Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:29:16 GMT

ملیله زنجان در جشنواره فجر خوش درخشید

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۶۱۹۱

ملیله زنجان در جشنواره فجر خوش درخشید

ایسنا/زنجان طرح ترمه یک ملیله‌کار زنجانی در جشنواره فجر شایسته تقدیر شد.

الهام ‌جزء‌دائمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با هنر ملیله‌کاری، اظهار کرد: ملیله‌کاری یکی از هنرهایی است که از زمان قدیم در استان زنجان رایج بوده و متعلق به شهر زنجان است و همه مراحل این کار توسط هنرمندان این شهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه همه مراحل ساخت ظروف، قاب عکس، زیورآلات و ... ملیله‌ای، کار دست است و چیز دیگری در آن دخیل نیست، به همین خاطر این آثار از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار است.

این ملیله‌کار زنجانی تصریح کرد: ظروف ملیله با توجه به ظرافت و زیبایی که دارد، در بیشتر موارد به صورت تزئینی استفاده می‌شود.

جزء‌دائمی ادامه داد: علاوه بر اینکه مواد اولیه ملیله‌کاری گران است، ساخت آن‌ها نیز با توجه به اینکه کار دست است، دستمزد بالایی دارد و به همین دلیل بازار فروش خوبی در استان وجود ندارد و مردم به دلیل گرانی آن، خیلی راغب به خرید نیستند.

وی با اشاره به شایسته تقدیر شدن طرح ترمه وی در جشنواره فجر، خاطرنشان کرد: طرح ترمه به سبک ملیله زنجان در بخش آزاد قسمت زیورآلات جشنواره فجر امسال شایسته تقدیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری زنجان ملیله کاری جشنواره فجر ملیله کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی