت این واحدها به چرخه تولید، فرصت اشتغال برای ۲۴ هزار نفر ایجاد شد و این دستاورد نتیجه پیگیری‌های ستاد تسهیل در سطح ملی و استانی بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود ظرفیت قانونی ستاد تسهیل را خوب توصیف کرد و گفت: ما در ستاد تسهیل به دنبال تقویت و توسعه تولید در چارچوب قوانین در کنار حفظ حقوق عمومی هستیم و خوشبختانه در این مسیر مجلس محترم شورای اسلامی نیز همکاری خوبی با ستاد دارد.

رزم‌حسینی در ادامه به حمایت دستگاه در حمایت از تولید اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات دستگاه قضا، در این زمینه جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی به بهانه ارتکاب تخلف توسط مدیران آن واحدهاست به این معنا که اگر مدیر واحد تولیدی مرتکب انجام تخلفی شود، بدون تعطیل شدن واحد تولیدی، روند رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

وی در پایان سیاست‌های صادراتی وزارت صمت را در حوزه تولید موثر اعلام کرد و افزود: سامانه تجارت و موضوع واردات در مقابل صادرات یکی از اقدامات خوب وزارت صمت بود که موجب ثبت سفارش ۸ میلیارد یورویی و رفع تعهد ارزی بسیاری از واردکنندگان شد که در حوزه تولید نیز آثار مثبتی داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت شهرک های صنعتی اشتغال زایی وزیر صمت وزارت صمت تولید کشور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی