Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:46:08 GMT

چاله‌ای به نام FATF

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۱۱۷۸

چاله‌ای به نام FATF

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در آیین اختتامیه جایزه ادبی یوسف ،گفت: اگر قلم در راه خدا قرار بگیرید هم بُعد دانشی و هم بُعد ارزشی آن در مسیر درستی قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه نقش دانشی قلم در حفظ و نشر آثار بسیار پررنگ و برجسته است و علم را تدوین می‌کند و نشر می‌دهد، افزود: در صدر اسلام گرچه قلم در بُعد دانشی کارکرد کمی داشت، اما به نظر می‌رسد در بُعد ارزشی وضعش بهتر بود، اگر عهدی می‌بستند غالبا به آثار قلمشان پایبند بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: امروزه می‌بینیم قلم در بُعد دانش خیلی کارکرد پیدا کرده است، اما در بُعد ارزشی، آن انتظار‌ها برآورده نمی‌شود و براحتی از زیر بار معاهده‌ها بیرون می‌آیند.

آیت الله محمدی لائینی نمونه بارز این بدعهدی را آمریکا دانست و گفت:مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا دولت بدعهدی است و نقض عهد می‌کند یعنی این‌ها از دوره جاهلی هم بدتر هستند.

او افزود: ایران حتی گاهی بیشتر از آنچه متعهد شده بود انجام داد، اما آن‌ها به وقتش زیر پا را خالی کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این روز‌ها هم صحبت از بررسی FATF در مجمع تشخیص است و باز هم چاله دیگری پیش روی ماست باید بزرگان مراقب باشند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ادارات و نهادها، مسئولان و مدیران ما قلم را در راه درست قرار به کار بندند، دروغ ننویسند، دروغ گزارش ندهند و همچنین دروغ فاکتور نزنند.

او بر لزوم احترام یه قلم‌زنانی که در نشر و تدوین ارزش‌ها قلم می‌زنند تاکید کرد و افزود:شهدا نمونه‌ای از قلم خدا، نمونه‌ای از داستان‌های کوتاه خدایی هستند و اگر آثار قلم وجود شهدا را، بشناسیم، بزرگترین تحول تاریخی رخ خواهد داد.
انتهای پیام /س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه جایزه ادبی یوسف مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۱۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان

 مسعود کیانی، پژوهشگر و محقق زمین شناسی و مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب سنگ شناسی واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، درباره نتیجه یک آزمایش بر روی نمونه شهاب سنگی گفت: شهاب سنگ قطعاتی از اجسام فضایی مانند سیارات، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار هستند که در فضا سرگردان بوده و روی یک سیاره یا سیارک فرود می‌آیند. این سنگ‌ها دارای انواع مختلفی بوده که در چهار نیم میلیارد سال قبل شکل گرفته است و بدون هیچ تغییر شیمیایی قابل توجه‌ای در فضا در حال حرکت هستند که به آنها شهاب واره می‌گویند. هنگامی که این سنگ‌ها بر روی زمین سقوط می‌کنند به آنها شهاب سنگ گفته می‌شود.

وی در ادامه به کشف جدید پژوهشگران اشاره کرد و گفت: اخیرا فردی از یکی روستا‌های استان لرستان قطعه‌ای از یک نمونه سنگ فلزی که دارای چگالی بالا و جذب آهن ربای قوی بوده را به موسسه گوهرشناسی کیپا (کیانپارس) ارسال کرد. با توجه به مشکوک بودن این سنگ از نمونه ارسالی با استفاده از مقاطع میکروسکوپی و نمونه‌های شیمیایی آنالیز شده توسط میکروسکوپ الکترونی دانشگاه خوارزمی تهران این سنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این محقق تصریح کرد: در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن (بافت مخصوص شهاب سنگ‌های آهنی) و درصد آهن و نیکل بالا یک قطعه شهاب سنگ آهنی است. در نمونه آزمایشی میزان خلوص آهن بالای نود درصد و مقدار نیکل حدود ۸ درصد است.

وی بیان کرد: طی مطالعات تکمیلی مشخص شد این شهاب سنگ مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخورد‌های فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • راه خروج از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • تقدیر از کارگران نمونه خرمشهر
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان
  • کاوشگر سمت دور ماه به قمر می‌رود