Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@22:25:57 GMT

فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۸۵۸۳

فرصت استثنایی «کلاب‌هاوس» برای روابط‌عمومی

رشد خیره‌کننده شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های جدیدی را برای برند‌ها برای توسعه استراتژی‌های روابط‌عمومی‌شان پدید آورده است. این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر صحبت از «Clubhouse» کلاب‌هاوس است، شبکه اجتماعی جدیدی که ارتباط کاربران با هم در آن فقط مبتنی بر صدا است و برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی که تعامل کاربران با هم مبتنی بر متن و تصویر است، در کلاب‌هاوس نمی‌توان کامنتی نوشت یا پیغامی برای کاربری ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش دنیای اقتصاد، اپلیکیشن کلاب‌هاوس که در ماه مه سال ۲۰۲۰ توسط Paul Davison و Rohan Seth ایجاد شد، این روز‌ها کاربرانی مانند ایلان ماسک (مدیر شرکت خودروسازی تسلا و برنامه فضایی اسپیس‌ایکس)، مارک زاکربرگ (مدیرعامل فیس‌بوک) و اوپرا وینفری (چهره مشهور تلویزیونی آمریکا) و... را میزبانی می‌کند که اتاق‌های گفت‌وگویی را درست کردند و به اتاق‌های دیگر هم سر می‌زنند.

کلاب‌هاوس فضایی را ایجاد کرده که با استفاده از آن انگار در حال گوش دادن به یک کانال رادیویی یا پادکست به‌صورت زنده هستید. برای استفاده از این اپلیکیشن و دیالوگ با چهره‌هایی مثل ماسک یا زاکربرگ یا نمونه‌های ایرانی در کلاب‌هاوس باید منتظر یک دعوت‌نامه از یکی از کاربران عضو در این شبکه اجتماعی باشید.

همین رویکرد ارسال دعوت‌نامه برای عضو شدن در آن از ابتدای سال ۲۰۲۱ باعث شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی درباره‌اش صحبت کنند و به‌نوعی باعث محبوبیت آن شد. نحوه کار با آن هم به این صورت است که یک کاربر می‌تواند یک اتاق مجازی ایجاد کند و با دعوت از دیگران درباره موضوع مشخصی گفتگو کنند یا کاربران می‌توانند به اتاق‌های ایجاد شده توسط دیگر کاربران بپیوندند و در گفتگو مشارکت کنند. این نکته را هم باید درنظر گرفت که تعداد مشخصی از افراد درحال گفتگو هستند و برای مشارکت در بحث باید دست‌تان را بالا بگیرید تا در نوبت صحبت کردن قرار بگیرید.

زمانی که کاربر وارد اپلیکیشن کلاب‌هاوس می‌شود با فضایی مانند فضای اکسپلور (Explore) در اینستاگرام روبه‌رو می‌شود که درست مانند الگوریتم اکسپلور اینستاگرام، براساس علایق و کاربرانی که فرد دنبال می‌کند اتاق‌های گفتگو و کاربران دیگر را به او پیشنهاد می‌شود که می‌تواند اتاقی را انتخاب و در گفتگو مشارکت کند یا کاربری را دنبال کند.

اتاق‌های گفتگو کارکرد اصلی کلاب‌هاوس هستند. کاربران می‌توانند به‌عنوان مخاطب شنونده صرف وارد اتاق‌ها شوند و به بحث‌ها گوش دهند و اگر کاربری بخواهد در بحث مشارکت کند باید دستش را بالا بگیرد تا به‌نوعی به پنل گفتگو دعوت و از این طریق در بحث مشارکت کند. مانند هر پلت‌فرم دیگری با میلیون‌ها کاربر، کلاب‌هاوس یک فرصت استثنایی برای کسب‌کار‌هاست تا درباره برند خود صحبت کنند. در واقع کلاب‌هاوس می‌تواند در ادامه استفاده از پلت‌فرم‌های صوتی مانند پادکست برای یک برند ایفای نقش کند.

۲۴ ساعته و در هفت روز هفته در اتاق‌های گفت‌و‌گوی کلاب‌هاوس درباره هرچیزی که فکرش را بکنید صحبت می‌شود، از صحبت سه شهردار در آمریکا که چرا شهرهای‌شان برای فعالیت کسب‌و‌کار‌های تکنولوژی محور مناسب هستند تا صحبت طولانی درباره یک کتری! کلاب‌هاوس یک فرصت مناسب برای کسب‌و‌کار‌ها ساخته تا برند خود را معرفی کنند یا از یک سخنگوی خوب برای معرفی و صحبت درباره برند خود بهره بگیرند. دور از انتظار نیست که به‌زودی برند‌ها سفیران خود را در کلاب‌هاوس معرفی کنند که طبعا باید صدای خوبی داشته باشند، در کلاب‌هاوس تنها صداست که می‌ماند!

کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند با همکاری از اینفلوئنسر‌ها و دعوت از آن‌ها برای حضور در اتاق‌های گفتگو برند خود را به مخاطبان زیادی معرفی کنند.

حضور و فعالیت نفر اول یک کسب‌و‌کار در کلاب‌هاوس توصیه می‌شود که کمک شایانی به معرفی پروفایل یک کسب‌و‌کار و ساختن یک رابطه معتبر با مخاطبان آن کسب‌و‌کار خواهد کرد. از این طریق مدیر ارشد یک کسب‌و‌کار با انواع مخاطبان و ذی‌نفعان آن کسب‌و‌کار ارتباط موثر و تعاملی خواهد داشت که می‌توان برای مثال به تقویت برند کارفرمایی به‌عنوان یکی از نتایج آن اشاره کرد. کلاب‌هاوس علاوه‌بر اینکه کمک به مطرح شدن یک برند می‌کند، براساس ساختار ارتباطی مبتنی بر صوت می‌تواند بستر مناسبی برای انجام تحقیقات روابط‌عمومی برای یک برند هم باشد.

رسانه‌های اجتماعی با سرعت غیرقابل باوری درحال رشد هستند. کلاب‌هاوس رشد خیره‌کننده‌ای در سال ۲۰۲۰ داشت و با اینکه در حال حاضر هیچ مدل درآمدزایی ندارد یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. اگر تا این لحظه درباره‌اش چیزی نشنیده‌اید به‌زودی در معرض اخبارش قرار خواهید گرفت. کلاب‌هاوس به سرعت تبدیل به فضایی برای افرادی شده که ارتباطات خوبی دارند و ابزاری است مناسب برای کارآفرینان و کسب‌وکار‌ها تا با گفتگو درباره برند خود ارزش‌آفرینی کنند.

در روابط عمومی، پیشتاز بودن از رویداد‌ها و ایده‌های جدید بسیار مهم و حیاتی است و چه چیزی بهتر از اینکه دیدگاه‌هایی را از یک چت صرفا صوتی جمع‌آوری کنید؟ برای آن‌هایی که با روابط عمومی سروکار دارند، بهترین روشی که می‌توان کلاب‌هاوس را معرفی کرد، این است که محیط آن شبیه یک کنفرانس است و سخنرانان، تنظیم‌کننده‌ها و شرکت‌کننده‌ها را شامل می‌شود.

نکته منحصر به فرد در مورد این «کنفرانس» این است که کاملا آنلاین و رایگان است و تقریبا هر موضوعی را که فکر کنید، به صورت ۲۴ ساعته پوشش می‌دهد. برخی از این کنفرانس‌ها به قدری از نظر اطلاعاتی غنی هستند که می‌توان از آن‌ها یادداشت‌برداری کرد و در برخی موارد سخنرانان، افراد بسیار بااستعدادی هستند که در پادکست‌های معروف می‌توانید سراغ آن‌ها را بگیرید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار ارزش سهام عدالت بیت کوین شاخص بورس امروز کلاب هاوس اپلیکیشن روابط عمومی شبکه های اجتماعی کلاب هاوس روابط عمومی کسب و کار برند خود اتاق ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس انجمن روابط عمومی ایران اظهار کرد: روابط عمومی برای تصمیم‌گیرندگان تصمیم‌ساز است و پایه‌ی اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است.

خسرو رفیعی، پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ماه، در سمینار تخصصی هوش مصنوعی مولد روابط عمومی که توسط انجمن روابط عمومی آذربایجان‌شرقی و اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی ارتباط دوستی است چرا که باید سعی کنیم با دوست داشتن همدیگر زندگی آرامی ایجاد کنیم .

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای زندگی و دوستی به روابط عمومی نیاز داریم، افزود: روابط عمومی در ایران علم ناشناخته‌ای است و بسیاری از مردم فکر می‌کنند کار آن، تشریفات و تبلیغات است اما روابط عمومی‌ها مسئولیت سنگینی دارند و باید دائم افکار سنجی و تولید محتوا کرده و برای مدیران برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی علم پیچیده‌ای است و مانند تبلیغات به زودی دیده نمی‌شود و برای شناخته شدن و انجام کار مثمر ثمر نیاز به زمان دارد.

رفیعی گفت: روابط عمومی‌ها در بخش خصوصی بسیار مهم هستند چراکه یک مجموعه بدون شناخت مسائل روز و نبود روابط عمومی شکست می‌خورد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ابزارهای روابط عمومی، هوش مصنوعی است که اگر آن را یاد نگیریم ناگهان صد سال از دنیای پیشرفته عقب می‌مانیم، تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هوش مصنوعی در روابط‌عمومی بسیاری از مشکلات آسان شود اما جای سوال است که آیا هوش مصنوعی می‌تواند احساسات را بومی سازی کند؟

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز در این سمینار گفت: مجموعه‌های ما چیزی جز روابط عمومی نیستند تلاش و تقلا در تمام ارگان‌ها بدون روابط عمومی و رسانه خروجی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: گردش اطلاعات و محتواها در جامعه‌ی امروزی به همت روابط‌عمومی‌ها است و ما برای تقویت نقش آن و رساندن روابط عمومی به جایگاه درست مبتنی بر فرهنگ خودمان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعل و انفعالات صورت گرفته در تمام دستگاه‌ها جز با تلاش روابط عمومی‌ها معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند، افزود: تا زمانی که حوزه تولید محتوا به ابزاری مثل هوش مصنوعی و ابزارهای مشابه مجهز نشود کارکرد ما از دست می‌رود. 

محرم‌پور اذعان کرد: اگر یک روزی می‌گفتند بازاریابی فلسفه جاری در مجموعه است به نظر من اکنون روابط عمومی هم یک فلسفه جاری در کسب و کارها است که اگر ما به این فلسفه اعتقاد نداشته باشیم به کسب و کار نیز نگاه صحیحی نداریم.

عادل میرشاهی، مدرس دانشگاه نیز در ادامه‌ی این سمینار گفت: روابط عمومی‌ها باید در تولید محتوا یک سری قوانین و تکنیک‌ها را رعایت کنند، برای توسعه سایت نیاز به دانشی به نام هوش مصنوعی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تولید محتوا هوشمندانه و خلاقانه داشته باشید.

وی ادامه داد: پرامپت درخواستی است که شما برای هوش مصنوعی ارسال می‌کنید و آن سرویس هوش مصنوعی با بررسی درخواست شما، چیزی که می‌خواهید را می‌سازد و به شما تحویل می‌دهد. اگرچه کار بسیار راحت و آسانی است اما برای کار اصولی نیاز به تخصص و دستورالعمل‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه در پرامپت نویسی چند تکنیک وجود دارد، گفت: اولین تکنیک آزمون و خطا است زمانی که دستوری می‌دهید ممکن است اشتباه کند در این زمان باید با دستور مجدد به آن اجازه‌ی اصلاح بدهید. 

وی افزود: هوش مصنوعی با الگو، دستور العمل و استفاده از داده‌ها کار می‌کند که ساده نویسی باید در آن رعایت شود چرا که با کار پیچیده درست عمل نمی‌کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد