Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌‎وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سعی می‌کنیم در ساعات اولیه هر بحرانی در منطقه وقوع آن حاضر باشیم.

سلیمانی ادامه داد: در زلزله اخیر منطقه سی سخت هم این اتفاق افتاد و با توجه به مشکلات سرمای هوا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. گروه‌های جهادی قرارگاه خود را در سی سخت راه اندازی کردند و ما از استان خوزستان و فارس به عنوان دو قرارگاه اصلی کمتر از ۱۲ ساعت تجهیزات را وارد منطقه کردیم.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه ۲۰۰ عدد چادر در بین زلزله زدگان توزیع شد، افزود: ۱۰۰ عدد از این چادر‌ها در ۲۴ ساعت اولیه وقوع زلزله توزیع شد همچنین بیش از ۲۰۰ عدد بخاری برقی هم بین نیازمندان منطقه توزیع کردیم.

او با بیان اینکه سعی کردیم از شب دوم زلزله مشکلات گرمایشی زلزله زدگان را حل کنیم، گفت: ۳ هزار بسته معیشتی و غذایی ۷۲ ساعته درچند نوبت توزیع شد و در مرحله آخر نیز با توجه به اینکه بحث اسکان در منطقه اهمیت داشت و ۴۰۰ خانه به طور کامل تخریب شده بودند، سعی کردیم بخشی از این‌ها را با آوردن کانکس در منطقه پوشش دهیم.

سلیمانی افزود: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به منطقه زلزله زده سی سخت سفر داشت و ارزیابی دقیق تری انجام گرفت و دستور داد تا ۱۰۰ عدد کانکس تأمین و تحویل استانداری شود.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه کانکس‌های تهیه شده با توجه به اولویت‌ها در منطقه توزیع شدند، افزود: در حال حاضر دغدغه اصلی ما تعمیر و بازسازی منازلی است که بر اثر زلزله تخریب شدند.

او با بیان اینکه این شب‌ها که دمای هوا پایین است گروه‌های جهادی به صورت مداوم به زلزله زدگان سرکشی می‌کنند، گفت: به کسانی که دچار مشکل هستند امدادرسانی می‌شود و ارزیابی‌های دقیق تری از میزان خسارت‌ها صورت می‌گیرد تا بتوانیم در کمتر از دو تا سه ماه با کمک نیرو‌های جهادی و دستگاه‌های حاکمیتی موضوع مسکن دائمی زلزله زدگان را برطرف کنیم.

سلیمانی گفت: ما به عنوان گروه‌های مردمی تعمیر منازلی را که دچار آسیب شدند برعهده گرفتیم.

او با بیان اینکه نزدیک هزار منزل در این منطقه آسیب دیده اند، افزود: بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان نیاز است که هر یک از این منازل دوباره تعمیر شوند که بخشی از آن را ما در ستاد اجرایی تقبل کردیم و بخشی هم نهاد‌هایی مثل بنیاد مسکن و سایر نهاد‌ها تقبل کردند.

مدیرعامل بنیاد احسان با بیان اینکه در حال حاضر نیز برای گروه‌های جهادی‌ که ایام عید وارد مناطق محروم می‌شوند هدف گذاری منطقه سی سخت را انجام داده ایم، ادامه داد: این اقدام به دلیل این است که کار تعمیر منزل برای زلزله زدگان سرعت گیرد.

سلیمانی افزود: در ارزیابی‌های دقیق‌تر اگر مشاهده شود گروه‌های هدف زلزله زده به لوازم خانگی نیاز دارند، توسط خیرین، گروه‌های جهادی و هزینه‌های ستاد اجرایی این لوازم تأمین خواهند شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

ایجاد هزار طرح اشتغالزایی در منطقه سی سخت تا دو سال آینده خون گیری از ۵۶ داوطلب واکسن کووایران برکت انجام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله سی سخت امدادرسانی به زلزله زدگان مدیرعامل بنیاد احسان گروه های جهادی منطقه سی سخت ستاد اجرایی زلزله زدگان توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمد صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، اظهار داشت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح ( خشت و.... ) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.

وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

 

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی