Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت واشنگتن می گوید فشار حداکثری نتیجه ای معکوس داشت و به منزوی شدن آمریکا منجر شد حال آنکه هدف دولت بایدن هم اعمال محدودیت دائم بر برنامه هسته ای ایران است.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به این سوال که رویکرد دولت بایدن در مواجهه با ایران تا چه اندازه کارآمد بوده است؛ مدعی شد: به گمانم کار ما با ایران هنوز تمام نشده و تا وقتی هم که به خواسته خود مبنی بر اعمال محدودیت دائم و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته ای ایران نرسیم؛ کامل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نباید از یک نکته تاریخی غافل ماند و آن این است که این حملات (نسبت داده شده به ایران در عراق)، از سه هفته پیش، یا یک ماه قبل، آغاز نشد بلکه آنها محصول اعمال این سیاست به اصطلاح فشار حداکثری هستند که هیچ راهی به دیپلماسی نداشت.

بیشتر بخوانید

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه اصلاحات انتخاباتی

پرایس در ادامه افزود: سیاست فشار حداکثری نتیجه ای معکوس داشت. درحالیکه ایران عناصر کلیدی برنامه هسته ای خود را توسعه داد؛ این آمریکا بود که منزوی شد. تشدید تنش ها و اقدمات تحریک آمیز گروه های طرفدار ایران، همه محصول همان فشار حداکثری است.

به گزارش مهر، البته دولت بایدن به رغم اذعان به این واقعیت که فشار حداکثری ناکارآمد بوده است؛ علاقه زیادی به حفظ تحریم های اعمال شده در دوره ترامپ دارد و گمان می کند که می تواند از آنها به عنوان ابزار چانه زنی برای حصول توافقی به اصطلاح پایدارتر استفاده کند!

اما ایران از همان ابتدا، این موضوع را روشن کرد که یک بار برای همیشه درباره برجام مذاکره کرده است و هرگونه تعامل با آمریکا در چارچوب توافق هسته ای، در گرو لغو بی قید و شرط تحریم ها است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا برنامه هسته ای ایران برجام ند پرایس ایران سیاست فشار حداکثری برنامه هسته ای فشار حداکثری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس در شهر ورشو در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره امکان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان اظهار کرد: «ناتو قصد ندارد وضعیت تسلیحات هسته‌ای خود را تغییر داده و هیچ یک از این سلاح‌ها را به یک کشور دیگر عضو ناتو منتقل کند.»

استولتنبرگ این موضع را بعد از آن اتخاذ کرد که «آندژی دودا»، رئیس جمهور لهستان برای آنکه کشورش از تسلیحات هسته‌ای آمریکا در خاک خود در قالب برنامه اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو میزبانی کند اعلام آمادگی کرد.

دودا همچنین گفت موضوع استقرار سلاح‌های هسته‌ای از مدتی پیش در مذاکرات بین مقام‌های آمریکا و لهستان مورد بحث قرار گرفته است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این موضع هشدار داد در صورت استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان، تاسیسات میزبانی کننده از این تسلیحات فورا در فهرست اهداف مشروع انهدام در زمان جنگ نظامی مستقیم با ناتو قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه با روزنامه لهستانی «فکت» مدعی شد در صورتی که کلاهک‌های هسته‌ای ناتو در قالب برنامه اشتراک گذاری هسته‌ای در لهستان استقرار یابند، گامی به سمت بازدارندگی در برابر روسیه برداشته می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم