Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:01:43 GMT

حل مشکل حقوق سربازان در بودجه امسال

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۰۹۴۵۹

حل مشکل حقوق سربازان در بودجه امسال

معاون وزارت دفاع اعلام کرد که مشکل حقوق سربازان بودجه امسال تا حدی حل شده است.

امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح پنجشنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز طی سخنانی اظهار کرد: ارزش و اهمیت سربازی در جمهوری اسلامی بسیار بالاست و رهبر انقلاب تدابیر مهمی در جهت ارتقا منزلت و تکریم سربازان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مردادماه سال ۹۹ امریه برگزاری جشنواره از ستاد کل به وزارت دفاع ابلاغ شد و میزبانی مراسم نهایی آن به وزارت دفاع واگذار شد. تا کنون سیزده جشنواره جوان سرباز برگزار شده که دو جشنواره در وزارت دفاع و باقی آنها در سایر نیروهای مسلح برگزار شده است.

امیر شعبانیان ادامه داد: در شرفیابی فرماندهان نیروهای مسلح محضر رهبر انقلاب یکی از تاکیدات ایشان در حوزه سربازی است. در همین راستا برنامه ریزی های زیادی در سطح نیروهای مسلح انجام شده است. در طول سه ماه اخیر مهمترین جلسات ما در حوزه ارتقا منزلت سربازی بوده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: اولین مرحله این جشنواره در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شده و قرار است مرحله نهایی این جشنواره یکشنبه هفته آینده با حضور وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره جوان سرباز از سال ۱۳۸۸ در نیروهای مسلح آغاز شده است که نشان از اهمیت مقوله سربازی برای نیروهای مسلح است. ما از ابتدای بیماری کرونا تا اکنون یک سرباز هم به کرونا مبتلا نشده است.

امیر شعبانیان با اشاره به محورهای انتخاب سربازان نمونه در این جشنواره گفت: سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی، سرباز ، ایثارگری و فداکاری، سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته و ... از جمله موارد انتخاب سربازان نمونه است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ادامه داد: در سیزدهمین جشنواره جوان سرباز از ۱۲ نفر از سربازان ارتش، ۹ نفر از سربازان سپاه و ۴ نفر از سربازان ستادکل و وزارت دفاع تقدیر به عمل می آید. در این همایش همچنین از ۱۲ فرمانده نمونه و خانواده ۵ شهید سرباز نیز تقدیر خواهد شد.

امیر شعبانیان همچنین از رونمایی از جدیدترین محصولات رزم زمینی، سلاح های انفرادی و سلاح های ورزشی در حاشیه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز نیز خبر داد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع درباره مصوبه افزایش حقوق سربازان گفت: عزم سامانه فرماندهی در نیروهای مسلح بر این است که حتما حقوق سربازان کامل پرداخت شود. وضعیت حقوق در سال های پیش مشکلاتی را برای سربازان درست کرده بود که با پیگری جدی ستاد کل و وزارت دفاع این مشکل در بودجه امسال تا حدی حل شده است. در وزارت دفاع بنا به تدبیر وزیر محترم عیدی هم به سربازان پرداخت می‌شود.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع جشنواره جوان سرباز امیر شعبانیان نیروهای مسلح حقوق سربازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۰۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • آتش نشانی هم سرباز می گیرد
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند