Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@17:06:13 GMT

دریافت سند کاداستر حریم ۶۰ متری دریا در غرب مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۱۶۵

دریافت سند کاداستر حریم ۶۰ متری دریا در غرب مازندران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عبدالرضا سنگاری در نشست خبری خود با جمعی از خبرنگاران که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، از دریافت سند تگ برگ برای حریم ۶۰ متری برای نخستین بار در کشور در حوزه این اداره کل خبر داد و گفت: برای تمامی حریم ۱۳۷ کیلومتر حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران سند کاداستر تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۱۰۶ کیلومتر از ۱۳۷ کیلومتر حوزه اداره کل غرب مازندران آزاد سازی شده است، افزود: مابقی در اختیار دستگاههای نظامی، انتظامی و اداری است و با حمایت دستگاه قضا و توافق نامه ای که با مجتمع های رفاهی تنظیم شده است قرار است امکانات ساحل در اختیار مردم قرار گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر با اشاره به اینکه یکی از اقدامات این اداره کل در اختیار قرار دادن حوزه شهری به شهرداری ها برای ایجاد فضای گردشگری ساحلی است، اظهار کرد: تعداد ۶۶ فقره متقاضی ایجاد اسکله و رستوران در ساحل و دریا هستند که در دست بررسی است .

سنگاری با اشاره به اجرای ۱۲۰ کیلومتر طرح کمربند سبز و تثبیت مالکیت اراضی ملی و مستثنیات گفت: از مجموع سه هزار کیلومتر مرز مشترک ۶۰۰ کیلومتر تثبیت شده است.

وی از تهیه سند کاداستر برای نخستین بار در کشور برای عرصه‌های طبیعی وساحلی در منطقه خبر داد و گفت: نیمی از اسناد تک برگ شده و پیش سند نیمی دیگر از اسناد در حال تهیه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر یکی از مشکلات فراروی عرصه‌های منابع طبیعی را سیلاب عنوان کرد و گفت: ۳۴ رودخانه خروشان در غرب استان جریان دارد و تاکنون سیلاب با آوردن درختان تنومند به حاشیه رودخانه خسارت‌های زیادی به بار آورده است.

سنگاری با بیان اینکه تاکنون ۱۰ بند سرشاخه گیر در غرب استان برنامه ریزی شده است، افزود: از این تعداد هشت بند سرشاخه گیر احداث شد و دو بند نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه نهالکاری هزار هکتار و زراعت چوب به میزان ۱۰۰ هکتار از عرصه های غرب استان در برنامه است، خاطر نشان کرد: در این حوزه تمامی مراکز جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و فرمانداری ها فعال شده تا بتوانیم سهم زراعت چوب را اجرایی کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر به خسارات زیادی که دو آفت شب پره و بلایت به جنگل های هیرکانی بخصوص شمشادها به بار آورد، اشاره کرد و یادآور شد: برای نجات شمشادها در چند مرحله اقدام به محلول پاشی به صورت دوشی و موتوری شدیم و از آنجایی که محلول پاشی هوایی موجب بروز خسارت به سایر درختان می شد محیط زیست از آن ممانعت کرد.

سنگاری با بیان اینکه از مجموع ۸۵۰۰ هکتار شمشاد غرب مازندران پنج هزار هکتار به واسطه بلایت و سه هزار هکتار به واسطه آفت شب پره آسیب دیدند، متذکر شد: برای نجات شمشادها که گونه های منحصر بفردی هستند ۱۵ هزار اصله نهال به مرکز بذر آمل انتقال یافت و تعدادی نیز به نهالستان شهرپشت منقل کردیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی مازندران حریم دریا سند کاداستر شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم علی اکرمی کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • شرنگ شیرابه در کام خزر