Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، «علی مرعی عوالا»، یک کودک لبنانی توانست در مسابقه جهانی ترویج محاسبه ریاضیات با چرتکه که روشی است که توانایی‌ها و استعداد‌های ریاضی کودکان را پرورش می‌دهد و بیش از ۱۳ شرکت کننده از چندین کشور در آن مشارکت می‌کنند، مقام اول را به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این دیدار دوستانه جهانی عنوان «قهرمان جهان» محاسبات ذهنی را از آن خود کرد.

عوالا که اهل روستای تولین در استان نبطیه در جنوب لبنان است، باقیمانده شرکت کنندگان از ۱۳ کشور از جمله اردن، عراق، ژاپن، چین، انگلیس، استرالیا و هنگ کنگ را شکست داد.

این مسابقه از سوی یک سازمان غیردولتی هنگ کنگی برگزار می‌شود و ریاضیات را با چرتکه‌هایی ترویج می‌کند که می‌تواند به کودکان در رشد توانایی‌ها و استعدادیابی کمک کند.

این مسابقه معمولاً شاهد مشارکت گسترده‌ای است که گاهی به حدود ۵۶ کشور از سراسر جهان می‌رسد، زیرا همه کشور‌هایی را که به روش آموزش ژاپنی حساب ریاضی اعتماد می‌کنند، گرد هم می‌آورد.

بیشتر بخوانید

معرفی ۸ موردی که بر روی هوش شما تاثیر منفی می‌گذارند

چنین مسابقاتی سطح مهارت‌هایی را که شرکت کنندگان در حل معادلات ذهنی دارند، اندازه می‌گیرند که برجسته‌ترین آن‌ها توانایی به یاد آوردن، تمرکز، تجسم و به خاطر سپردن رقبا است.

بسیاری از این مسابقات به سن شرکت کننده توجه ندارد بلکه به سرعت افراد در دادن پاسخ صحیح به هر معادله ریاضی که در مدت زمان محدودی که ارائه می‌شود و در بعضی موارد حدود چهل ثانیه برای هر معادله تمرکز دارند.

این مسابقه کارآموزان نخبه را در مراکز حسابرسی فوری ذهنی در سراسر جهان انتخاب می‌کند و کسانی که بتوانند همه اعداد را درک کنند و در زمان‌های رکورد با انعطاف پذیری ذهنی با آن‌ها برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محاسبات ذهنی مسابقات جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴ تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» با ترکیب ۶ نفر از دانش آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت.

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند.

دختران تبریزی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشور‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.
مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • دکتر جهان‌بین: دانایی که منجر به توانایی نشود، مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • جانشین بولت: هنوز توانایی من را ندیده‌اید
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • این نشانه ها می گوید فرزند شما استعدادی استثنایی دارد
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد