Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی حاج محمدی روز جمعه در دیدار با امام جمعه تبریز گفت: این رسانه ها تلاش می کنند با سوءاستفاده از وضعیت زندان ها، به همه در داخل و خارج از کشور القا کنند که نظام جمهوری اسلامی به حقوق زندانیان بی اعتنا است.

وی با تاکید بر اینکه این تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی را باید به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: زندان ها در جمهوری اسلامی محلی برای هدایت و تربیت انسان ها بوده و در این راستا بحث حرفه آموزی و اشتغال که نقش محوری را در اصلاح و تربیت زندانیان ایفا می کند، جزو اولویت های سازمان زندان های کشور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار زندانی در زندان های کشور وجود دارد و جمعیتی بیش از آن نیز سالانه به آن ها رفت و آمد می کنند، گفت: بر اساس هدف گذاری ۵۰ درصدی محکومان و زندانیان واجد شرایط برای اشتغال تا پایان امسال، این موضوع محقق شده است.

حاج محمدی ادامه داد: در طول سال های پس از انقلاب اسلامی رقم اشتغال زندانیان بیش از ۲۰ درصد نبوده در حالی که تنها در آذربایجان شرقی این رقم به ۵۹ درصد رسیده است و این موضوع نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به اصلاح و تربیت انسان ها حتی در داخل زندان هاست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تاکیدات رییس قوه قضاییه این رقم در سال آینده باید به ۸۰ درصد برسد، یادآوری کرد: برای زندانیان در داخل زندان ها فرصت حرفه آموزی فراهم شده و آن ها می توانند در مدت حضور در زندان از این فرصت برای حرفه آموزی استفاده کنند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه عملکرد سازمان زندان ها می تواند خروجی فعالیت های بخش های مختلف قوه قضاییه باشد، گفت: مردم می توانند بر اساس عملکرد این سازمان به عملکرد قوه قضاییه نمره دهند.

حاج محمدی افزود: با عملکرد مثبت سازمان زندان های کشور،  برای خیلی از مجرمان زندانی در زندان ها فرصتی فراهم می شود تا خیلی از سوءتفاهم های آن ها در خصوص عملکرد قوه قضاییه رفع شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زندانها باید آموزشگاه نیکی باشد، اظهار داشت: جمعیت زیادی به طور  ۲۴ ساعته در اختیار زندان هستند و باید با نگاه و رفتار مثبت برای اصلاح و تربیت آن ها تلاش کرد.

حاج محمدی با اشاره به طرح شهید لاجوردی در قوه قضاییه، ادامه داد: با اجرای این طرح امکان مشارکت مردم در امور زندان های کشور فراهم شده است و مردم می توانند در این زمینه با این زندان های کشور همکاری کنند.

مهارت آموزی و باسواد کردن زندانیان بی سواد باید جزو اولویت های سازمان زندان های کشور باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار گفت: مهارت آموزی در زندان ها به افرادی که قرار است مدت زیادی در زندان بسر ببرند و آموزش سواد به کسانی که بی سواد هستند باید در اولویت برنامه های سازمان زندان های کشور باشد.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم، افزود: هم اکنون در قوه قضاییه فرصتی بوجود آمده که مردم می توانند هر زمان که نیاز باشد حرف های خود را به مسوولان این قوه برسانند و این موضوع می تواند علاوه بر رضایتمندی آنان، امید را در دل آن ها ایجاد می کند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سازمان زندان‌ها امام جمعه تبریز قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی سازمان زندان ها امام جمعه تبریز آذربایجان شرقی سازمان زندان ها امام جمعه تبریز قوه قضاییه اخبار کنکور سازمان زندان های کشور سازمان زندان ها جمهوری اسلامی قوه قضاییه حاج محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی