Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدودا ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم خدایی اظهار کرد: اگرچه هنوز ظرفیت پذیرش داوطلبان در این آزمون نهایی نشده است اما پیش‌بینی می‌کنیم حدودا ۱۲ هزار داوطلب در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی پذیرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌هایی که می‌کنیم حدودا ۱۲ هزار داوطلب  نیز در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ پذیرفته خواهند شد. بنابراین به طور کلی حدود ۲۵ هزار نفر از ۱۸۵ هزار داوطلب دکتری در این آزمون وارد دانشگاه‌ها می‌شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد:  نتیجه اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته اول فروردین اعلام خواهد شد و داوطلبان  از هفته اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته خود را آغاز خواهند کرد.

دکتر خدایی افزود: مصاحبه‌های تخصصی پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۰  از اوایل خرداد ماه آغاز می‌شود و به تدریج دو تا دو ماه و نیم ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ما بیش از سه برابر ظرفیت داوطلب برای مصاحبه به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معرفی می‌کنیم و بر اساس حدنصابی که دانشگاه‌ها تعیین می‌کنند این معرفی شروع می‌شود اما حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر داوطلب برای مصاحبه معرفی می‌کنیم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد:  ۵۰ درصد نمره داوطلب براساس آزمون و ۵۰ درصد نیز مصاحبه خواهد بود و با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله اول معرفی و مرحله مصاحبه حدنصاب نمره را خواهیم داشت.

انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آزمون دکتری هزار داوطلب دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ نماینده سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس گفت: نوبت نخست آزمون سراسری امسال برای پذیرش دانشجوی دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه آغاز شده و هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه برگزار می‌شود.

محمود افشاری اظهار داشت: آزمون سراسری در استان بوشهر در ۱۱ حوزه با شرکت ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: در آزمون سراسری امسال دروس عمومی حذف شده و سوابق آموزشی با ضریب ۵۰ درصدی در نمره داوطلب تاثیر دارد.

افشاری گفت: این آزمون شامل چهار دفترچه مربوط به دروس تخصصی است و داوطلبانی که متقاضی دبیری هستند باید علاوه بر پاسخ دادن به سوالات تخصصی گروه آزمایشی ثبت نامی، با دریافت دفترچه مربوط به سوالات مخصوص آزمون فرهنگیان، به سوالات مربوطه نیز پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه تاریخ برگزاری نوبت دوم این آزمون هفتم و هشتم تیر ماه امسال است گفت:شروع کلیه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت ۸:۳۰ و عصر ساعت ۱۵ است.

افشاری افزود: تمامی داوطلبان می‌بایست تا قبل از ساعت ۸:۱۵ برای آزمون‌های نوبت صبح و ساعت ۱۴:۴۵ برای آزمون‌های نوبت عصر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند و بعد از آن امکان ورود به حوزه امتحانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش، ماشین حساب، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و انگشتر هوشمند در جلسه امتحان ممنوع است و به منزله تخلف محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان بوشهر
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور؛ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد